Η τακτική της Sony να μεταφέρει τα κορυφαία της παιχνίδια σε PC έχει έρθει στο προσκήνιο την τελευταία πενταετία. Από τη μία “χάνει” την αποκλειστικότητα στην κονσόλα, αλλά από την άλλη υπάρχουν έσοδα. Παράλληλα, η Sony ευελπιστεί μέρος του PC κοινού να επενδύσει σε κονσόλα για να παίξει στην ώρα τους τα αποκλειστικά παιχνίδια. Είναι σωστή αυτή η τακτική; Μήπως τα οικονομικά οφέλη δεν είναι τέτοια που να αξίζει να συνεχίσει να επενδύει σε PC; Διαβάστε παρακάτω…
Shuhei Yoshida: Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που διαμαρτύρονται για αυτό ίσως πιστεύουν ότι ο Hermen το κάνει αυτό αντί να κάνει κάτι νέο. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτά τα remakes γίνονται από μια αφοσιωμένη, διαφορετική ομάδα ή κάποιες ομάδες μεταφοράς, ειδικά για την έκδοση για PC. Επομένως, δεν νομίζω ότι θυσιάζει τίποτα κάνοντας [remasters].
Είναι πολύ φθηνότερο στην παραγωγή, δημιουργεί πρόσθετα έσοδα και δημιουργεί νέους χρήστες στην IP, ειδικά όταν μεταφέρεις το παιχνίδι σε PC.Η δημιουργία remasters, port σε PC και remakes μπορεί να αποφέρει αρκετά έσοδα για να συνεχίσουν να επενδύουν σε μεγάλους τίτλους. Τα παιχνίδια για έναν παίκτη κοστίζουν τώρα τόσο πολύ, επομένως χρειάζονται πρόσθετο εισόδημα κάνοντας remasters και μεταφορά σε PC για να μπορούν να το κάνουν αυτό. Θα πρέπει να υποστηρίξουν τον Hermen να κάνει αυτά τα porting και remasters ώστε να μπορεί να συνεχίσει να επενδύει σε αυτά τα υπέροχα νέα παιχνίδια”.
ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ PC PORTS; ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ;
Εν τέλει αξίζει η Sony να συνεχίσει να κυκλοφορεί τα first party παιχνίδια της σε PC; Τα δεδομένα υπάρχουν και για αυτή τη στρατηγική της Sony. Αρχικά, ας ξεκινήσουμε ρίχνοντας μια ματιά σε όλα τα ports και την πορεία τους, που όσο πάει χειροτερεύει…
Horizon Zero Dawn Complete Edition (Αύγουστος 2020)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 3,5 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 56,557
Days Gone (Μάιος 2021)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 27,450
God of War (Ιανουάριος 2022)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 3 χρόνια κ 9 μήνες
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 73,529
Marvel’s Spider-Man Remastered (Αύγουστος 2022)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 4 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 66,436
Uncharted: Legacy of Thieves Collection (Οκτώβριος 2022)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 6,5 χρόνια από το Uncharted 4, 5 χρόνια από το Lost Legacy, 8 μήνες από την PS5 έκδοση
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 10,851
Sackboy: A Big Adventure (Οκτώβριος 2022)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 610
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Νοέμβριος 2022)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 13,539
Returnal (Φεβρουάριος 2023)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 6,691
The Last of Us Part I (Μάρτιος 2023)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 10 χρόνια από την κυκλοφορία PS3, 9 από την κυκλοφορία PS4, 7 μήνες από την κυκλοφορία PS5
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 36,496
Ratchet & Clank: Rift Apart (Ιούλιος 2023)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 8,757
Helldivers 2 (Φεβορυάριος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: Day one ταυτόχρονα
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 458,709
Horizon Forbidden West Complete Edition (Μάρτιος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία, σχεδόν ταυτόχρονα με την PS5 Complete Edition
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 40,462
Ghost of Tsushima Director’s Cut (Μάιος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 4 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία PS4 κυκλοφορία
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 77,154
Concord (Αύγουστος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: Day one ταυτόχρονα
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 697
God of War Ragnarök (Σεπτέμβριος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 2 χρόνια
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 35,615
Until Dawn (Οκτώβριος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: Day one ταυτόχρονα, 9 χρόνια μετά την αρχική PS4 έκδοση
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 2,607
Horizon Zero Dawn Remastered (Οκτώβριος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: Day one ταυτόχρονα
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 2,538
LEGO Horizon Adventures (Νοέμβριος 2024)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: Day one ταυτόχρονα
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 602
Marvel’s Spider-Man 2 (Ιανουάριος 2025)
- Χρονική απόσταση από την κυκλοφορία σε PlayStation: 15 μήνες
- Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων παικτών στο Steam: 28,189
Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από τις PC κυκλοφορίες είναι τα εξής. Καταρχάς, τα πρώτα ports πουλούσαν πολύ καλά, όπως τα Horzion Zero Dawn, God of War και Days Gone. Ωστόσο, όσο περνάει ο καιρός τόσο πέφτουν τα νούμερα. Ταυτόχρονα, η χρονική απόσταση των ports μειώνεται σε σχέση με την PlayStation κυκλοφορία… Για παράδειγμα, το Spider- Man 2 κυκλοφόρησε 15 μήνες μετά το PS5, αλλά δε φαίνεται να πηγαίνει καλά εμπορικά.
Χάνει οικονομικά η Sony από αυτές τις εκδόσεις; Όχι είναι η απάντηση. Η αιτία είναι ότι τα κόστη του port είναι χαμηλά. Marketing καμπάνιες για τις PC εκδόσεις η Sony έχει ορθά επιλέξει να μην κάνει. Συνεπώς, το 70% που παίρνει από κάθε πώληση στο Steam μπορεί εύκολα να καλύψει το κόστος. Βέβαια, τα ποσοστά του κέρδους δεν μπορούμε να τα υπολογίσουμε, αλλά δεδομένα είναι πολύ μικρό ποσοστό εσόδων σε σχέση με τις PS5 κυκλοφορίες.
Ratchet & Clank Rift Apart
- Κόστος port: 2,5 εκατομμύρια δολάρια
- Αντίτυπα για απόσβεση: 60K
Spider-Man 2
- Κόστος port: 4,6 εκατομμύρια δολάρια
- Αντίτυπα για απόσβεση: 100K
Επομένως οι εκδόσεις PC ούτε μεγάλο κόστος έχουν, ούτε μεγάλο ρίσκο και δεν επηρεάζουν και τόσο την ίδια την κονσόλα. Δεν κανιβαλίζουν τις πωλήσεις τόσο του PS5, όσο και των αποκλειστικών παιχνιδιών. Παρόλα αυτά, ειδικά τα τελευταία χρόνια ελάχιστο αντίκτυπο έχουν στην PC κυκλοφορία τους. Αρκεί να συγκρίνουμε την πορεία του πρώτου God of War με το Ragnarok, αλλά και των δύο Horizon.
Ίσως η Sony μελλοντικά να κυκλοφορεί ταυτόχρονα τα single player σε PC και PS5. Φαντάζει όμως εξαιρετικά δύσκολο και δε μοιάζει να την συμφέρει εμπορικά. Σε αντίθεση με τη Microsoft, η εγκατεστημένη βάση του PS5 είναι μεγάλη, τα έσοδα έρχονται από εκεί, οπότε το PC απλά είναι συμπληρωματικό και αποφέρει μικρά κέρδη. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να ξέρει τι θα γίνει σε 5-10 χρόνια, αλλά προς το παρόν η παρούσα τακτική της Sony με το PC είναι η σωστή.