Ήταν 19 Νοεμβρίου 2020, εν μέσω πανδημίας και lockdown, όταν έφτανε στα σπίτια μας το πολυαναμενόμενο PlayStation 5. Το εντυπωσιακά μεγάλο πακέτο έκρυβε μέσα του μια τεραστίων διαστάσεων κονσόλα, με εξαιρετικά όμορφο design, που δημιούργησε αρκετούς προβληματισμός σε σχέση με το χώρο που απαιτεί. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν άριστες και μείναμε σχεδόν απόλυτα ικανοποιημένοι με τη νέα κονσόλα της Sony (διαβάστε εδώ το αναλυτικό review του PlayStation 5).
Ως γνωστόν ο χρόνος κυλάει νέρο και φτάσαμε αισίως να συμπληρώνουμε ένα χρόνο από τη κυκλοφορία του PS5 και στο αφιέρωμα μας θα αναφερθούμε στα θετικά και αρνητικά της πορείας μιας κονσόλας, που έχει φτιαχτεί για να σπάσει αρκετά ρεκόρ στο μέλλον!
Η ιστορία της βιομηχανίας μας έχει διδάξει ξεκάθαρα στο παρελθόν ότι η πορεία μιας κονσόλας δεν εξαρτάται μόνο από την τεχνολογική της υπεροχή (σε συνδυασμό εννοείται με τη τιμή της), αλλά κυρίως από τα παιχνίδια που θα την αναδείξουν. Τα παραδείγματα που αποδεικνύουν τα παραπάνω είναι ξεκάθαρα και στην περίπτωση της Sony, αν ανατρέξει κανείς στο παρελθόν και θυμηθεί τα PS3 και PS Vita (που είναι οι κονσόλες που δε πήγαν τόσο καλά εμπορικά ειδικά το δεύτερο), αλλά και τα PS2 και PS4 που κυριάρχησαν εκμεταλλευόμενα τις καλές τιμές τους και τα εξαιρετικά παιχνίδια.
Διαβάστε επίσης: Ranking the PlayStation: Από τη χειρότερη στη καλύτερη κονσόλα
Το λανσάρισμα της κονσόλας στέφθηκε με επιτυχία (διαβάστε εδώ το συγκριτικό με το λανσάρισμα των κόνσολών της Sony) και η σωστή τιμολόγηση της κονσόλας συνοδεύτηκε με τον καλύτερο launch line up σε τίτλους, τουλάχιστον σε αποκλειστικά για κονσόλα της Sony, με τα Demon’s Souls, Spider-Man: Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure και Astro’s Playroom, ενώ σε third party ξεχώρισαν τα Assassin’s Creed Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War και NBA 2K21.
Η συνέχεια και μέσα στο 2021 δε μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση άσχημη, αν και η πανδημία άφησε τα σημάδια της στη βιομηχανία. Ένας από τους στόχους της Sony ήταν και παραμένει να φέρει τα αποκλειστικά της παιχνίδια, όσο πιο γρήγορα γίνεται, σε αντίθεση με του γενιά του PS4, που η πλειοψηφία τους κυκλοφόρησε στο δεύτερο μισό του κύκλου ζωής. Αυτό που αρχικά γνωρίζαμε ήταν ότι τα Gran Turismo 7, God Of War Rangarok και Horizon Forbidden West θα κυκλοφορούσαν μέσα στο 2021, αλλά τελικά κανένα από αυτά δε πρόλαβε και θα κυκλοφορήσουν το 2022. Παρόλα αυτά, τα Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart, Deathloop συν τα εμπλουτισμένα Ghost of Tsushima: Director’s Cut, Death Stranding: Director’s Cut, The Nioh Collection και Final Fantasy VII Remake Intergrade γέμισαν κυρίως τα 3 πρώτα τρίμηνα του έτους, αφήνοντας ένα κενό στο τελευταίο τρίμηνο. Παραδοσιακά τη περίοδο των γιορτών η Sony βασιζόταν στα third party τύπου FIFA, NBA 2K και Call of Duty και το 2021 δεν άλλαξαν και πολλά. Μιλώντας για third party η χρονιά είχε καλές κυκλοφορίες (με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών να είναι cross gen) όπως τα Hitman 3, Resident Evil Village, It Takes Two, Marvel’s Guardians of the Galaxy και αρκετά ακόμα. Φυσικά δεν έλειψαν και οι απογοητεύσεις που ήταν αρκετές, όπως πχ τα eFootball 2022, Godfall, Grand Theft Auto: – The Definitive Edition (διαβάστε εδώ το σχετικό αφιέρωμα)
Διαβάστε επίσης: PSaddicts’ Choice: Τα καλύτερα παιχνίδια του πρώτου χρόνου του PS5
Συγκρίνοντας τα παιχνίδια του πρώτου χρόνου του PS5 σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, εύκολα μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά ειδικά σε σχέση με το PS4 (διαβάστε εδώ το σχετικό αφιέρωμα με όλα τα αποκλειστικά παιχνίδια του PlayStation). Φάουλ της Sony το γεγονός ότι τα επερχόμενα Gran Turismo 7, God Of War Rangarok και Horizon Forbidden West θα είναι τελικά cross gen, κάτι που δεν είχε ανακοινωθεί αρχικά, ενώ μπέρδεμα έγινε και με την πολιτική των upgrades που θα ήταν free, αλλά τελικά δε θα είναι πλην του Horizon. Επιχειρηματικά η κίνηση αυτή έχει λογική με τον περιορισμένο αριθμό PS5 στην αγορά τα υψηλά κόστη της δημιουργίας ΑΑΑ θα πρέπει να καλυφθούν, αλλά επικοινωνιακά η Sony δε το χειρίστηκε σωστό. Ίσως είναι ένα δείγμα ότι και οι ίδιες οι εταιρείες λόγω πανδημίας δε μπορούν να προβλέψουν σωστά το άμεσο μέλλον και προσαρμόζονται ανάλογα.