Εκτός από πετυχημένη διοργάνωση Πολεμικών Τεχνών, το UFC βρίσκεται επίσης πολλά χρόνια ως franchise και στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. Αυτά τα παιχνίδια πάντα ξεχώριζαν για το ιδιαίτερο σύστημα μάχης και σίγουρα οι λάτρεις των πολεμικών τεχνών θα ήταν καλό να τα δοκιμάσουν. Σχεδόν 3 χρόνια μετά το UFC 4, ήρθε η στιγμή που η EA Sports κυκλοφορεί το επόμενο, το οποίο φέρει τον αριθμό 5 στο όνομα του. Πόσο καλά στέκεται όμως, μπροστά στα υπόλοιπα;Ας ξεκινήσουμε με τον πιο βασικό τομέα, το gameplay, το οποίο σε σημεία φαίνεται αρκετά στάσιμο σε σύγκριση με τους προηγούμενους τίτλους, ενώ σε άλλα κάνει και ένα βήμα πίσω. Η μάχη στα όρθια παραμένει διασκεδαστική, χωρίς όμως να παρατηρούμε ιδιαίτερες αλλαγές. Αξιοσημείωτο είναι πως έχει δοθεί περισσότερη βάση στον μηχανισμό των τραυματισμών και έχει προστεθεί ιατρική επέμβαση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την αδυναμία του αντιπάλου, εφόσον αυτός έχει τραυματιστεί, και να επιχειρεί να κάνει επιθέσεις στην πληγή. Ταυτόχρονα, υπάρχει και η ιατρική παρέμβαση, που μπορεί να διακόψει τον αγώνα εάν ο τραυματισμός είναι κρίσιμος. Καλό θα ήταν να σημειώσουμε πως η παρέμβαση δε γίνεται συχνά, οπότε δε χρειάζεται να φοβάστε ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει όλους τους αγώνες που θα κάνετε.
Όλα αλλάζουν όμως, όταν μεταβούμε στη μάχη στο έδαφος. Όσοι έχουν ασχοληθεί ήδη με τη σειρά ξέρουν το βάσανο που επικρατεί στο ground game. Έτσι και στο UFC 5, η κατάσταση -στην καλύτερη- παραμένει στάσιμη και αντί να βελτιώνεται γίνεται ακόμα πιο εκνευριστική. Από τη στιγμή που ξεκινήσει η πάλη, χάνεται η αξία της ικανότητας του ίδιου του παίκτη και όλα δουλεύουν με τα στατιστικά του χαρακτήρα του. Πλέον έχει αφαιρεθεί και το “mini-game” που ξεκινούσε στο submission, με αποτέλεσμα αν έρθει ποτέ αυτή η στιγμή και πάλι να κριθούν όλα στην τύχη και τα στατιστικά. Είναι κρίμα το μισό μέρος της μάχης να αποκόβεται με αυτόν τον άκομψο τρόπο και οι αγώνες να καταλήγουν να γίνονται μόνο στα όρθια για ακόμα ένα παιχνίδι.
Ένα από τα βασικά modes είναι φυσικά το Career. Θέλετε να γίνετε ένας/μια αήττητος/η πρωταθλητής/ρια στο UFC, στην κατηγορία όπου επιθυμείτε και να έχετε στην κατοχή σας τον τίτλο του G.O.A.T. μαζί με 2 ζώνες; Το Career σας εκπληρώνει αυτό το όνειρο, όπως συνήθως, αλλά επίσης έρχεται με τα κλασικά προβλήματα του. Το πιο βασικό, που αντιμετωπίζαμε και στα προηγούμενα Career, είναι πως το mode γίνεται γρήγορα επαναλαμβανόμενο. Μετά τους πρώτους 5-6 αγώνες θα εγκλιματιστούμε καταλλήλως, με αποτέλεσμα οι κινήσεις μας να γίνουν μια ρουτίνα μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή.
Εμφανή διαφορά κάνει το voice over που έχει -επιτέλους- ο χαρακτήρας μας, άσχετα αν δεν τον ακούμε αρκετά λόγω των περιορισμένων cutscenes. Δυστυχώς, σας κόβουμε από τώρα τα φτερά λέγοντας σας πως δεν πρόκειται να δείτε μια ενδιαφέρουσα ιστορία ενός ανερχόμενου πρωταθλητή. Αν και θα ήταν ιδανική μια ιδέα σαν και αυτή, το UFC 5 δεν πρωτοτυπεί για ακόμα μια φορά.
Κατά τη διάρκεια της “καριέρας” μας, μπορούμε να προπονηθούμε, να διαφημίσουμε τον επερχόμενο αγώνα, να “συνεργαστούμε” με άλλους μαχητές κ.α. . Όλα αυτά είναι γνωστά για τους “παλιούς” και έτσι θα νιώσουν αρκετά οικεία σε αυτό το περιβάλλον, ενώ οι νεοφερμένοι θα μπορέσουν εύκολα να βρουν τα βήματα τους. Βέβαια, αυτό που προκάλεσε θετική εντύπωση είναι ότι πλέον δε χρειάζεται να επαναλάβουμε τις προπονήσεις που ήδη έχουμε ολοκληρώσει. Με ένα απλό fast forward παίρνουμε τους πόντους για την αναβάθμιση του χαρακτήρα μας και δε σπαταλάμε ανούσια τον χρόνο μας. Από την άλλη, το νόμισμα που κερδίζουμε μετά τις μάχες παραμένει και σε αυτό το παιχνίδι -σχεδόν- άχρηστο. Τα δολάρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για να ιατρέψουμε τραυματισμούς ή να μάθουμε πιο “fancy” κινήσεις οι οποίες, ρεαλιστικά μιλώντας, δεν προσφέρουν τίποτα (όπως για παράδειγμα παραπάνω ζημιά ή ταχύτητα).
Συνεχίζοντας, υπάρχει κλασικά το offline και online mode. Στο offline μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας Main Event, κάρτα διεκδίκησης ζώνης και πολλά άλλα. Καλώς ή κακώς, χαρακτήρες όπως ο Bruce Lee και ο Mike Tyson έχουν κλειδωθεί πίσω από pay wall. Από την άλλη, ο Mohammad Ali δίνεται δωρεάν. Αυτή η κίνηση μας κάνει να αναρωτιόμαστε το αυτονόητο, εφόσον είχαν ήδη έτοιμους τους χαρακτήρες πριν το launch, γιατί να μην είναι μέρος του κανονικού παιχνιδιού; Άλλωστε, όσον αφορά τον Bruce Lee, ήταν διαθέσιμος δωρεάν στους 2 προηγούμενους τίτλους. Μιλώντας για χρήματα, αρκετά microtransactions γεμίζουν την οθόνη μας όταν επιλέγουμε το Store. Αν και δεν πρόκειται για pay-to-win, παραμένει εκνευριστικό το γεγονός ότι δημιουργούνται τρόποι για να “στύψουν” τον χρήστη, άσχετα που αυτός έχει πληρώσει full price για ένα παιχνίδι.
Όσο ασχοληθήκαμε με το online, δεν αντιμετωπίσαμε κάποιου είδους πρόβλημα συνδεσιμότητας. Οι servers ήταν σταθεροί και το matchmaking αρκετά γρήγορο. Προς το παρόν υπάρχουν ορισμένες “σπασμένες” τεχνικές που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι παίκτες, αλλά αυτό θεωρούμε πως θα αλλάξει με ένα μελλοντικό patch.
Η αλλαγή της μηχανής γραφικών αποτέλεσε ένα δίκοπο μαχαίρι για την ομάδα ανάπτυξης. Από τη μια έχουμε τη ρεαλιστική αντίδραση στα χτυπήματα στο σώμα και το πρόσωπο. Λεπτομέρειες που δείχνουν ακόμα και τις σταγόνες του ιδρώτα και του αίματος την ώρα που εκσφενδονίζονται από το πρόσωπο του αντιπάλου μας. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετά glitches με την κάμερα, τους χαρακτήρες και πολλά loading screens.
Συνοψίζοντας, το UFC 5 είναι μια βιαστική προσπάθεια για μια νέα προσθήκη στο franchise. Η μάχη του παραμένει διασκεδαστική, με τους τραυματισμούς και τα χτυπήματα να είναι ακόμα πιο ρεαλιστικά. Το ground game παραμένει απογοητευτικό και το career mode είναι σχεδόν ίδιο με τα υπόλοιπα. Δυστυχώς, το παιχνίδι δεν έχει να σας προσφέρει κάτι ουσιαστικό σε σύγκριση με τα προηγούμενα της σειράς.