Ήμουν μόλις 12 χρονών, όταν μου έκαναν δώρο οι γονείς μου το PlayStation 2 τα Χριστούγεννα του 2002. Τα παιχνίδια ήταν ακριβά, όποτε έπρεπε να περιμένω την ονομαστική μου γιορτή για το πρώτο μου. Μέχρι τότε, το demo που ερχόταν παρέα με τη νέα κονσόλα ήταν και η μοναδική μου συντροφιά. Δεν θα ξεχάσω πόσες φορές έπαιζα ξανά και ξανά τα Klonoa 2, Airblade και Dark Cloud. Παρόλα αυτά δύο ήταν τα παιχνίδια που με ιντρίγκαραν, κυρίως γιατί περιείχαν μόνο ένα trailer. Αυτά ήταν τα Jak and Daxter και Devil May Cry. Νέο παιχνίδι από τους δημιουργούς του Crash; Η ανυπομονησία μου είχε χτυπήσει κόκκινο. Κι ενώ τελικά το πρώτο μου παιχνίδι κατέληξε να είναι το Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, δεν άργησε ο καιρός που αγόρασα και το Jak and Daxter: The precursor Legacy. Αποτέλεσμα; Ξετρελάθηκα με τον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού και το γεγονός ότι κάθε μέρος έλεγε μια ιστορία, είχε έναν σκοπό. Το αστείο δίδυμο των Jak και Daxter έγιναν οι ήρωες μου, για όσο μεσουρανούσε το PS2 και μου άνοιξαν τις πόρτες σε άλλα ποιοτικότατα platform παιχνίδια, όπως τα Ratchet and Clank και Sly Cooper. Όμως, 19 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού… Που είναι το Jak and Daxter;
Όλα ξεκίνησαν από τις κακές συνθήκες εργασίας στα γραφεία της Universal. Η τότε Naughty Dog, γνωστή για την επιτυχία του Crash Bandicoot, άρπαξε την προσφορά της Sony, να δημιουργήσει ένα καινούργιο παιχνίδι για το επερχόμενο PlayStation 2. Το όνομα του εκείνη την στιγμή, Project Y. Δύο άτομα ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω στο νέο εγχείρημα, με την υπόλοιπη ομάδα να απασχολείται στο Crash Team Racing. Αστείο είναι, ότι παρά τις προσπάθειες τους να πέσει η σειρά σε δημοτικότητα, το Crash Team Racing θεωρείται ένα από τα καλύτερα racing παιχνίδια όλων των εποχών. Βλέπετε, τα δικαιώματα του Crash τα είχε η Universal με αποτέλεσμα, περισσότερο να απαιτεί, παρά να ικανοποιεί τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων της. Αποτέλεσμα αυτού, ήταν η αγανάκτηση και -επομένως- η δράση του Jason Rubin (συνιδρυτή της Naughty Dog με τον Andy Gavin) στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των developer σε σχέση με τις εκδότριες εταιρείες, με ιδιαίτερη δράση τη δεκαετία του 2000. Ο σκοπός της Naughty Dog ήταν να παραδώσει έναν τίτλο στη Sony, ανοικτού κόσμου χωρίς την υποψία loading, που θα αναδείκνυε τις δυνατότητες της νέας τότε κονσόλας. Αποτέλεσμα, το Jak and Daxter, μια επιτυχημένη σειρά, η οποία έθεσε τις βάσεις για το στούντιο που είναι η Naughty Dog τώρα.
Ας πούμε λοιπόν λίγα πράγματα, για κάθε παιχνίδι ξεχωριστά. Προς χάρη του αφιερώματος, θα ασχοληθούμε με τους τίτλους που πήραμε στο PS2 από τα χέρια της Naughty Dog. Άρα, δεν θα δούμε τα Daxter και Jak and Daxter: The Lost Frontier. Ίσως να αξίζουν το δικό τους αφιέρωμα.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ!