Καλά τα remakes, καλά τα sequels αλλά κάθε γενιά κονσολών σημαδεύεται σε μεγάλο βαθμό από κάθε τί καινούριο, που έχουν να προσφέρουν οι αγαπημένες μας εταιρίες, δείχνοντάς μας πως η βιομηχανία παραμένει ένας ζωντανός οργανισμός. Ας δούμε λοιπόν τις αγαπημένες μας από τις φορές που ένας νέος κόσμος ανοίχτηκε μπροστά μας στην γενιά που αποχαιρετούμε! Οι τίτλοι έχουν τοποθετηθεί με χρονολογική σειρά, ενώ υπολογίστηκαν κανονικά κι εκείνες οι περιπτώσεις που ουσιαστικά γνωρίζουμε πως δεν πρόκειται να αποτελέσουν μέρος ενός ευρύτερου franchise. Εκτός έμειναν παιχνίδια που βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα franchises, όπως το Alien Isolation και το Jedi: Fallen Order.
Outlast
Το πρώτο Outlast έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία στους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του PS4 και σηματοδότησε την έναρξη μίας νέας γενιάς στο horror genre. Πολλά παιχνίδια ακολούθησαν το παράδειγμα του, αλλά ελάχιστα κατάφεραν να μας προξενήσουν το ίδιο σοκ, κάτι που ισχύει ακόμη και για το κάπως υποδεέστερο Outlast 2. Το franchise έχει πουλήσει ήδη πολύ καλά και το τρίτο μέρος της σειράς, το The Outlast Trials αναμένεται για το 2021, με περίσσεια προσμονή.
Titanfall
Το Titanfall είναι ένα franchise που ουσιαστικά γεννήθηκε στο Xbox, με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς να μην κάνει καν την εμφάνιση του στο PlayStation 4. Ευτυχώς όμως, το Titanfall 2, ένα πραγματικά συγκλονιστικό FPS κατάφερε να βρει το δρόμο του στην κονσόλα της Sony, αλλά και στη συλλογή αρκετών ανθρώπων. Μπορεί η EA να έβαλε τα δυνατά της για να το θάψει, τοποθετώντας το launch του ανάμεσα σε αυτά των COD: Infinite Warfare και Battlefield One, αλλά έστω και ετεροχρονισμένα απέκτησε το κοινό που του αξίζει.
Middle Earth: Shadow
Εάν θέλατε να δείτε πως θα είναι ένα Assassin’s Creed στον φανταστικό κόσμο του Lord of the Rings, η απάντηση βρίσκεται στη σειρά Middle Earth: Shadow (of Mordor & of War). Η ιστορία του Talion δεν θεωρείται canon κι έτσι η Warner Bros. έχει τη δυνατότητα να πειραματιστεί με γνωστούς – και μη – χαρακτήρες, παραδίδοντας δύο παιχνίδια που έδωσαν την απαραίτητη “τζούρα” Μέσης Γης στους φανατικούς του Άρχοντα. Το Nemesis system είναι η παρακαταθήκη των 2 τίτλων και ένα τρίτο μέρος δεν φαντάζει σε καμία περίπτωση απίθανο.
The Evil Within
O διάσημος, κυρίως από τη σειρά Resident Evil, Shinji Mikami, πραγμάτωσε τις νέες του ιδέες στην τρέχουσα γενιά με την κυκλοφορία των Evil Within 1 και 2. Και τα δύο ικανοποίησαν σε μεγάλο βαθμό κοινό και κριτικούς, παραδίδοντας, όπως τόνιζε και ο ίδιος, πραγματικές survival horror εμπειρίες σε αντίθεση με την action προσέγγιση των σύγχρονων τίτλων. Δύο παιχνίδια που κάθε λάτρης του είδους οφείλει να δοκιμάσει. Πλέον περιμένουμε ανυπόμονα ένα ακόμα νέο IP του Mikami, το πολυαναμενόμενο Ghostwire: Tokyo.
Life is Strange
Ένα από τα studios που έκανε το μεγάλο μπαμ στη γενιά που μας αφήνει ήταν αναμφίβολα η Dontnod. Το πρωτότυπο Life is Strange ήταν μία άκρως συναισθηματική εμπειρία, η οποία μας σύστησε σε έναν κόσμο γεμάτο ενδιαφέροντες χαρακτήρες, οι οποίοι δείχνουν ικανοί να κουβαλήσουν το franchise και στο PlayStation 5. Τα 2 ακόμα παιχνίδια που ακολούθησαν (prequel και sequel) απλώς εδραίωσαν τη σειρά ως μία από τις πιο γνήσιες single player εμπειρίες που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια.