Όλοι όσοι ανοίξατε ένα άρθρο με αυτόν τον τίτλο θα γνωρίζετε ήδη πως η Telltale Games μόλις πριν λίγα 24ωρα «κατέβασε ρολά», καθώς δεν κατάφερε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις. Η Telltale δεν ήταν ποτέ από εκείνες τις εταιρείες που σημαδεύουν ανεξίτηλα μία ολόκληρη γενιά κονσολών ή που μονοπωλούν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης με κάθε νέα τους κυκλοφορία. Ήταν από εκείνες τις περιπτώσεις εταιρειών που καταφέρνουν να αποκτήσουν μικρό, αλλά φανατικό κοινό, καθώς είχαν κάτι το διαφορετικό να δώσουν στον gamer. Πολλοί θα θεωρήσουν υπερβολικά τα λεγόμενα μου, καθώς τα adventure παιχνίδια τέτοιου τύπου υπήρχαν πολύ πριν την Telltale και φυσικά θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον. Αυτό είναι κάτι με το οποίο δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να διαφωνήσω, αλλά και κάτι που δεν αναιρεί τα όσα πέτυχε η εταιρεία.

Η Telltale δημιούργησε παιχνίδια -interactive movies για πολλούς- , βουτηγμένα στο συναίσθημα. Κατάφερε να δώσει μία διαφορετική υπόσταση σε αγαπημένους χαρακτήρες της pop κουλτούρας, να εμβαθύνει στον χαρακτήρα αρκετών από αυτούς και να προσδώσει νέο lore σε αγαπημένα franchises της μικρής και μεγάλης οθόνης. Άλλες φορές πέτυχε διάνα και κάποιες λιγοστές φορές απομακρύνθηκε τόσο από το πρωτότυπο υλικό, που η γεύση που άφησε ήταν πικρή. Σε κάθε περίπτωση, αγάπησε τα franchises με τα οποία επέλεξε να ασχοληθεί και αυτά με τη σειρά τους αγαπήθηκαν από το κοινό. Φυσικά, υπήρξαν εκείνοι που κατηγόρησαν την εταιρεία, με κύριο γνώμονα την έλλειψη gameplay από τις δημιουργίες της, αλλά το παρόν κείμενο δεν είναι για αυτούς. Το κείμενο προορίζεται για αυτούς -μεταξύ των οποίων βάζω και τον εαυτό μου- που ένιωσαν έναν κόμπο στο στομάχι βλέποντας την τελευταία σεζόν του The Walking Dead να μένει μισή (προς το παρόν), καθώς και την αντίστοιχη δεύτερη του The Wolf Among Us να ακυρώνεται επ’ αόριστον.

Θα μπορούσα να παραθέσω μία ιστορική αναδρομή στην πορεία της Telltale στην gaming βιομηχανία, με στοιχεία παρμένα κατευθείαν από τη Wikipedia, αλλά επέλεξα να μην το κάνω. Έκρινα προτιμότερο να ασχοληθώ με την ουσία. Τα ίδια τα παιχνίδια. Η ακόλουθη κατάταξη είναι τυπική και παρουσιάζει απλώς τα 5 αγαπημένα και κατά τη γνώμη μου καλύτερα παιχνίδια της εταιρείας. Πολλοί θα παρατηρήσουν την απουσία του Tales from the Borderlands από τη λίστα, αλλά ομολογώ πως δεν έχω ασχοληθεί με τη σειρά. Ξεκινάμε;

5. Back to the Future: The Game

Το Back to the Future είναι το καλύτερο παιχνίδι της προ-Walking Dead εποχής. Παρότι η Telltale είχε ήδη κάνει τα πρώτα βήματα προς τη γνωστή και επιτυχημένη της συνταγή, με τίτλους όπως τα Sam & Max, το εν λόγω παιχνίδι ήταν η αρχή της μετάβασης σε μία νέα εποχή. Εξαιρετικό χιούμορ, με όλους τους αγαπημένους χαρακτήρες του κινηματογραφικού franchise να δίνουν το παρόν και με δυσκολία ασυνήθιστη για παιχνίδι της Telltale, το Back to the Future έβαλε για τα καλά την εταιρεία στο προσκήνιο. Με τους Marty McFly και Doc Brown φυσικά στο επίκεντρο, το παιχνίδι πατάει πάνω στο concept των ταινιών και με παρόμοια μαεστρία επιδεικνύει τις καταστροφικές επιπτώσεις ενός ταξιδιού στο χρόνο, αποτελώντας μία περίπτωση που αξίζει ακόμα και σήμερα την προσοχή όσων αγάπησαν τις 3 ταινιες του Robert Zemeckis.

4. Game of Thrones

Το Game of Thrones της Telltale αποτέλεσε την πρώτη μου επαφή με το τόσο πετυχημένο franchise του George R. R. Martin. Ακόμα και για εμένα τον αδαή, το παιχνίδι ήταν το έναυσμα που χρειαζόμουν για να αποφασίσω να ασχοληθώ με το Game of Thrones και εκτός κονσόλας. Τα γεγονότα του παιχνιδιού τοποθετούνται χρονολογικά περίπου από το τέλος της τρίτης τηλεοπτικής σεζόν, μέχρι πριν την αρχή της πέμπτης και επικεντρώνεται στον Οίκο των Forrester, μίας οικογένειας που ελάχιστο ρόλο είχε σε βιβλία και τηλεόραση. Φυσικά, την εμφάνιση τους κάνουν ακόμα χαρακτήρες όπως ο Jon Snow, ο Tyrion Lannister και η Daenerys Targaryen. Με δυνατό σημείο τους εξαιρετικά γραμμένους χαρακτήρες και ένα σενάριο γεμάτο με προδοσίες και πισώπλατα μαχαιρώματα στα πρότυπα του οράματος του Martin, το GoT είναι ένα απο τα πραγματικά καλά δημιουργήματα της Telltale, για το οποίο δυστυχώς δεν θα έχουμε ποτέ τη δεύτερη πολυπόθητη σεζόν.

3. Batman: The Enemy Within

Σε αντίθεση με την πρώτη σεζόν του Batman η οποία ξένισε αρκετούς fans του Σκοτεινού Ιππότη, η Telltale παρουσίασε μία δεύτερη σεζόν που περιείχε τα πάντα. Πληθώρα από villains, χαρακτήρες με ξεκάθαρα κίνητρα και μία τολμηρή, εναλλακτική ματιά στη σχέση μεταξύ Batman και Joker, που πέτυχε διάνα. Οι επιλογές που καλείται να λάβει ο παίκτης είναι πολλές και δείχνουν πως έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εξέλιξη της ιστορίας και των χαρακτήρων. Παράλληλα η εναλλαγή μεταξύ του Batman και του alter ego του, Bruce Wayne, ως playable characters, δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να επιλέξει διαφορετική προσέγγιση σε ορισμένες καταστάσεις και στη συνέχεια να αντιμετωπίσει και τις ανάλογες επιπτώσεις. Μάλιστα, το τέλος του τελευταίου επεισοδίου της σεζόν αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, μία από τις δυνατότερες στιγμές στην πορεία του Batman και άνοιγε το δρόμο για μία ακόμα καλύτερη τρίτη σεζόν, με τη συνέχεια δυστυχώς να είναι γνωστή…

2. The Wolf Among Us

Η παρουσία του The Wolf Among Us στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων μου δείχνει πόσο άτυπη είναι η εν λόγω κατάταξη. Το παιχνίδι βασίζεται στη σειρά comics » Fables » του Bill Willingham, δρα ως prequel και μάλιστα θεωρείται canon. Η ιστορία του τίτλου λαμβάνει χώρα στο πιο ενδιαφέρον σύμπαν και είναι εμπλουτισμένο με τους πιο ιδιαίτερους και ενδιαφέροντες χαρακτήρες που μπορεί κάποιος να συναντήσει στα παιχνίδια της Telltale. Άλλωστε μιλάμε για ένα αστυνομικό noir εγκλήματος που λαμβάνει χώρα στο σύμπαν των παραμυθιών και έχει ως πρωταγωνιστές τον Κακό Λύκο, τη Χιονάτη, τα Τρία Γουρουνάκια και άλλους. Το The Wolf Among Us είναι πιθανότατα το μεγαλύτερο κατόρθωμα της Telltale όσον αφορά το storytelling και η ακύρωση της δεύτερης σεζόν του αποτέλεσε μαχαιριά για όλους εκείνους που ασχολήθηκαν με τον τίτλο στο παρελθόν.

1. The Walking Dead

Lee και Clementine. Η ομορφότερη ιστορία που αφηγήθηκε ποτέ η Telltale και μία ανθρώπινη σχέση από τις δυνατότερες που παρουσιάστηκαν ποτέ μέσω του gaming. Σε έναν κόσμο που κυριαρχεί το χάος, η πρώτη σεζόν του The Walking Dead φέρνει τον παίκτη αντιμέτωπο με διλήμματα που δοκιμάζουν την ίδια του την ηθική και τεστάρουν τη συνείδηση του. Ακόμη και σήμερα αναλογίζομαι μία μία τις σημαντικές επιλογές που έκανα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και σκέφτομαι αν έπραξα σωστά. Το τέλος του παιχνιδιού φέρνει ακόμη δάκρυα στα μάτια μου και η πρώτη σεζόν του The Walking Dead παραμένει η αγαπημένη μου Telltale εμπειρία. Παρότι η δεύτερη σεζόν ήταν πολύ καλή και η τρίτη είχε κάποιες δυνατές στιγμές, η σειρά ποτέ δεν έπιασε τα στάνταρ του πρώτου παιχνιδιού. Το μόνο που μένει να μάθουμε είναι αν θα έχουμε ποτέ στα χέρια μας το τέλος της περιπέτειας της Clementine, όπως της αρμόζει. *Fingers Crossed*