Πέρασαν κιόλας εφτά χρόνια από την κυκλοφορία του PlayStation 4 και είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι κανείς δε περίμενε αυτή τη ξέφρενη πορεία που έχει διαγράψει, από την ίδια τη Sony μέχρι και τον τελευταίο PSaddict. Ενδεικτικά η κονσόλα έχει ξεπεράσει τα 110 εκατομμύρια παγκοσμίως, έχει συντρίψει τον ανταγωνισμό και έχει εξιλεώσει την ίδια τη Sony για τα λάθη του PS3 και του PS Vita. Παρακάτω θα επιχειρήσουμε μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν και τα σημαντικότερα γεγονότα στη πορεία προς την κορυφή, ενώ θα ρίξουμε και μια ματιά στο μέλλον της κονσόλας, που όπως και να το κάνουμε μπαίνει στα τελευταίο της στάδιο. Βέβαια η απόφαση της Sony να κυκλοφορεί πολλούς από τους αποκλειστικούς της τίτλους (βλέπε Horizon Forbidden West) και στο PS4 δείχνει σε όλους ότι η κονσόλα έχει ακόμα 1-2 καλά χρόνια μπροστά της.
Για να ξεκινήσουμε πριν ακόμα τη κυκλοφορία της κονσόλας και το 2012, μαθαίνουμε ότι η Sony μοίραζε dev kits και οι developers έπαιρναν μια πρώτη γεύση, ενώ το PS4 είχε την κωδική ονομασία Orbis. Η Sony αναγνώρισε τα λάθη του PS3, που είχαν να κάνουν με τον “δύσκολο” για τους προγραμματιστές Cell επεξεργαστή, που είχε σαν αποτέλεσμα όλα τα multiplatform σχεδόν να είναι κατώτερα σε σχέση με τις εκδόσεις Xbox 360 , και την εξωφρενική τιμή εκκίνησης στα €600 και παίρνει τις σωστές αποφάσεις για το PS4.
Αρχές του 2013 και στη Νέα Υόρκη στις 20 Φεβρουαρίου η Sony οργανώνει event που παρουσιάζει λεπτομέρειες για την επερχόμενη κονσόλα της, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει το design. Ο τότε CEO Andrew House σε συνδυασμό με τον lead engineer Mark Cerny, που είχε ομολογουμένως κάνει πολύ καλή δουλειά με το hardware του PS Vita, παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της κονσόλας, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά είναι ένα overcharged PC, που περιλαμβάνει CPU με έναν οχταπύρηνο x86-64 AMD “Jaguar” επεξεργαστή και GPU με 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon και 8 GB GDDR5 memory.
Επίσης παρουσιάστηκε και το εντυπωσιακό Dualshock 4, που σε συνεργασία με τη Bungie ήταν πιο εργονομικό και με καινούρια χαρακτηριστικά, όπως το lightbar, το ενσωματωμένο μικρόφωνο, η γυροσκοπική κίνηση και το touchpad, που για να λέμε και του στραβού το δίκιο δεν έχει αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Από παιχνίδια πήραμε μια γεύση με τα αποκλειστικά Knack, Driveclub, Killzone: Shadow Fall και inFAMOUS: Second Son. Τρομερή εντύπωση προκαλεί το tech demo της Capcom που θα ήταν free to play κιόλας με την ονομασία Deep Down, αλλά έξι χρόνια μετά και ακόμα το βλέπουμε…Η παρουσίαση σίγουρα μας άνοιξε την όρεξη, αλλά το σημείο κλειδί για την επιτυχία θα ήταν άλλο και φυσικά μιλάμε για την τιμή, αλλά και τα λάθη της Microsoft που ήταν μοιραία….
Η επόμενη φορά που ακούσαμε για το PlayStation 4 ήταν η Ε3 του 2013 ή αλλιώς το μεγάλο γλέντι της Sony. Ο Andrew House παρουσιάζει και επισήμως την κονσόλα, αλλά τα χτυπήματα της Sony στη Microsoft ήταν τόσο δυνατά που είχαμε Knockout από τον πρώτο γύρο. Το Xbox One που είχε παρουσιαστεί ήδη θα κόστιζε €499 λόγω του ενσωματωμένου και αποτυχημένου Kinect, ενώ αλγεινή εντύπωση άφησε και η πολιτική της εταιρείας με DRM προστασία, που απαιτούσε καθημερινή σύνδεση στο internet για να παίξεις, και το κλείδωμα των μεταχειρισμένων παιχνιδιών. Βλέποντας όλα τα παραπάνω οι επιτελείς της Sony δε μπορούσαν να τα αφήσουν ανεκμετάλλευτα και ανακοινώνουν το PS4 στα €399, ενώ μπορούσες να παίξεις μεταχειρισμένα παιχνίδια και δε χρειαζόταν να είσαι συνέχεια online(θυμηθείτε παρακάτω το video με το απίστευτο τρολάρισμα στον ανταγωνισμό). Παράλληλα είδαμε τα inFAMOUS: Second Son, The Order: 1886 και το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της Bungie, το Destiny. Το ρητό η αρχή είναι το ήμισυ του παντός βρήκε την απόλυτη εφαρμογή του στην τρέχουσα γενιά, με το PS4 να κυριαρχεί από την αρχή και την Microsoft να τα έχει χαμένα…
Επόμενη έκθεση που μαθαίνουμε για την ημερομηνία κυκλοφορίας της κονσόλας είναι η Gamescom 2013. Το PlayStation 4 θα κυκλοφορούσε στις 15 Νοεμβρίου στην Αμερική, ενώ στην Ευρώπη 2 εβδομάδες αργότερα, στις 29 Νοεμβρίου. Στη χώρα μας υπήρχε επιπλέον καθυστέρηση και κυκλοφόρησε στις 13 Δεκεμβρίου του 2013 και με καπέλο €10 στα €409. Αυτό βέβαια δε μας επηρέασε καθόλου, καθώς η ζήτηση ήταν τεράστια και οι ανάγκες δε μπορούσαν να καλυφθούν με αποτέλεσμα πολλοί παίκτες να χρειαστεί να περιμένουν για αρκετό καιρό. Τα ρεκόρ που έσπασαν αρκετά και η επιτυχία ήταν κάτι που λίγοι περίμεναν, ακόμα και η ίδια η Sony. Οι launch τίτλοι δεν ήταν κάτι εντυπωσιακό, καθώς τα third party παιχνίδια ήταν cross gen, ενώ επίδειξη δυνατοτήτων κυρίως στον τεχνικό τομέα έκανε το Killzone: Shadow Fall και ευχάριστη έκπληξη ήταν το Resogun που δόθηκε στο PS Plus, που έγινε υποχρεωτικό για το online multiplayer, αλλά πέρασε στα ψιλά…
Τι να πρωτοπούμε; τι να πρωτοθυμηθούμε; ακόμα θυμάμαι τον ενθουσιασμό μου, όταν το πήρα στα χέρια μου τον Γενάρη του 13. Φυσικά το τι είχε προηγηθεί με την παρουσίαση του, περιττό να πω. Ακόμα θυμάμαι τα χαιρεκακα γέλια τα δικά μου και των φίλων μου όταν ανακοινώθηκε η τιμή του. Συγκεκριμένα κάποιος είχε πει “θα μπορούσε ο House να φέρει ένα XBOX ONE και να το κατουραει πάνω στην σκηνή”.
Εφτά υπέροχα χρόνια! Ελπίζουμε σε άλλα τόσα ακόμα καλύτερα με την καινούργια κονσόλα.