Platform: PS4 (tested), PS4 Pro, Xbox One, Xbox
Publisher: Team Ninja , Koei Tecmo Games
Developer: Team Ninja, Koei Tecmo Games
Διάθεση: CD Media
Κυκλοφορία: 01/03/2019

Το fighting genre ήταν και θα είναι ένα από τα βασικά genres της gaming βιομηχανίας, το οποίο έχει κάνει τα πρώιμα βήματά του από τη δεκαετία του ’70, ενώ σημείωσε τρομερή επιτυχία και κέρδισε τη δημοσιότητα που του άρμοζε στην δεκαετία του ’80. Με την πάροδο του χρόνου, τίτλοι διαμάντια έκαναν αισθητή την παρουσία τους στο προσκήνιο, ανάμεσα σε αυτούς και τίτλοι που κέρδισαν την υποστήριξη του κοινού (Street Fighter, Tekken, Soul Calibur και άλλα). Σε αυτούς τους τίτλους ανήκει και το Dead or Alive, της Koei Tecmo, έχοντας χτίσει έως τώρα ένα δυνατό franchise. Με τη σειρά του, λοιπόν, μέσα στο 2019 η Team Ninja δίνει στη δημοσιότητα το Dead or Alive 6, προσθέτοντας έναν ακόμη fighting τίτλο για το τωρινό έτος.

Σε γενικές γραμμές το Dead or Alive 6 επιστρέφει αρκετά πρωτοποριακό ως προς τη δομή του, έχοντας μια περισσότερο φιλική σχέση ανάμεσα στους νέους players. Για τους βετεράνους της σειράς η νέα προσθήκη στο franchise αν και παραμένει σίγουρα ευχάριστη, δεν αποτελεί τόσο πρόκληση όσο προηγούμενα μέρη αυτής. Εντούτοις, ακολουθεί γνώριμα μονοπάτια, καθώς εστιάζει στις ένδοξες ημέρες των πρώτων τίτλων του franchise.

Στα του gameplay το Dead or Alive 6 ακολουθεί το κλασικό πλέον Triangle System, αλλιώς γνωστό ως “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί”. Για τους νέους στο είδος το παραπάνω σύστημα παρουσιάζει μια τριπλή προοπτική ως προς την πραγματοποίηση ζημιάς στον αντίπαλο player. Στην ουσία, ο χαρακτήρας μπορεί να προκαλέσει damage μέσω τριών πτυχών, όπως αυτά των striking, throwing και defensive holding. Εδώ η τριγωνική αναλογία έρχεται στο ότι το ένα αναιρεί τριγωνικά το άλλο. Δηλαδή το striking υπερτερεί του throwing, το throwing των holds και τα holds των striking. Εν κατακλείδι, παρουσιάζεται μια οπτική ανάλογη αυτής του συστήματος “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί”.

Η παραπάνω μεθοδολογία έρχεται ως το πρώτο θετικό της Team Ninja απέναντι στη νέα προσθήκη της στο franchise. Με το παραπάνω σύστημα, η χρήση ενός ορισμένου combo – η απλά το spaming μιας σειράς κινήσεων επαναλαμβανόμενα– φαίνεται να χάνει τη λειτουργία της. Συνοπτικά, το Dead or Alive 6 δεν είναι για τους τελειομανείς, παπαγάλους, combo learners. Χωρίς να αναιρεί τη σημασία αυτών, τονίζει ότι η αποκλειστικότητα σε ένα συγκεκριμένο move set ή fighting style δε θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Αντιθέτως, θα χρειαστεί να είστε προετοιμασμένοι για κάθε πιθανό σενάριο, καθώς πρέπει να βρίσκεστε 10 βήματα μπροστά κατ’ εμέ.

Συνεχίζοντας στα του gameplay, το Dead or Alive 6 παρουσιάζει τα κλασικά που θα μπορούσαμε να δούμε σε έναν fighting τίτλο. Έχοντας όλα τα βασικά modes, από story μέχρι tutorial, η νέα προσθήκη ακούει στην ονομασία Quest Mode. Σχετικά με τα κλασικά modes, σε πρωταρχικό στάδιο, ο νέος τίτλος της Team Ninja εστιάζει αρκετά στο offline κομμάτι του. Σε αντίθεση με ότι έχουμε συνηθίσει την τελευταία δεκαετία, έχοντας τίτλους όπως τα Injustice, Tekken, Street Fighter να δίνουν βάση στο online περιεχόμενο. Κόντρα στη μάζα για άλλη μια φορά, επομένως, το Dead or Alive. Η νέα προσθήκη στο franchise δίνει έμφαση τόσο στα Arcade-Story Modes, όσο και στο Quest Mode. Το τελευταίο έρχεται να σας δώσει διάφορα missions, τα οποία κατά τη γνώμη μου λειτουργούν όπως τα trials σε έναν racing τίτλο. Στόχος σας σε αυτό το mode είναι εκπλήρωση των αποστολών μέσω συγκεκριμένης μεθόδου ή ορισμένων combos. Η παραπάνω προσθήκη λειτουργεί τόσο ως ένα έξτρα περιεχόμενο στο όλο πακέτο του τίτλου, όσο και ως ένα tutorial –πέρα από το Tutorial Mode- καθώς θα σας βοηθήσει να έρθετε σε καλύτερη επαφή με τους ίδιους τους χαρακτήρες.

Από την άλλη, το οnline κομμάτι του τίτλου ακολουθεί τα βασικά και επιφανειακά κατά τη γνώμη μου, ενός fighting τίτλου, με τα κλασικά ranked matches να είναι στο προσκήνιο. Θετικό της υπόθεσης είναι πως δεν υπήρξε κάποια ιδιαίτερη δυσλειτουργία ως προς αυτό το κομμάτι, πέρα του ότι θα μπορούσε να εμπλουτιστεί αρκετά περισσότερο.

Όπως, λοιπόν, προαναφέρθηκε το Dead or Alive 6 εστιάζει στο offline κομμάτι, πηγαίνοντας έτσι κόντρα στη μάζα και παρουσιάζοντας μια περισσότερο φιλική εμπειρία για τους νέους players στο franchise. Στα αξιοσημείωτα του τίτλου είναι ότι παρά την εστίασή του στο offline, δεν παρουσιάζεται κάποια ιδιαίτερη δυσκολία της A.l. ως προς δομή του παιχνιδιού. Το παραπάνω λειτουργεί δυστυχώς ως ένα αρνητικό στοιχείο στην όλη του φύση, δίνοντας στους βετεράνους του είδους μια λιγότερο δυνατή πρόκληση.

Συγκεκριμένα με το roster του τίτλου, παρουσιάζονται 24 χαρακτήρες –εκ των οποίων 2 λειτουργούν μέσω DLC. Αν και ικανοποιητικό ως προς την πληθώρα από χαρακτήρες, το παιχνίδι φαίνεται να διακατέχεται εξαρχής από τη μάστιγα των DLCs, ενώ μελλοντικά φαίνεται ότι θα χτυπηθεί περαιτέρω από τη συγκεκριμένη επιδημία.

Κλείνοντας το κεφάλαιο με τα παραπάνω modes, αφήσαμε τελευταίο και το κλασσικό Story Mode. Αν και έχουμε αρκετά αξιόλογα story τα τελευταία χρόνια σε fighting τίτλους, το Dead or Alive 6 δυστυχώς χάνει έδαφος και σε αυτό το τομέα. Στην ουσία όλο το concept περιστρέφεται γύρω από το comeback του Raidou και τη δημιουργία ενός ακόμη τουρνουά. Εν σύνοψη, αν περιμένετε κάποια ιδιαίτερη καινοτομία, θα απογοητευτείτε.

Φτάνοντας στο τεχνικό κομμάτι, η Team Ninja καταφέρνει και κλέβει τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας αρκετές αναβαθμίσεις. Η ανάπτυξη στον τομέα είναι έκδηλη, καθώς η γραφική ανάλυση αρμόζει κάλλιστα για έναν τίτλο της τωρινής γενιάς. Η ομορφιά του τίτλου αναδεικνύεται λιγότερο στα διάφορα backgrounds, ενώ τονίζεται μέσω των animations των μοντέλων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα μοντέλα, καθώς η νέα προσθήκη του Fatal Rush ήρθε για να μείνει. Τα τελευταία επρόκειτο για μια κοντινή προοπτική των Fatal Blows (X-Rays) του Mortal Kombat, χωρίς την ιδιαίτερη βιαιότητα του τελευταίου. Επομένως, ιδού και η εστίαση της developer ομάδας ως προς μια σωστή και διεξοδική ανάλυση των characters. Από την άλλη, ο όλος εξονυχιστικός και λεπτομερειακός σχεδιασμός δένει αρμονικά με τα διάφορα sound effects και τα κλασικά, αγωνιώδες soundtracks που παίζουν κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Εν κατακλείδι, το Dead or Alive 6 αποτελεί μια αρκετά ιδιαίτερη προσέγγιση της Koei Tecmo για το 2019. Επρόκειτο τόσο για έναν fighting τίτλο που πάει κόντρα στο βασικό μοτίβο της εποχής, ενώ εστιάζει στο offline mode, καθώς φροντίζει να έρθει περισσότερο κοντά σε νέους players παρά στους βετεράνους του είδους. Έχοντας θετικά και αρνητικά το Dead or Alive 6 αποτελεί μια must αγορά (αν όχι σε full price, σίγουρα σε μια εκπτωτική περίοδο).