Platform: PS4,PS3,WII U, XBox One
Publisher: Ripstone
Developer: Golden Ruby Games
Κυκλοφορία: 23/09/2015

Κατά τη διάρκεια της έβδομης γενιάς κονσολών, το τοπικό, παρεΐστικο multiplayer αποτελούσε εμπειρία υπό εξαφάνιση. Πέρα από την προβλέψιμη παρουσία του σε fighters και σε ετήσια «αναμασήματα», όπως τα Call of Duty και τα γνωστά sports IPs, η έλλειψή του ή η «tacked on» φύση του σε πολλούς τίτλους, περιόριζε σημαντικά τις διαθέσιμες επιλογές των απανταχού «μαχητών του καναπέ». Ωστόσο, η -σχετικά πρόσφατη- «αναγέννηση» της ανεξάρτητης ανάπτυξης τίτλων χαμηλού budget έχει οδηγήσει σε έναν «καταιγισμό» από παιχνίδια που ικανοποιούν νοσταλγικές ή/και niche επιθυμίες, με αποτέλεσμα την επιστροφή του local co-op και competitive multiplayer στο προσκήνιο. Τίτλοι όπως το Sportsfriends, το Rocket League και το TowerFall Ascension αποτελούν τα πιο πρόσφατα «poster children» αυτής της στροφής, ενώ ανάμεσά τους επιθυμεί να βρεθεί το νέο Extreme Exorcism.

ExtremeExorcism_PinkMoon

Το Extreme Exorcism είναι ένα δισδιάστατο, wave-based arena battler και αποτελεί δημιούργημα μίας νεοϋρκέζικης ομάδας ανάπτυξης που ακούει στο όνομα Golden Ruby Games. Ο αριθμός των υπαλλήλων της αποκαλύπτει το πόσο… indie είναι το όλο εγχείρημα, καθώς μονάχα δύο άτομα στελεχώνουν το ανθρώπινο δυναμικό της. Tο genre στο οποίο ανήκει ο τίτλος, μαζί με την έμφαση που δίνει στο τοπικό multiplayer και το παρόμοιο art style, φέρνουν -θεωρητικά τουλάχιστον- το Extreme Exorcism επικίνδυνα κοντά στο βραβευμένο TowerFall Ascension. Όμως, από το πρώτο λεπτό παιχνιδιού γίνεται απολύτως ξεκάθαρο το ότι δεν έχουμε να κάνουμε με φθηνή απομίμηση, αλλά με μία ενδιαφέρουσα συνταγή game design που παντρεύει τη δομική ασφάλεια με την καινοτομία σε επίπεδο μηχανισμών.

20823568exorcism20817151920-1439844383530

Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε επίπεδο του Extreme Exorcism οι παίκτες προσπαθούν να επιβιώσουν για όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους. Στην αρχή κάθε πρώτου γύρου ο στόχος είναι μία δαιμονισμένη καρέκλα, η οποία περιφέρεται στο επίπεδο και πρακτικά περιμένει να καταστραφεί από τους παίκτες. Στο δεύτερο γύρο, ωστόσο, τη θέση της καρέκλας λαμβάνει ένα φάντασμα. Το φάντασμα αυτό μιμείται τις κινήσεις του παίκτη που εξουδετέρωσε την καρέκλα και ο θάνατός του οδηγεί σε έναν ακόμα γύρο με δύο φαντάσματα αυτή τη φορά. Με την πάροδο των γύρων τα φαντάσματα πληθαίνουν, ενώ κάθε ένα από αυτά επαναλαμβάνει τις κινήσεις του παίκτη που σκότωσε το φάντασμα-στόχο στον προηγούμενο γύρο. Έτσι, οι πρωταγωνιστές/κυνηγοί φαντασμάτων καταλήγουν να μάχονται ενάντια σε ολοένα και περισσότερες εκδοχές του εαυτού τους.

Extreme-Exorcism-The-Altar-Boss-Strategy-Attack

Η παραπάνω ιδέα είναι αναμφισβήτητα πρωτότυπη και το δίδυμο της Golden Ruby έχει φροντίσει ώστε αρκετά στοιχεία του παιχνιδιού να περιστρέφονται γύρω από αυτή. Για παράδειγμα, σε κάθε επίπεδο υπάρχουν σημεία που εμφανίζουν τυχαία όπλα. Κάθε παίκτης μπορεί να συλλέξει και να κρατήσει μέχρι τρία από αυτά, όμως η χρήση τους είναι ταυτόχρονη. Έτσι, η συλλογή περισσότερων και πιο θανατηφόρων όπλων αυξάνει τις πιθανότητες ευστοχίας που έχει κάθε βολή, αλλά και τη δυσκολία του επόμενου γύρου, όπου οι επιθέσεις σας θα στραφούν εναντίον σας. Το μη ισορροπημένο και συχνά απρόβλεπτο οπλοστάσιο συνεισφέρει σημαντικά, με τη σειρά του, στο στρατηγικό χαρακτήρα του τίτλου, δημιουργώντας σταδιακά ένα χαοτικό πεδίο μάχης χωρίς ίχνος AI. Η διαχείριση του χάους καθίσταται εφικτή μέσω της αξιοποίησης ενός power-up που εξορκίζει όσα φαντάσματα βρίσκονται κοντά στον παίκτη. Τα φαντάσματα που εξορκίζονται, δεν επιστρέφουν στον επόμενο γύρο, μετατρέποντας το συγκεκριμένο power-up στο πιο αποτελεσματικό εργαλείο επιβίωσης που προσφέρει το παιχνίδι.

1-9eEzSZdGiH6vLva2rxEfTw

Συνεπώς, το core gameplay του Extreme Exorcism δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακά διασκεδαστικό και δίκαιο (λόγω της έλλειψης αντιπάλων που ελέγχονται από το παιχνίδι). Ποικιλία του προσδίδουν τα τρία διαθέσιμα game modes: Arcade, Challenges και Deathmatch. To Arcade Mode ξεχωρίζει, λόγω του ικανοποιητικού του μεγέθους και του πόσο ευχάριστο είναι με έως και τρεις συμπαίκτες, ενώ αίσθηση μου προκάλεσε η προσεγμένη καμπύλη δυσκολίας του. Χωρίς διαφορετικά είδη εχθρών και επεμβάσεις στη συμπεριφορά τους, το επίπεδο της πρόκλησης στηρίζεται αποκλειστικά και με επιτυχία στο υποδειγματικό level design και τη σωστή ρύθμιση του σκορ προόδου.

490355633_1280x720

Οι Challenges προσφέρουν μία αξιοπρεπή, εναλλακτική εμπειρία για έναν παίκτη. Ωστόσο, ο αυστηρά single-player χαρακτήρας τους καθιστά ελαφρώς μονότονη την πολύωρη ενασχόληση με αυτές. Από την άλλη, το Deathmatch δεν αρκείται στην τυπική μάχη ανάμεσα στους παίκτες, αλλά εντάσσει το gameplay twist του τίτλου στο ανταγωνιστικό multiplayer. Διασαφηνίζοντας, ο νικητής κάθε γύρου αποκτά ένα φάντασμα/σύμμαχο στον επόμενο και, ως εκ τούτου, το Extreme Exorcism διατηρεί και εδώ τη στρατηγική και την καινοτομία που το κάνει να ξεχωρίζει. Επιπλέον, το εύρος των διαθέσιμων ρυθμίσεων εξατομίκευσης για κάθε παιχνίδι προσφέρει καλοδεχούμενη ποικιλία και αναπάντεχη ευελιξία στην εκάστοτε μάχη. Εν ολίγοις, η προσέγγιση των δημιουργών σε αυτό το τμήμα του Extreme Exorcism θα άξιζε εύσημα, αν το αποτέλεσμα ήταν λίγο πιο… «fine-tuned». Μετά από 10 παιχνίδια, δεν είχα την επιθυμία να επιστρέψω σε αυτό το κομμάτι του τίτλου, λόγω της έλλειψης skill-based στοιχείων. H νίκη και η ήττα ένιωθαν σαν προϊόντα συμπτωματικότητας πολύ πιο συχνά απ’ ό,τι θα ήθελα.

ExtremeExorcism_MasterBedroom

Οπτικοακουστικά, οι παρατηρήσεις είναι λίγες. To pixel art δεν εκπλήσσει, ούτε όμως ενοχλεί και η μουσική είναι ευχάριστη αλλά ξεχνιέται εύκολα. Κάθε περιοχή μέσα στην έπαυλη, εντός της οποίας διαδραματίζονται οι μάχες, διαθέτει αισθητά διαφορετική χρωματική παλέτα, πράγμα που της προσδίδει χαρακτήρα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον σχεδιασμό των τεσσάρων πρωταγωνιστών. Συνεπώς, μόνο απογοητευτική μπορεί να αποκληθεί η έλλειψη πλοκής ή έστω κάποιου backstory που θα εμπλούτιζε τον κόσμο και θα έκανε πιο ενδιαφέρον το Arcade Mode.

Συνοψίζοντας, τo Extreme Exorcism εστιάζει στο μοναδικό του gameplay και βάζει σε δεύτερη μοίρα όλα τα υπόλοιπα. Για το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού, δεν θεωρώ πως αυτή η προσέγγιση είναι λανθασμένη. Λογικά δεν θα αποσπάσει κάποια ιδιαίτερη διάκριση, όμως όταν εσείς και τρεις φίλοι σας προσπαθείτε να αποφύγετε το μπαράζ επιθέσεων που εξαπολύουν εναντίον σας δεκαπέντε εκδοχές του εαυτού σας, πιστεύω πως αυτό θα είναι το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σας.