Κανείς δεν ήξερε τι να περιμένει από το καινούργιο God of War.
Σήμερα, δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του και μετρώντας πάνω από δέκα εκατομμύρια πωλήσεις, φαντάζει πολύ μακρινή η εποχή της αμφιβολίας. Και όμως, υπήρχε ένα σύντομο χρονικό διάστημα (ή και τεράστιο αν ρωτήσεις τους δημιουργούς του), που το κοινό δεν ήταν σίγουρο για την στροφή που έκανε αυτή η αγαπημένη σειρά. Και από λίγο πιο πριν όμως, μπορεί το God of War να ήταν ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά της Sony για δύο γενιές, φάνηκε όμως πως δεν μπορούσε να βρει τα πατήματά του μετά το τρίτο παιχνίδι, σε σημείο που να αμφισβητείται ανοιχτά πλέον ο λόγος ύπαρξής του.
Χρειαζόταν μια αλλαγή. Ο Cory Barlog γύρισε στην καρέκλα του σκηνοθέτη, πήρε ένα μεγάλο μέρος του πρότζεκτ πάνω του, πίεσε για αλλαγές και σε ένα πρώτο βαθμό κέρδισε. Τώρα όμως θα έπρεπε να πείσει και το κοινό πως ο Kratos έχει κάτι ακόμη να πει.
Η πρώτη παρουσίαση του God of War στην Ε3 του 2016 θεωρείται δικαίως μία από τις πιο δυνατές στιγμές της Sony στην έκθεση. Με μία ζωντανή ορχήστρα μπροστά από την τεράστια οθόνη και με τον Bear McCreary (συνθέτη του παιχνιδιού) να την οδηγεί, η αυλαία άνοιξε και ο Kratos βγήκε μετά από χρόνια από το σκοτάδι για να δηλώσει βροντερό παρών.
Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Η πρώτη μάχη κερδήθηκε, αμφιβολίες όμως συνέχισαν να υπάρχουν μέχρι και την ημέρα που το παιχνίδι έφτασε στα χέρια μας. Ο πρωταγωνιστής ήταν ο ίδιος, αλλά φαίνεται πως είχαν αλλάξει τόσα πράγματα, τόσο στο πώς παίζουμε αλλά και στο τι βλέπουμε. Από το ότι είπαμε αντίο στην fixed κάμερα, μέχρι το γεγονός ότι αυτός ο Kratos χειριζόταν τις καταστάσεις με πολύ διαφορετικό τρόπο, ήταν ολοφάνερο πως είχαμε να κάνουμε με κάτι καινούργιο. Και το καινούργιο δεν είναι πάντα άμεσα ευπρόσδεκτο.
Πού κατατάσσεται το God of War δίπλα στα υπόλοιπα αποκλειστικά παιχνίδια του PlayStation;
Μας αρέσει αυτό που γνωρίζουμε ήδη. Αυτό μάθαμε να αγαπάμε και θεωρούμε πως δεν θα μας προδώσει. Δεν υπάρχει ανησυχία, δεν υπάρχει όμως και περιθώριο για νέες εκπλήξεις και είναι αυτό ακριβώς που έκανε την σειρά στάσιμη στο τέλος της ζωής του PS3. Ο Barlog και η ομάδα του είδαν όμως πως υπήρχε ζωή στο franchise. Η διαδικασία ήταν επίπονη για όλους και ένα σημαντικό κομμάτι της έχει καταγραφεί στο Raising Kratos, ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ που ακολουθεί την πορεία του πρότζεκτ, ρίχνοντας διάφορες ματιές στα άγχη των δημιουργών του.
Στις 20 Απριλίου του 2018, αυτή η νέα ιδέα για το τι μπορεί να είναι το God of War ανέβηκε σε ράφια, φυσικά και ψηφιακά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία και έπεισε και τους πλέον δύσπιστους πως η κατεύθυνση αυτή, όσο δύσβατη και αν φαινόταν, ήταν η πλέον σωστή για την σειρά. Το παιχνίδι ήταν για πολλούς το καλύτερο του 2018 (και μιλάμε για μια χρονιά με Red Dead Redemption 2, Marvel’s Spider-Man κ.α.) και δε θα ήταν παράλογο να το βάλει κανείς σε λίστα με τα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών.
Μία από τις σπάνιες περιπτώσεις παιχνιδιών που μοιάζουν να μην έχουν τίποτα περιττό πάνω τους, το God of War είπε την ιστορία που ήθελε να πει, δίχως περιορισμούς. Η ελευθερία που είχε από την Sony επέτρεψε στην Santa Monica Studio να φτιάξει το δικό της παιχνίδι και να το κυκλοφορήσει χωρίς περικοπές. Η έμφαση στην πιο “βαριά” μάχη με κάποιες επιρροές από την σειρά Souls, η επιλογή του μονοπλάνου, η αλλαγή στην φωνή του Kratos, αλλά και στο setting, η προσθήκη του Ατρέα, είναι μόλις μερικά από τα στοιχήματα που κέρδισε το στούντιο και που αναμφίβολα έκαναν την εμπειρία πιο πλούσια.
Μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία της σειράς
Δεν είναι εύκολο αυτό που επέλεξε να κάνει ο Cory Barlog και η Santa Monica Studio. Θα μπορούσαν να συνεχίσουν στην ίδια πορεία που είχε χαράξει η σειρά, να βγάλουν ένα ακόμα God of War. Πιθανότατα θα ήταν ωραίο, επικό, με εντυπωσιακά boss fights και το νεύρο του Kratos να θυμίζει σε όλους γιατί αγαπήθηκε αυτός ο χαρακτήρας. Δε θα ήταν αρκετό όμως. Αντιθέτως, διάλεξαν κάτι καλύτερο, αλλά και πιο δύσκολο, να δώσουν νέους λόγους στο κοινό να παίξουν και να αγαπήσουν από την αρχή το God of War.
Το παιχνίδι συμπληρώνει σήμερα δύο χρόνια “ζωής” και, εκτός από ένα εξαιρετικό βιντεοπαιχνίδι, στέκεται και σαν μία τρανή απόδειξη πως όσο τρομαχτική και αν φαντάζει η αλλαγή, αυτή είναι που μπορεί να οδηγήσει σε κάτι νέο και συναρπαστικό.
Δείτε και διαβάστε το review μας για το παιχνίδι καθώς και το unboxing του σπάνιου Press Kit.
Φοβερά γραφικά, ενδιαφέρουσα και σύγχρονη προσέγγιση στο σύστημα μάχης αλλά..δεν με κράτησε..δεν με κράτησε όχι γιατί δεν ήταν καλό τι παιχνίδι αλλά γιατί ο κόσμος, η μυθοπλασία του δεν ήταν τόσο πλούσια και εντυπωσιακή όσο η ελληνική (δεν βλογαω τα γενιά μου, πραγματικότητα είναι). Αυτά τα φτερωτά μυγάκια με κούρασαν και έληξε άδοξα η συνεργασία μας.. Παιχνίδι της χρονιάς ούτε λόγος
Για μένα όλα τα GOD OF WAR που κυκλοφόρησαν σε: PS2 / PS3 και PSP είναι το λιγότερο αριστουργηματικά φτιαγμένα και 100% βαρβάτα GOW που είχαν όντος κάτι να σου πουν όλα τους!!
Τώρα για το GOD OF WAR που κυκλοφόρησε ντε και καλά η Santa Monica Studio στο PS4, για μένα πολύ μέτρια και χλιαρά τα πράματα.
Ο λόγος είναι ότι το φοβερό και τρομερό μονοκάμερο (που ανά θέμα και αν το γνώριζε κανείς εκεί έξω, μέχρι να το πει δημόσια ο Cory Barlog) αφαίρεσε επί τόπου την τεράστια κλίμακα που είχαν όλα τα GOW, και αυτομάτως χάθηκε αυτό το σοκαριστηκό του εντυπωσιασμού που έχει κατά κόρον το Franchise ως υπογράφει.
Δεύτερων και ποιο σημαντικό για μένα, που είναι ρε Barlog τα BOSS FIGHT στο GOW του PS4??? Πουθενά έτσι;; ΔΕΝ ΑΠΛΆ ΔΕΝ ΤΟ GOD OF WAR………………………………………!