17 χρόνια από την κυκλοφορία του God of War. 17 χρόνια από τη μέρα που μας συστήθηκε μία εκ των θρυλικότερων μασκότ του PlayStation, 17 χρόνια ζωής για ένα franchise που έχει χαράξει ανεξίτηλα το όνομα του στο χώρο του gaming κι έχει προσφέρει αναρίθμητες συγκινήσεις στους κατόχους κονσολών της Sony. Μιλάμε για μία σειρά που αριθμεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, 7 ολοκληρωμένα παιχνίδια, ένα παιχνίδι για κινητό (επιτρέψτε μας να απουσιάζει από το παρόν αφιέρωμα), ένα σκασμό από συλλογές, ports και remasters, ΠΑΝΤΑ σε PlayStation κονσόλα και έχει πουλήσει αισίως πάνω από 32 εκατομμύρια αντίτυπα σε αυτή την 17χρονη πορεία του.
Φυσικά, ως Έλληνες έχουμε ιδιαίτερη σχέση με το God of War, το οποίο έχει τιμήσει την Ελληνική Μυθολογία όσο κανένα άλλο franchise στο παρελθόν και λίγες είναι οι φορές που ο Kratos δεν θα εμφανιστεί ξαφνικά σε μία συζήτηση περί gaming. Έτσι, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε κι εμείς ως PSaddict.gr, τη δημιουργία ενός αφιερώματος στη σειρά, με αφορμή φυσικά την πολυναναμενόμενη κυκλοφορία του God of War Ragnarok . Εννοείται πως το κείμενο περιέχει spoilers για τους 3-4 που έχουν απομείνει να μην έχουν ασχοληθεί με τη σειρά. Ετοιμαστείτε για μία βουτιά στο χρόνο και στις αναμνήσεις.
God of War
Έτος κυκλοφορίας: 2005
Πλατφόρμες: PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Vita
Χρονολογική θέση στο franchise: Τρίτο
Το παιχνίδι που τα ξεκίνησε όλα 17 χρόνια πριν, το πρώτο God of War κυκλοφόρησε στις 22 Μαρτίου 2005 και ανέδειξε απευθείας τον αιμοσταγή Kratos ως μία εκ των μασκότ της Sony και του PlayStation 2. Ο Σπαρτιάτης πρωταγωνιστής υπόσχεται εκδίκηση, όταν ο Θεός του Πολέμου (και μέχρι πρότινος, αφέντης του), Άρης, τον ξεγελά και τον αναγκάζει να σκοτώσει την ίδια του την οικογένεια. Γεμάτος οργή, ο Kratos συμμαχεί με την Αθηνά και με τη βοήθεια του θρυλικού Pandora’s Box καταφέρνει να νικήσει τον Άρη και παίρνει τη θέση του ως Θεός του Πολέμου, δίπλα στους υπόλοιπους Θεούς του Ολύμπου. Πρόκειται για ένα παιχνίδι – ονείρωξη για τους λάτρεις της Ελληνικής Μυθολογίας, που τόσα χρόνια αργότερα παραμένει αλησμόνητο στις τάξεις του PlayStation. Και πως να ξεχάσει άλλωστε κάποιος την τόσο ψαρωτική εναρκτήρια μάχη με την Ύδρα, την ανάβαση στην πλάτη του Τιτάνα Κρόνου, καθώς φυσικά και την αναμέτρηση με τον Άρη..; Το God of War παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της δεύτερης κονσόλας της Sony και φυσικά γέννησε ένα γιγαντιαίο franchise.
God of War II
Έτος κυκλοφορίας: 2007
Πλατφόρμες: PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Vita
Χρονολογική θέση στο franchise: Πέμπτο
3 λέξεις. Κολοσσός της Ρόδου. Ένα εκ των πιο αξιομνημόνευτων boss fights του PlayStation, που λαμβάνει χώρα στα πρώτα μόλις λεπτά του – αναπόφευκτου μετά την τεράστια επιτυχία του προκατόχου του – God of War II και δείχνει τι πρόκειται να επακολουθήσει. Ο Kratos, κυνηγημένος ακόμη από το φρικτό του παρελθόν, χάνει τη θέση του ως Θεός του Πολέμου όταν ο Δίας αποφασίζει να επέμβει στην κατάχρηση εξουσίας του Σπαρτιάτη πολεμιστή. Ο αρχηγός όλων των Θεών αποδεικνύεται μεγάλο εμπόδιο για τον πρωταγωνιστή μας και τον σκοτώνει, όταν αυτός αρνείται να σκύψει το κεφάλι στους υπόλοιπους Θεούς. Ακολουθώντας τη συμβουλή της Γαίας, του Τιτάνα που ανέθρεψε τον Δία, ο Kratos βρίσκει τις 3 Sisters of Fate και τις ξεκληρίζει, αποκτώντας έτσι τη δύναμη να γυρίσει πίσω το χρόνο και να αποτρέψει το θάνατο του. Φτάνοντας στη στιγμή του χαμού του ο Kratos τα βάζει με τον Δία και τον νικά, αλλά η Αθηνά μπαίνει στη μέση και δέχεται η ίδια το θανατηφόρο χτύπημα του Blade of Olympus, αφού ο χαμός του Δία θα σήμαινε το τέλος του Ολύμπου. Λίγο πριν πεθάνει, η Θεά της Σοφίας αποκαλύπτει πως ο Kratos είναι στην πραγματικότητα γιος του Δία, κάτι που δεν αποτρέπει τον αφιονισμένο Σπαρτιάτη να ελευθερώσει τους Τιτάνες και να αρχίσει την ανάβαση στον Όλυμπο…
Τι να πει κανείς για αυτό το τουλάχιστον επικό Franchise, που έγραψε με χρυσά γράμματα το όνομα του στο PlayStation!
Για μένα όλα τα GOD OF WAR που κυκλοφόρησαν στα: PS2 / PS3 και PSP είναι το λιγότερο αριστουργηματικά φτιαγμένα και δεν θα τους έβαζα τίποτα λιγότερο από 10′.
Τώρα για το GOD OF WAR που κυκλοφόρησε ντε και καλά στο PS4, για μένα πολύ μέτρια και χλιαρά τα πράματα.
Ο λόγος είναι ότι το φοβερό και τρομερό μονοκάμερο (που ανά θέμα και αν το γνώριζε κανείς μέχρι να το πει δημόσια ο Cory Barlog) αφαίρεσε επί τόπου την τεράστια κλίμακα που είχαν όλα τα GOW, και αυτομάτως χάθηκε αυτό το σοκαριστηκό του εντυπωσιασμού που έχει κατά κόρον το Franchise ως υπογράφει.
Δεύτερων και ποιο σημαντικό, που είναι τα BOSS FIGHT στο GOW του PS4??? Πουθενά θα πω εγώ!!