30 χρόνια PlayStation με 30 παιχνίδια που καθόρισαν την εξέλιξη του! Ήταν η 3η Δεκεμβρίου του 1994, όταν η Sony ξεκινούσε από την Ιαπωνία μια πορεία που κανείς δεν περίμενε, ακόμα και εντός της εταιρείας. Το PlayStation μας συντροφεύει για 29 χρόνια (αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς για την Ευρώπη) και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Tο brand έχει κατακτήσει την κορυφή με τεράστια διαφορά, ειδικά αν μιλάμε για Ελλάδα, και αυτό το οφείλει κατά ένα μεγάλο ποσοστό στα παιχνίδια.
30 χρόνια PlayStation: Τα κορυφαία σε πωλήσεις παιχνίδια της Sony
Η λίστα με τα 30 σημαντικότερα -εμβληματικά παιχνίδια του PlayStation δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Σίγουρα, υπάρχουν και πολλά ακόμα παιχνίδια που πιθανότατα θα συμπεριλαμβάναμε -γράψτε μας στα σχόλια ποια πιστεύετε εσείς ότι απουσιάζουν- και σίγουρα δεν αφορά τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ παιχνίδια. Διαλέξαμε αυτά που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό μεγάλη μερίδα του κοινού. Δηλαδή, αυτά που οδήγησαν σε επένδυση και σύνδεση συναισθηματική με το PlayStation. Το τελευταίο αποτελεί έναν από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες επιτυχίας για τη Sony. Πάμε λοιπόν για ένα ταξίδι αναμνήσεων 30 χρόνων!
30 Χρόνια PlayStation… Μη χάσετε την εκπομπή- αφιέρωμα στα 30 πιο σημαντικά παιχνίδια του!
Devil May Cry
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 7 Δεκεμβρίου 2001
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
Το Devil May Cry ξεκίνησε ως Resident Evil 4 και εξελίχτηκε σε κάτι καινούριο. Ένα action adventure που πάτησε σε Resident Evil- Onimusha και έγινε από τα καλύτερα παιχνίδια στον πρώτο χρόνο του PS2. Η επιτυχία του σημαντική με πάνω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα και ένα franchise που συνεχίζει με συνολικές πωλήσεις πάνω από 32 εκατομμύρια. Βέβαια, μπορεί να έγινε multiplatform κυκλοφορία, ωστόσο και το Devil May Cry συνδύασε το όνομα του με την επιτυχία του PS2.
Ratchet & Clank
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 8 Νοεμβρίου 2002
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
H Sony θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχία των Crash και Spyro στη γενιά του PS1, κυκλοφόρησε 3 νέες IP στο PS2. Jak and Daxter, Sly Cooper και Ratchet & Clank σημείωσαν επιτυχίες με συνεχόμενες κυκλοφορίες. Από τα τρία, η σειρά της Insomniac υπήρξε αυτή που είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί ακόμα και στις μέρες μας. Μάλιστα, το remake του 2016 σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων για το franchise, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα κυκλοφόρησε και ταινία, χωρίς πάντως εμπορική επιτυχία.
SOCOM II U.S. Navy SEALs
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 5 Μαρτίου 2004
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
Η αδικοχαμένη Zipper Interactive απέκτησε εξειδίκευση στα tactical third person shooter με τη σειρά Socom. Μπορεί εδώ στα μέρη μας το online multiplayer στο PS2 να έμοιαζε ανύπαρκτο, αλλά για τις ΗΠΑ μιλάμε για άλλη υπόθεση. Το SOCOM II U.S. Navy SEALs στην ουσία υπήρξε από τα πρώτα παιχνίδια που εκμεταλλεύτηκε τις Online δυνατότητες του PlayStation 2 και ήταν μια μεγάλη επιτυχία για τη Sony. Oι συνέχειες αρκετές και φιλόδοξες. Όμως, η αποτυχία τελικά του MAG και του Unit 13 είχαν σαν συνέπεια το κλείσιμο του studio…
Grand Theft Auto San Andreas
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 29 Οκτωβρίου 2004
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
Το Grand Theft Auto κυκλοφόρησε στη γενιά του PS1, αλλά λίγοι ήταν αυτοί που ασχολήθηκαν μαζί του. Όμως, στο PS2 πραγματικά η δημοφιλία του γνώρισε νέα ύψη. GTA 3 και Vice City ήταν καταπληκτικά open world παιχνίδια, αλλά ήταν το San Andreas του 2004 που επέκτεινε σε μεγάλο βαθμό την πετυχημένη συνταγή. Ταυτόχρονα, σάρωσε σε πωλήσεις (17 εκ. στο PS2) και έφερε νέο ενήλικο κοινό στο gaming. Βέβαια, η τριλογία του GTA κυκλοφορούσε σε PC και Xbox (με καθυστέρηση), αλλά πραγματικά συνδύασε το όνομα της με το PlayStation.
Guitar Hero- Singstar
2004 και η Sony προσπαθεί να επεκτείνει τη βάση χρηστών και σε μεγαλύτερο κοινό. Έτσι, στην προσπάθεια της αυτή, η τεχνολογία και τα περιφερειακά βοηθούν τα μέγιστα. Μικρόφωνα, κιθάρες, Singstar και Guitar Hero γνωρίζουν ανέλπιστη επιτυχία και προσελκύουν casual παίκτες. Συνεπώς, η Sony προμοτάρει όσο μπορεί και τα franchise αυτά εξελίσσονται σε κοινωνικά φαινόμενα. Πώς μετά το PS2 να μην έφτανε τα 160 εκατομμύρια πωλήσεις…
Shadow of the Colossus
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 17 Φεβρουαρίου 2006
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
Το αριστουργηματικό παιχνίδι του Ueda εντυπωσίασε κριτικούς και κοινό. Ωστόσο, η επιρροή στο PlayStation δε εστιάζει τόσο στο εμπορικό κομμάτι. Κυρίως, επηρέασε τίτλους μεγαθήρια στο σχεδιασμό τους, όπως τα God of War 2 και 3 μέχρι και το πρόσφατο Elden Ring. Μάλιστα, τo remake του 2018 από τους ειδικούς της Bluepoint φρόντισε να κρατήσει το μύθο του παιχνιδιού και να το συστήσει στο νεότερο κοινό.
Pro Evolution Soccer 6
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 27 Οκτωβρίου 2006
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 2
PlayStation ίσον International Superstar Soccer ή Pro Evolution Soccer μετέπειτα. Ανέκαθεν, οι αθλητικοί τίτλοι ήταν από τα μεγαλύτερα system sellers για μια κονσόλα. Όμως, αυτό που συνέβη με τη σειρά της Konami δεν είχε προηγούμενο και είχε διάρκεια για μια δεκαετία περίπου, ειδικά στην Ελλάδα. Σημείο καμπής για τη σειρά το PES 6, που πολλοί θεωρούν ως το καλύτερο του franchise. Βέβαια, η μετάβαση στο PS3 απογοήτευσε και το FIFA ή EA Sports FC πλέον κυριαρχεί και πουλάει εκατομμύρια… Επιπροσθέτως, η μακροχρόνια χορηγία του PlayStation στο Champions League έχει επιδράσει καταλυτικά στην κυριαρχία στην Ευρώπη.
LittleBigPlanet
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 5 Νοεμβρίου 2008
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 3
2008 και η Sony “αναζητά” μια νέα μασκότ για το PlayStation 3. H άγνωστη Media Molecule εντυπωσιάζει με ένα νέο puzzle platformer με την ονομασία LittleBigPlanet. Με 95 metacritic και τη λογική “Play, Create, Share” με την κοινότητα να αναλαμβάνει να δημιουργεί περιεχόμενο, το παιχνίδι δείχνει μεγάλη δυναμική. Έτσι, κυκλοφορούν αρκετά αξιόλογα παιχνίδια με το Sackboy πρωταγωνιστή, αλλά τελικά δεν καταφέρνει να παραμείνει στο προσκήνιο για μεγάλο διάστημα. Λογικά, η Sony έχει αφήσει πίσω το franchise, αλλά ποτέ δεν ξέρεις αν θα έχουμε κάποια επιστροφή…
Resistance 2
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 28 Νοεμβρίου 2008
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 3
Η γενιά του PS3 είναι η απαρχή της “ενηλικίωσης” και κάποιων σημαντικών studio. H Insomniac λοιπόν δοκιμάζει να δημιουργήσει το δικό της FPS, σε μια εποχή που το είδος είχε γνωρίσει τεράστια άνθηση. Έτσι, το πρώτο Resistance είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις στο αναιμικό launch του PS3 και τα επόμενα δύο είναι ακόμα καλύτερα παιχνίδια. Αν και δεν κατάφερε να γίνει ο flagship FPS τίτλος που ακόμα χρειάζεται το PlayStation, έχει μια συνεισφορά στα δύσκολα χρόνια του brand.
Killzone 2
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 27 Φεβρουαρίου 2009
ΚΟΝΣΟΛΑ: PlayStation 3
Παρόμοια περίπτωση FPS franchise με το Resistance και το Killzone. Έτσι, η Guerrilla αναλαμβάνει να δημιουργήσει το Halo Killer στο PS2, αλλά το πρώτο παιχνίδι είναι μέτριο. Ευτυχώς τα επόμενα παιχνίδια είναι πολύ καλύτερα. Μάλιστα, το Killzone 2 λαμβάνει εξαιρετικές κριτικές, με άψογο τεχνικό τομέα, campaign και multiplayer. Κύκνειο άσμα το Killzone Shadow Fall στο launch του PS4. Ένα ακόμα ποιοτικό franchise που δεν κατάφερε όμως να φτάσει στα επίπεδα δημοφιλίας που θα μπορούσε…
Βάλτε και το abe’s odyssey ρε παιδιά.
Λίστα που δεν συμπεριλαμβάνονται στα καλύτερα Silent Hill, Resident Evil & Gran Turismo για εμένα απλούστατα δεν είναι λίστα..💕🎮
Ουπς..Τώρα ξεκόλλησε κ μου έβγαλε κ τα υπόλοιπα..Sorry 🫣 {δεν μπορώ να διαγράψω το σχόλιο μου}