Platform: PC, XOne, PS4
Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Διάθεση: CDMedia
Κυκλοφορία: 14/02/2017

Long live the…

Καλώς ήλθατε στο Μεσαίωνα! Για όσους δε γνωρίζουν, απευθυνόμαστε σε εκείνα τα “συναρπαστικά” χρόνια όπου οι βαρβαρικές επιδρομές ήταν καθημερινή ρουτίνα, οι εμφύλιες συγκρούσεις ήταν περισσότερες και από τα ποσοστά των vegans, τα βασανιστήρια άγγιζαν το κόκκινο της δημιουργικότητας και απληστίας των ανθρώπων, οι ασθένειες θέριζαν ασταμάτητα, αλλά και η συμβολή της θρησκείας-εκκλησίας είχε καθοριστικό ρόλο σε ζητήματα κοινωνικής πολιτικής και υγειονομικής φροντίδας. Παρ’ όλα αυτά, για να λέμε και τα καλά της περιόδου, έκδηλη ήταν η στροφή προς την πνευματική ενασχόληση (αν και σε μηδαμινό ποσοστό) που αργότερα θα δώσει ώθηση για μία νέα περίοδο.

Η Ubisoft, λοιπόν, επιλέγει τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και δημιουργεί ένα δικό της timeline, όπου ιππότες, βίκινγκς και σαμουράι θα αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον σε έναν αγώνα κυριαρχίας και επιβίωσης. Το For Honor, επομένως, πρόκειται για ένα action fighting βιντεοπαιχνίδι που καταφέρνει να ενώσει τις παραπάνω τάξεις σε μία μοναδική περιπέτεια.

Ξεκινώντας, η ιστορία του τίτλου είναι εν μέρει ανύπαρκτη. Η developer ομάδα έχει δημιουργήσει τον τίτλο ξεκάθαρα για το multiplayer κομμάτι του. Στο Story Mode ακολουθείτε και τις τρεις παραπάνω ομάδες, όπου μέσα από διάφορα tasks θα βρεθείτε αντιμέτωποι με την Blackstone Legion. Το Campaign, λοιπόν, προβάλλεται μέσω chapters που σταδιακά σας οδηγούν από το ένα faction στο άλλο. Τα missions συνήθως αποτελούνται από κάποια objectives του τύπου “σκότωσε το στόχο για να συνεχίσεις στο επίπεδο”. Σε πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζει, μέχρι που σώζει την κατάσταση το realistic επίπεδο. To For Honor σας δίνει τη δυνατότητα για ένα υψηλό επίπεδο δυσκολίας, όπου το σύστημα μάχης αποκτά μία περισσότερο ρεαλιστική χροιά, έχοντας ως αποτέλεσμα μία σκληρή αναμέτρηση αλλά και μία δυνατή εξάσκηση για το μετέπειτα multiplayer mode! Συνεχίζοντας, όσον αφορά το σενάριο του τίτλου, η Ubisoft έχει δώσει εξαιρετικές ερμηνείες αλλά μέτρια lines και γραφή. Το concept ναι μεν είναι έξυπνο, αλλά δυστυχώς δεν προβάλλει τη μοναδικότητά του.

17016064_1423316811021240_5839769222641048275_o

Στο gameplay κομμάτι η developer ομάδα έχει κάνει εκπληκτική δουλειά. Είτε αφιερώσετε χρόνο στο campaign είτε στο multiplayer δύσκολα θα βαρεθείτε το combat σύστημα του παιχνιδιού. Τα battles και duels με Al ή άλλους Players θέλουν υπομονή, στρατηγική και συνεχής πρακτική. Όλοι οι χαρακτήρες του For Honor έχουν διαφορετικό moveset, καθώς και συγκεκριμένο επίπεδο δυσκολίας. Ορισμένοι χαρακτήρες είναι περισσότερο ευέλικτοι, άλλοι περισσότερο “σταθεροί” και ανθεκτικοί σε damage, ενώ άλλοι έχουν fast-paced combat σύστημα ή όχι. Κάθε χαρακτήρας του For Honor θέλει πρακτική και συνεχής εξάσκηση. Αξιοσημείωτο είναι πως στο παιχνίδι δε συνάντησα κάποιον overpower χαρακτήρα. Σε αρχικό στάδιο, μπορεί να φανεί να έχει πλεονέκτημα κάποιος χαρακτήρας με fast-paced combat σύστημα. Παρ’ όλα αυτά, μία λάθος κίνηση μπορεί να του μειώσει δραματικά το life bar από έναν χαρακτήρα με βαρύ εξοπλισμό, καθώς και οι συνεχόμενες γρήγορες κινήσεις να του κοστίσουν μεγάλη ποσότητα stamina. Η τελευταία είναι το άλφα και το ωμέγα στη διάρκεια της μάχης. Κάθε κίνησή σας μετράει και πάνω απ’ όλα “κοστίζει”. Οι συνεχόμενες επιθέσεις και dodges μπορεί να σας οδηγήσουν γρήγορα σε εξάντληση και μετέπειτα σε ήττα. Από την άλλη, αξιοσημείωτο είναι και το revenge mode όπου πρόκειται για το αντίστοιχο “overpower mode” της στιγμής. Για λίγα δευτερόλεπτα και αφού έχετε εκπληρώσει κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις μπορείτε να αποκτήσετε κάποια buffs που θα σας βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό για τη νίκη σας.

16819234_1423316817687906_3275980333836818800_o

Στο multiplayer κομμάτι του τίτλου θα συναντήσετε τo Faction War. Ίσως η πιο σημαντική λεπτομέρεια του τίτλου. Το παιχνίδι πρωτού ξεκινήσετε την περιπέτειά σας, θα σας οδηγήσει στην επιλογή ενός Faction (Vikings, Knights, Samurai). Ότι και να επιλέξετε δεν θα έχει συνέπεια στην επιλογή του χαρακτήρα. Δηλαδή αν επιλέξετε να μπείτε στο Faction των Vikings μπορείτε κάλλιστα να παίξετε με Samurai. Η λειτουργία του Faction War βρίσκεται αλλού. Στην ουσία παλεύεται για την κυριαρχία της κάθε φυλής επάνω στο χάρτη. Το For Honor αποτελείται από Seasons, Rounds και Territories. Με κάθε μάχη σας, λοιπόν, κερδίζετε “War Assets” τα οποία τα χρησιμοποιείται προς όφελος της φυλής σας. Για παράδειγμα μπορείτε να κάνετε defend ένα territory σας ή να επιτεθείτε σε ένα άλλο. Κάθε 6 ώρες γίνεται ανανέωση των territories με βάση τις τωρινές συνθήκες. Με βάση αυτές τις αλλαγές, το κυρίαρχο Faction θα έχει δυνατότητα επεξεργασίας ορισμένων περιοχών και συνεπώς ορισμένων modes. Με τη λήξη της Season (που κρατάει 10 εβδομάδες) γίνεται ανανέωση στο χάρτη, έχοντας όμως σημαντική επιρροή προς το Faction που κατάκτησε τις περισσότερες περιοχές. Συνοπτικά, πρόκειται για ένα πολύ βαθύ σύστημα όπου κάθε μάχη μετράει και οδηγεί σε κάθε αποτέλεσμα.

16992200_1423316814354573_6508096602357602283_o

Σχετικά με τα modes του παιχνιδιού συναντάμε τα Dominion, Duel, Skirmish και Elimination. Το πρώτο είναι αρκετά κοντινό σε αυτό του Capture the Flag, με τη διαφορά ότι είναι territory. Από την άλλη τα Duels μπορούν να διεξαχθούν ως 1v1 ή 2v2. Τέλος τα Elimination και Skirmish πρόκειται για τα Death Matches του τίτλου όπου είτε πρέπει να σκοτώσετε όλους τους αντιπάλους (η πρώτη ομάδα που θα φτάσει στους 3 βαθμούς) είτε να μαζέψετε περισσότερους πόντους. Στα αρνητικά του For Honor, τώρα, εντάσσουμε το κακό matchmaking. Δεν μιλάμε από πλευράς ισορροπίας, αλλά από συγχρονισμού. Δηλαδή πολλές φορές θα μπείτε σε ένα match όπου βρίσκεται σε εξέλιξη, με τη μία ομάδα να κερδίζει είτε να χάνει. Λόγου του συνεχές quit το παραπάνω φαινόμενο είναι αρκετά οικείο.

Συνεχίζοντας στα αρνητικά, έκδηλη είναι η παρουσία των microtransactions. Οι ανταμοιβές του παιχνιδιού είναι μηδαμινές, ενώ τα ποσά για τα απαραίτητα items είναι εξωφρενικές. Η κυριαρχία των παραπάνω ως η σωτήρια λύση είναι αρκετά φανερή και ταυτόχρονα ενοχλητική.

Σχετικά με το γραφικό τομέα, η Ubisoft έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Τα διάφορα εφέ, το background, τα χρώματα και οι λεπτομέρειες αποδίδουν για ένα παιχνίδι της τωρινής γενιάς. Στον ηχητικό τομέα, οι ερμηνείες στο campaign αν και δε μαγεύουν, ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό. Από την άλλη, η μουσική και τα διάφορα sound effects λειτουργούν ομαλά.

17016113_1423316897687898_8711860931866430083_o

Εν κατακλείδι, το For Honor αποτελεί έναν αξιόλογο τίτλο ο οποίος μας δίνει κάτι που δεν έχουμε αντικρίσει στο παρελθόν. Έχοντας ένα δυνατό concept και σε συνδυασμό με το εκπληκτικό σύστημα μάχης είναι μία καλή αγορά, αν όχι για το παρόν, σίγουρα για το κοντινό μέλλον. Ελπίζουμε μέχρι τότε να έχει λυθεί και το ζήτημα στο match making, καθώς και να μειωθεί η απληστία των microtransactions.