Έχοντας μια καλή εμπειρία στο είδος και μια θέση ως αρθρογράφος στο αγαπημένο PSaddict.gr δεν μπορούσα να μην αρπάξω αυτήν την ευκαιρία. Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου Dark Souls δεν θα υπήρχε καλύτερη στιγμή για μια μικρή αφιέρωση
22 Σεπτέμβρη 2011 ήταν η ημερομηνία που το Dark Souls ήρθε στις κονσόλες μας. Αν και είχαμε πάρει μια “γερή γεύση” με τον προηγούμενο τίτλο της FromSoftware, το Demon Souls, δεν ήταν αρκετό λόγω σκέλους και άλλων μερικών “ατελειών” να κάνει την εταιρία τον Κολλοσό που είναι μέχρι και σήμερα. Χρειάστηκε κάτι με λίγο περισσότερο βάθος, μυστήριο και δυσκολία… κάτι που το Dark Souls έχει και με το παραπάνω.

Πρώτη γεύση στον κόσμο των Dark Souls
Απο την πρώτη στιγμή το Dark Souls είναι ένα παιχνίδι που “δεν θα κρατήσει απο το χέρι” τον παίκτη. Σου δίνεται ένα σπασμένο σπαθί και σου ζητείται έμμεσα να βρείς μια διέξοδο απο το άσυλο που ήσουν κλεισμένος. Μόλις προχωρήσεις λίγα δωμάτια πιο μετά σε περιμένει το Boss Fight της περιοχής αφήνοντας σε στον απόλυτο τρόμο, έχοντας μάθει μόνο τα βασικά. Ευτυχώς μετά απο έναν ή τρείς θανάτους ανακαλύπτεις οτι υπάρχει αποφυγή του δωματίου. Αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας…. μετά απο λίγα λεπτά θα ξαναγίνει η μοιραία συνάντηση που θα οδηγήσει σε μια δύσκολη μάχη.

Οι εχθροί και φυσικά τα Boss Fight έχουν την δύναμη να σκοτώσουν τον παίκτη με δύο ή το πολύ τρείς κινήσεις, κάτι που καθιστά κάθε σου κίνηση να είναι προσεκτική και προμελετημένη. Και όλα αυτά απο το Tutorial Level γιατί μετά θα γίνει αρκετά πιο δύσκολο. Με παγίδες απο εχθρούς, γέφυρες που καταρρέουν, τα αγαπημένα Poison Swamps του Miyazaki και άλλα πολλά θέτουν τον πήχυ ψηλά στα υπόλοιπα παιχνίδια όταν μιλάμε για level-design .
Ο κάθε παίκτης έχει την δική του εμπειρία σαν πρώτη γεύση στα souls-like. Μερικοί ξεκίνησαν με το πρώτο, άλλοι με τα άλλα δύο ή ακόμη και με κάποιο διαφορετικό franchise της εταιρίας. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο, αυτή η απόγνωση που ξεκίνησε να γίνεται πείσμα στον παίκτη προκαλώντας μια περιπετειώδη πρόκληση.

Η ιστορία και το όραμα του Hidetaka Miyazaki
O δημιουργός των Dark Souls Hidetaka Miyazaki καθώς δεν γνώριζε καλά αγγλικά αλλα ήθελε να προωθήσει το έργο του πέρα απο την Ανατολή, πήρε μια σημαντική απόφαση. Αυτή ήταν να γράψει όσα λιγότερα μπορούσε, αφήνοντας να εννοηθούν πολλά. Με λίγες γραμμές διαλόγων απο τους χαρακτήρες και περιγραφές πλοκής κρυμμένες σε αντικείμενα του παιχνιδιού, δημιούργησε ένα “κυνήγι θησαυρού”. Ο απώτερος σκοπός αυτού, είναι ο παίκτης να ψάξει να βρει την αλήθεια πίσω απο τον κόσμο του Dark Souls και φυσικά να βγάλει μόνος του το συμπέρασμα.

Πολλοί ισχυρίζονται οτι αυτό ήταν μια πρόχειρη δουλειά απο τον Miyazaki γιατί δεν ασχολήθηκε καθόλου με την ιστορία αφήνοντας τους παίκτες να κάνουν όλη την δουλειά. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν και απόψεις οτι ήταν σκοπός του δημιουργού, να ξυπνήσει την φαντασία του κάθε παίκτη και να τον αφήσει να ολοκληρώσει την ιστορία όπως θέλει εκείνος. Χωρίς να βάζει όρια στην ιστορία, μπορεί να δημιουργηθεί έτσι το ιδανικό story-telling για τον κάθε gamer
“Γλυκόξινες αναμνήσεις”
Δεν θα ξεχάσω ποτέ μου την πρώτη φορά που πήγα στο Tomb Of The Giants στο πρώτο Dark Souls. Τους θανάτους που έκανα επειδή δεν είχα ορατότητα ούτε στο 1 μέτρο. Σαν να μην έφτανε αυτό, εκεί κρύβονταν γίγαντες σκελετοί που ένα χτύπημα τους έφτανε για να σε σκοτώσει.

Ποιός θα μπορούσε να ξεχάσει το Shrine of Amana απο το Dark Souls 2; Τους ενοχλητικούς εχθρούς να σε χτυπούν απο μακριά όσο τρέχεις για την ζωή σου απο τους γίγαντες. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι γκρεμοί θανάτου ανάμεσα στις λίμνες, κάνοντας όλη την εμπειρία πιο τρομακτική.

Και τέλος τη Ringed City στο Dark Souls 3 απο το DLC. Τους εχθρούς που βγαίνουν απο το έδαφος και σε κρατάνε όσο τρέχεις να ξεφύγεις απο τους “‘ αγγέλους “. Ας μην ξεχνάμε το κρυφτό που παίζεις με τον “caster” με σκοπό την εξόντωση των “αγγέλων”.

Συναισθήματα τερματισμού
Μετά τα δύσκολα εμπόδια στο τέλος του κάθε Dark Souls όπως και με όλα τα παιχνίδια ξεκινάει το credit roll. Μένεις με μια ικανοποίηση οτι τελείωσες ένα παιχνίδι που ήθελε να σε δοκιμάσει σε όλες σου τις πτυχές. Αντανακλαστικά, στρατηγική, επιμονή και τεράστια υπομονή είναι αυτα που χρειάζεται ένα παιχνίδι σαν και αυτό. Παρ’όλα αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις θα υπάρξει ένα συναίσθημα στεναχώριας που τελείωσε το ταξίδι σου και θα θες περισσότερο. Κατι που μπορείς να επιτύχεις αμέτρητες φορές με διαφορετικά build στο κάθε New Game +, κάνοντας τον κάθε εχθρό και bossfight όλο και πιο δύσκολο. Οπότε οπλίσου με δύναμη και υπομονή και καλό ταξίδι!
Τα Dark Souls με το επιβλητικό τους ύφος και με το απαιτητικό τους σύστημα μάχης ξεκίνησαν την δική τους sub-genre. Φέρνοντας στον χώρο πολλά ακόμη διαμάντια όπως είναι τα Nioh, Hollow Knight, Mortal Shell κ.α. Το σίγουρο είναι οτι μιλάμε για έργα τέχνης και οτι έχουν ακόμα πολλά να μας διδάξουν μαζί με τον Hidetaka Miyazaki. Το επόμενο μάθημα θα έρθει μαζί με το Elden Ring τον Ιανουάριο και οι λάτρεις του είδους το περιμένουν πως και πως.
Μην ξεχάσετε να γράψετε απο κάτω τις δικές σας εμπειρίες με τα Dark Souls και να γιορτάσουμε όλοι μαζί τα 10 χρόνια κυκλοφορίας !
