Platform: PS4 (tested), PC, Xbox One. PSVita, Switch
Publisher: BADLAND Games
Developer: Thomas Happ Games LLC
Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
Κυκλοφορία: 29/01/2018

Ένα από τα franchises που ανέκαθεν θεωρούνταν από τα μεγαλύτερα της Nintendo είναι αναμφίβολα το Metroid. Ξεκίνησε από το NES και εκτοξεύθηκε στη κυριολεξία με το Super Metroid, που κυκλοφόρησε το 1994 στο Super NES. Αυτά τα 2D side scrolling shoot em up αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον Tom Happ, που κατόρθωσε από μόνος του και ξοδεύοντας πέντε χρόνια από τη ζωή του να δημιουργήσει το εξαιρετικό Axiom Verge. Για εμάς τους μεγαλύτερους αποτελεί μια νοσταλγική βουτιά στο παρελθόν όπου τα παιχνίδια του είδους όπως τα Metroid, Rygar, Bionic Commando, Probotector  ή αλλιώς Contra και τόσα ακόμα βρίσκονταν στο απόγειο της δόξας τους και ήταν ένας από τους λόγους που μας μύησαν στη μαγεία των videogames. Το Axiom Verge έχει κυκλοφορήσει στο PS4 και το PS Vita στο PS Store από το 2015 και το review μας γίνεται με αφορμή τη retail PS4 έκδοση που βγήκε πρόσφατα στα καταστήματα σε συνεργασία της Thomas Happ Games με την BadLand Games. Έτσι υπάρχουν πλέον και οι δύο επιλογές για να αγοράσετε το παιχνίδι είτε ψηφιακά είτε σε retail. Εδώ να τονίσουμε ότι στο PS Store το Axiom Verge είναι cross buy, οπότε όσοι έχετε και τις δύο κονσόλες καλό θα ήταν να προτιμήσετε τη ψηφιακή έκδοση που κατά καιρούς συναντάμε και σε έκπτωση.

Ξεκινώντας με την ιστορία βρισκόμαστε στο Νέο Μέξικο και το 2005 ο ήρωας μας και επιστήμονας Trace πραγματοποιεί κάποια μυστικά πειράματα που παίρνουν μια άσχημη τροπή. Γίνεται μια έκρηξη και ο Trace βρίσκεται χτυπημένος και σε κώμα για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Ξυπνώντας βρίσκεται στο άγνωστο και πέρα του γεγονότος ότι θα πρέπει να βρει ξανά τον εαυτό του, θα χρειαστεί και να αντιμετωπίσει την εξωγήινη απειλή. Δε μιλάμε για κάτι το ιδιαίτερο βέβαια, άλλωστε το σενάριο δεν έχει πρωτεύοντα ρόλο σε παιχνίδια του είδους, αλλά αποτελεί μια καλή αφορμή για να μας βάλει σε θέση μάχης και εξερεύνησης στον κόσμο του παιχνιδιού.

Το ζουμί λοιπόν της υπόθεσης είναι το gameplay και εκεί το Axiom Verge τα καταφέρνει περίφημα. Το τρίπτυχο εξερεύνηση- platform- shooting λειτουργεί άψογα και θα χρειαστείτε αρκετές ώρες για να φτάσετε στο τέλος. Ξεκινάμε με ένα απλό όπλο, αλλά στη πορεία και μεγάλη ποικιλία υπάρχει σε νέα όπλα και θα βρούμε αρκετά gadgets που είναι απαραίτητα για να προχωρήσουμε παρακάτω. Ενδεικτικά αναφέρουμε το drone που μπορεί να χωρέσει σε μικρά περάσματα και είναι απαραίτητο για να ανοίξει πόρτες και να περάσει ο Trace, ενώ υπάρχει και γάντζο που μας επιτρέπει να σκαρφαλώσουμε σε ψηλότερα σημεία στο χάρτη. Υπάρχει επίσης δυνατότητα τηλεμεταφοράς που επιτρέπει στον Trace να περάσει από λεπτούς τοίχους και γενικά μέσα στο παιχνίδι η αναβάθμιση του χαρακτήρα, των ικανοτήτων του και του οπλισμού είναι κάτι που προσδίδει και βάθος αλλά και είναι όπως προείπαμε απαραίτητο για την εξέλιξη. Και εδώ μπαίνει το στοιχείο της εξερεύνησης, καθώς όλα αυτά τα καλούδια βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στους 9 κόσμους του παιχνιδιού και θα χρειαστεί να ψάξετε αρκετά για να τα βρείτε.

Φυσικά αυτή η εξερεύνηση δεν είναι βόλτα στο δάσος και στη διαδρομή θα συναντήσουμε αρκετούς εχθρούς που όσο προχωράμε παρακάτω δυσκολεύουν αρκετά και εδώ θα μιλήσουν τα όπλα. Όσοι είστε λίγο παλιότεροι και έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με side scrolling shoot em up δε θα σας πάρει ώρα για να προσαρμοστείτε και το σημαντικότερο ίσως κομμάτι του παιχνιδιού δουλεύει άριστα. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι η επιλογή του κατάλληλου οπλισμού για την κάθε περίσταση, καθώς μόνο να είμαστε ακριβείς στη στόχευση πολλές φορές δεν αρκεί απέναντι σε κάποια είδη εχθρών. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στα κλασικά boss fights που είναι δεδομένα σε ένα καλό παιχνίδι του είδους και δε θα μπορούσαν να λείπουν από το Axiom Verge. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης και κλασικά θα χρειαστεί να απομνημονεύσουμε τους τρόπους επίθεσης τους και να βρούμε τα αδύναμα σημεία τους, χτυπώντας με το κατάλληλο όπλο τη κατάλληλη στιγμή. Δε παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά είναι από τα highlight του παιχνιδιού.

Το platform κομμάτι επίσης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και χωρίς προβλήματα. Τα άλματα από πλατφόρμα σε πλατφόρμα πολλές φορές εκτός από ακρίβεια απαιτούνε και συγχρονισμό, αλλά ο χειρισμός είναι άρτιος και μόνο σε δικά μας λάθη θα μπορούσαμε να χρεώσουμε κάποια απώλεια. Και επειδή μιλάμε για old school εμπειρία να τονίσουμε ότι μέσα στο παιχνίδι υπάρχουν διάσπαρτα αρκετά save points και δε θα χρειαστεί να ξεκινάμε όταν χάνουμε από αρκετά πίσω. Μπορεί για τους σύγχρονους gamers αυτό να φαντάζει πλέον δεδομένο, αλλά πίσω στις εποχές των 80s και 90s τα save ήταν μια πολυτέλεια…

Ο τεχνικός τομέας μένει πιστός στα μοτίβο της εποχής των 16 bit και καταφέρνει να μας γυρίσει πίσω στο χρόνο. Ο Thomas Happ καταφέρνει να μεταφέρει άψογα την αισθητική του παρελθόντος και όπως μπορείτε να δείτε και από τις εικόνες τα πιξελιασμένα γραφικά δε θα εντυπωσιάσουν κανέναν, αλλά δεν έχουν αυτό το σκοπό. Παρόλα αυτά οι κόσμοι του παιχνιδιού παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη ποικιλία και άλλοτε έχουμε σκοτεινές κλειστοφοβικές περιοχές  και άλλοτε ανοιχτές πολύχρωμες και με αρκετή βλάστηση. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για το soundtrack που παραπέμπει σε εποχές 8 bit με ηλεκτρονικές μουσικές που αλλάζουν συχνά, αλλά μπορεί να γίνουν μονότονες μετά από λίγο.

Κλείνοντας θα πρέπει να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας για τη προσπάθεια του Thomas Happ. Κατάφερε από μόνος του να δημιουργήσει ένα πάρα πολύ καλό 2d side scrolling action adventure, που μπορεί να παίρνει ιδέες κυρίως από το Super Metroid, αλλά τις έχει προσαρμόσει αρκετά για να ταιριάζουν σε παιχνίδι σύγχρονης εποχής, χωρίς ωστόσο να φεύγει μακρυά από τη retro αισθητική. Μπορεί να έχει κυκλοφορήσει εδώ και καιρό, να μη παρουσιάζει κάτι που δεν έχουμε δει έστω στο μακρινό παρελθόν, αλλά το Axiom Verge σίγουρα συγκαταλέγεται στα κορυφαία indies που έχουμε παίξει τα τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα στο PS Vita, που μπορεί να μπει και σε μια λίστα με τα κορυφαία παιχνίδια, αλλά και στο PS4 παίζεται άνετα.