Το 2018 αποτέλεσε μία από τις καλύτερες χρονιές της τρέχουσας γενιάς, με παιχνίδια όπως τα God of War, Spider-Man, Red Dead Redemption 2 και άλλα να ανεβάζουν τον πήχη στα ύψη. Φυσικά, οι απογοητεύσεις δεν θα μπορούσαν και αυτές από την πλευρά τους να απουσιάζουν, αλλά ευτυχώς λίγες ήταν οι περιπτώσεις που αμαύρωσαν μία τόσο δυνατή χρονιά όπως η φετινή. Πάμε να τις πάρουμε με τη σειρά.

Agony

Κατά πολλούς, εμού συμπεριλαμβανομένου, το Agony ήταν το πιο αναμενόμενο παιχνίδι τρόμου για το 2018 και δυστυχώς το παιχνίδι δεν ανταποκρίθηκε στο hype που είχε καταφέρει να χτίσει. Ο τίτλος της Madmind Studio κατέφθασε συνοδευόμενος με ένα σωρό glitches, bugs, ένα αδιάφορο σενάριο και με gameplay μηχανισμούς που δεν κάνουν ούτε τα βασικά. Παρά το ενδιαφέρον concept, το παιχνίδι κάνει μία τρύπα στο νερό και άφησε απογοητευμένους όλους όσους περίμεναν να ασχοληθούν μαζί του.

We Happy Few

Το We Happy Few δεν είναι ένα κακό παιχνίδι. Βρίσκεται σε αυτό το αφιέρωμα κυρίως επειδή είχε τις προοπτικές να εξελιχθεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από το υπάρχον τελικό αποτέλεσμα. Μάλιστα, για αρκετούς το We Happy Few επρόκειτο να αποτελέσει τον πνευματικό διάδοχο του BioShock. Το μετριότατο gameplay και η επανάληψη κρατούν το παιχνίδι πίσω, με την Compulsion Games να προσπαθεί να βάλει στο καλάθι περισσότερα κεράσια από αυτά που χωρούσαν στην πραγματικότητα. Κρίμα, καθώς ο τίτλος πετυχαίνει σε αρκετούς τομείς, αλλά το τελικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερο.

Fallout 76

fallout-76 3

Χάος. Μία λέξη που περιγράφει με ακρίβεια ό,τι σχετίζεται με το Fallout 76. Καταστροφικό launch, bugs, glitches, διαλυμένοι servers, microtransactions, κριτική αποτυχία, απογοητευμένο fan-base και μία Bethesda να προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Για αρκετούς το παιχνίδι δεν αξίζει την κατακραυγή που δέχεται, αλλά η αλήθεια είναι πως το τελικό αποτέλεσμα δεν τιμά ούτε την εταιρεία, ούτε το θρυλικό franchise. Το κακό έγινε και το ποτάμι δύσκολα θα γυρίσει πίσω για το Fallout 76, το οποίο μάλλον αποτελεί το πιο απογοητευτικό, βάσει προσδοκιών, παιχνίδι του 2018.

Η ανακοίνωση του Diablo Immortal

Η ανακοίνωση του Diablo Immortal προκάλεσε σάλο και έναν καταιγισμό από αρνητικά σχόλια από τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινότητας. Όλοι περίμεναν ανακοίνωση του Diablo 4 κατά τη διάρκεια της Blizzcon 2018 και αυτό που πήραν είναι ένα Diablo για κινητά, κάτι που σίγουρα απέχει πολύ από αυτό που είχαν στο μυαλό τους οι παρευρισκόμενοι στην εκδήλωση. Δεν είναι σωστό να κρίνουμε το παιχνίδι πριν καν αυτό κυκλοφορήσει και σίγουρα αξίζει μία ευκαιρία, αλλά αν μη τι άλλο η πορεία του Diablo Immortal δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.

Metal Gear Survive

Ίσως το Metal Gear Survive να μην ανήκει στη συγκεκριμένη λίστα και αυτό γιατί δεν νομίζω οτι υπήρχε κάποιος με πραγματικές προσδοκίες για το τελικό αποτέλεσμα. Το βαρύ όνομα που κουβαλάει όμως είναι από μόνο του αρκετό για να κατατάξει το πρώτο ( και ελπίζουμε τελευταίο ) Metal Gear στην μετά-Kojima εποχή στις μεγάλες απογοητεύσεις της χρονιάς. Ένα generic survival zombie game που καμία θέση δεν έχει σε μία σειρά όπως αυτή του Metal Gear και που ακόμα και οι λιγότερο προκατειλημμένοι απέναντι στον τίτλο δεν μπόρεσαν να αγαπήσουν. Το Metal Gear Survive έβαλε το franchise για τα καλά στον πάγο και ίσως θα ήταν καλύτερο για όλους μας να παραμείνει εκεί.

The Quiet Man

Υπάρχουν παιχνίδια όπως το Hellblade, το οποίο πήρε ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας και το απέδωσε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο και από την άλλη υπάρχει το The Quiet Man. Το παιχνίδι κατακεραυνώθηκε για τον τρόπο που αποδίδει την κώφωση, αλλά ακόμα και ως παιχνίδι αυτό καθαυτό έπασχε σοβαρά. Πρόκειται για έναν τίτλο που χρησιμοποιεί την τεχνική του full-motion video για να διηγηθεί μία ιστορία και ειλικρινά αποτυγχάνει σε κάθε τομέα. Το story είναι δυσνόητο, το gameplay ελάχιστο και παράλληλα κακοστημένο και γενικότερα το The Quiet Man είναι ένα εγχείρημα της Square Enix που δεν ευδοκίμησε ούτε στον ελάχιστο βαθμό.

Sea of Thieves

Το πλήρες κενό με όμορφο περιτύλιγμα. Παρά τη συνεχόμενη post-launch υποστήριξη, το Sea of Thieves αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα χαμένο στοίχημα της Rare και της Microsoft. Κενό σε περιεχόμενο, το παιχνίδι είναι ικανό να προσφέρει κάποιες πολύ ευχάριστες ώρες σε όποιον επενδύσει το χρόνο του, καταντάει όμως βαρετό μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα και κυριολεκτικά αδικεί τον ίδιο του τον εαυτό. Ελπίζουμε σε καλύτερη συνέχεια για τη Microsoft και τα αποκλειστικά της, αφού ο υγιής ανταγωνισμός μόνο καλό θα κάνει στη βιομηχανία.

Το λουκέτο στην Teltale Games

Το κλείσιμο ενός studio είναι πάντα από τις πιο δυσάρεστες ειδήσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ένα studio όπως η Telltale Games. Μία σειρά λάθος χειρισμών οδήγησε την εταιρεία στο χείλος του γκρεμού και επέφερε τη χρεοκοπία, με το προσωπικό να μένει χωρίς δουλειά από τη μία μέρα στην άλλη. Ευτυχώς, η ανάπτυξη της τελευταίας σεζόν του The Walking Dead θα ολοκληρωθεί από τη Skybound και θα αποτελέσει ουσιαστικά το κύκνειο άσμα της Telltale, ενός studio που αγαπήθηκε όσα λίγα και προσέφερε μοναδικές εμπειρίες, από την ίδρυση μέχρι και την πτώχευση του.