Platform: PS4 (tested) PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X, Switch
Publisher: Activision
Developer: Beenox
Διάθεση: IGE
Κυκλοφορία: 21/06/2019

Πριν 2 χρόνια, προς μεγάλη μου χαρά (και όχι μόνο), ο Crash επέστρεψε στο PS4 με το N-Sane Trilogy, remake της original τριλογίας του PS1. Όνειρο πολλών, το remake δημιουργήθηκε με αγάπη και επιτυχία από την Vicarious Visions. Fast forward στο σήμερα και έφτασε στο PS4 μετά από 20 χρόνια ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια ever, το kart game βασισμένο στον Crash Bandicoot, Crash Team Racing. Έχοντας ξοδέψει άπειρες ώρες τερματίζοντάς το πάμπολλες φορές στο παρελθόν, αλλά και multiplayer με φίλους, ήταν καημός μου εδώ και χρόνια μια συνέχεια ή remake του. Η άποψή μου είναι ότι από τότε κανένα άλλο kart game δεν κατάφερε να το ξεπεράσει λόγω των πολύπλοκων και εξαιρετικών μηχανισμών  του, καθώς και σχεδιαστικών επιλογών. Αυτό σημαίνει ότι θα είμαι λίγο προκατειλημμένος αλλά και ταυτόχρονα αυστηρός με το παιχνίδι. Κατάφερε η Beenox να παραδώσει ένα remake ανάλογο του original; Ας δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Ξεκινώντας με τον τεχνικό τομέα, μπορούμε να πούμε ότι τα περισσότερα χαρακτηριστικά είναι κάπως παρόμοια με το N-Sane Trilogy. Τα levels είναι πλέον πιο πλούσια όσον αφορά τα περιβάλλοντα και πιο ξεκάθαρα σε αυτό που θέλουν να αντικατοπτρίσουν. Ένα παράδειγμα αποτελούν οι χελώνες στην Mystery Caves. Τα νέα μοντέλα χαρακτήρων είναι λεπτομερέστατα, με γούνες και μάτια που ποτέ δεν μπορούσαμε να διακρίνουμε παλιότερα. Το artstyle είναι πλέον λίγο πιο ρεαλιστικό, διατηρώντας όμως και το καρτούν ύφος του original. Δυστυχώς το παιχνίδι τρέχει στα 30 fps, γεγονός που πολλοί θεωρούν απαράδεκτο (προσωπικά όχι), αν και ευτυχώς είναι πολύ σταθερό, χωρίς framedrops και με καλό frame pacing.

Ας περάσουμε στον σημαντικότερο τομέα ενός kart game, στο gameplay, τα mechanics και το περιεχόμενο. Το Nitro-Fueled δημιουργήθηκε από την αρχή με νέα μηχανή γραφικών με όσο το δυνατόν ίδια mechanics με το πρωταρχικό. Φυσικά, οι μικρές διαφορές είναι αναπόφευκτες κι αυτό λογικά θα οδηγήσει είτε σε καλύτερο είτε σε χειρότερο αποτέλεσμα. Κατά τη γνώμη μου, νομίζω ότι οι αλλαγές συνολικά οδήγησαν σε ανάμεικτο αποτέλεσμα. Έτσι, μερικές αλλαγές ήταν θετικές και μερικές αρνητικές. Τα θετικά είναι ότι η αίσθηση ταχύτητας, σε συνδυασμό με τα σύγχρονα εφέ είναι πιο ικανοποιητική και ρεαλιστική σε σχέση με το original CTR. Όλοι σχεδόν οι μηχανισμοί, το αγαπημένο μας Power Slide, όλα τα power ups και φυσικά το Adventure Mode είναι παρόντα στο Nitro-Fueled. Μερικά μικρά bugs και λεπτομέρειες όπως ο Oxide ως playable character δεν είναι πλέον πρόβλημα. Οι διαφορές με το original είναι μικρές και έγκεινται κυρίως στο περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, οι προσθήκες είναι τα levels και οι χαρακτήρες του Crash Nitro Kart του PS2, το online και τα customizations των χαρακτήρων και των kart (καθαρά κοσμητικά).

Τα mechanics έχουν επίσης υποστεί μια μικρή τροποποίηση όσον αφορά το λεγόμενο Ultimate Sacred Fire, το οποίο πλέον έχει τη μορφή της μπλε φωτιάς και είναι δυνατόν να κρατηθεί για όλη τη διάρκεια του level, γεγονός που κάνει τους αγώνες συναρπαστικούς, αν φυσικά διαθέτετε την ικανότητα. Ως εδώ όλα καλά, όμως υπάρχουν μερικά προβλήματα που κρατάνε το παιχνίδι από το να είναι το τέλειο kart game. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, τα άλματα στο Nitro-Fueled είναι κάπως αναξιόπιστα. Άλλες φορές λειτουργούν έτσι όπως θα περίμενε κανείς, άλλες φορές όμως είναι άξιο απορίας πώς γίνεται να χάνεις ταχύτητα, ή να μην προσγειώνεσαι καλά στις άκρες. Καμιά φορά λόγω bug τρακάρεις και σταματάς στον αέρα. Ένα level που έχει μεγάλο πρόβλημα είναι η Sewer Speedway. Από το shortcut, το οποίο μέχρι και οι καλύτεροι στο παιχνίδι δεν μπορούν να το πετύχουν συστηματικά, μέχρι τα physics που πραγματικά στο level αυτό δε λειτουργούν. Αν πάτε στα πλάγια και το συγκρίνετε με την κίνηση στο original θα καταλάβετε τι εννοώ. Ένα σημαντικό bug που είχε γίνει μεγάλο θέμα, του οποίου θύμα έπεσα κι εγώ, ήταν η διαγραφή του global save μετά από crash (ειρωνεία😉 του παιχνιδιού. Με αυτό έχασα όλη την πρόοδο στα time trials και τα skins του adventure mode. Το θέμα αυτό δεν έχει ακόμα επιλυθεί τελείως, οπότε σας προτείνω να το σώσετε σε USB stick ή στο Cloud.

Ένα άλλο μικρό πρόβλημα που έχει το Nitro Fueled είναι τα κολλήματα στους τοίχους. Το παιχνίδι είναι υπερβολικά ευαίσθητο με αποτέλεσμα χτυπήματα σε τοίχους ακόμα και σε περιπτώσεις που δε θα έπρεπε, ενώ μετά την πρόσκρουση πολλές φορές ξεμπλοκάρεις μετά από καθυστέρηση. Αποτέλεσμα των παραπάνω ο εκνευρισμός και η αναπόφευκτη ήττα. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε το κομμάτι του online, το οποίο για την ώρα είναι πτωχό, με μονούς αγώνες ή Battle. Θεωρώ απαραίτητη τουλάχιστον την προσθήκη κυπέλλων και ίσως και αγώνες χωρίς power ups για περισσότερη ποικιλία, ενώ πιστεύω ότι χρειάζεται και μια μικρή αλλαγή στις πιθανότητες των power ups λόγω ανισορροπίας. Η Beenox ήδη έχει δείξει καλό πρόσωπο με διάφορα updates και το Gran Prix που έχει φέρει αρκετό περιεχόμενο από χαρακτήρες, αυτοκίνητα και challenges και πιστεύω ότι θα συνεχίσει να ακούει τα προβλήματα των παικτών. Pit Stop κατά τη γνώμη μου θέλει αλλαγή από το limited time σκηνικό.

Για να κλείσουμε, το Crash Team Racing Nitro-Fueled είναι η σωστή λογική για το πώς ακριβώς θα έπρεπε να είναι ένα remake τέτοιας φύσης, από τα γραφικά έως το περιεχόμενο. Δυστυχώς, υπάρχουν μερικά λάθη στο παιχνίδι, τα οποία ενοχλούν έναν πολύ καλό παίκτη. Αν επιλυθούν αυτά, μιλάμε για ένα από τα πιο διασκεδαστικά και ταυτόχρονα ανταγωνιστικά παιχνίδια των τελευταίων χρόνων. Φυσικά, ένας μέσος παίχτης που θα παίξει λίγες ώρες για να περάσει καλά μάλλον δε θα τα προσέξει. Σε οποιαδήποτε περίπτωση όμως, το Crash Team Racing Nitro Fueled δε θα πρέπει να λείπει από τη συλλογή ενός φαν του Crash ή οποιουδήποτε παίζει παιχνίδια της παρέας για διασκέδαση. Ο Crash έχει επιστρέψει για τα καλά και ελπίζουμε σε νέες περιπέτειες στο μέλλον.