Ο πρόεδρος των Worldwide Studios της Sony παραχώρησε συνέντευξη στο Eurogamer μιλώντας για φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας όπως τα αποκλειστικά παιχνίδια, οι πωλήσεις του PlayStation 4, η απουσία του PS Vita από E3 και Gamescom, το Tomb Raider, το Until Dawn, το EA access, το Τhe Last Guardian και άλλα ενδιαφέροντα. Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη.

Το Until Dawn είχε ανακοινωθεί αρχικά ως τίτλος του PS3, αλλά τελικά θα κυκλοφορήσει στο PS4. Μπορείτε να μας πείτε τι συνέβη και υπήρξε αυτή η αλλαγή;

untildawn

 

Shuhei Yoshida: Όταν είχαμε ανακοινώσει τον τίτλο πριν από 2-3 χρόνια για το PS3, ήμασταν χαρούμενοι για την υποδοχή. Αλλά ήρθε η ώρα να δούμε όλους τους υπό ανάπτυξη τίτλους και αποφασίσαμε ότι κάποιοι τίτλοι όπως το Until Dawn θα ήταν καλύτερα να βγουν στο PS4, μιας και πρόκειται για παιχνίδι τρόμου. Συνειδητοποιήσαμε ότι το είδος του παιχνιδιού θα επωφελούνταν από ένα πιο εξελιγμένο hardware σε ότι αφορά των οπτικό τομέα. Έχει να κάνει με την απόφαση για το ποίος θα επιβιώσει από το event, οπότε οι εκφράσεις του προσώπου των χαρακτήρων θα ήταν πιο λεπτομερείς. Οι προγραμματιστές πειραματίστηκαν στο PS4 και τα πρώτα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά και όταν ήρθε η ώρα αποφασίσαμε ότι το παιχνίδι θα απογειωνόταν στο PS4 και έπρεπε να βγει εκεί.

Ανακοινώσατε επίσης ότι το PlayStation 4 έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια μονάδες.

Shuhei Yoshida: Ναι πούλησε 10 στους καταναλωτές.

PS4-logo-see-the-future-600x300

Αυτό είναι ένα πολύ εντυπωσιακό νούμερο μετά από μόλις 9 μήνες κυκλοφορίας. Όλοι ελπίζαμε τον περασμένο Νοέμβριο ότι οι νέες κονσόλες θα πουλούσαν καλά, αλλά τα νούμερα ξεπέρασαν τις προσδοκίες των περισσοτέρων. Κάτι διαφορετικό συμβαίνει αυτή τη φορά από ότι έχει συμβεί στο παρελθόν. Ποίος πιστεύετε είναι ο λόγος που πηγαίνει τόσο καλά τόσο γρήγορα;

Shuhei Yoshida:  Τα 10 εκατομμύρια σε 9 μήνες είναι ένα νούμερο πέρα από τις προσδοκίες μας. Όπως γνωρίζετε, δε μπορούσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση για πολύ καιρό και ήταν δύσκολο να αποκτήσει κάποιος PS4. Τώρα πλέον μπορούμε να καλύψουμε τη ζήτηση παγκοσμίως, οπότε πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να βρει PS4. Είναι πέρα από κάθε φαντασία μας. Είμαστε πολύ χαρούμενοι αν και εγώ είμαι λίγο αγχωμένος γιατί δεν έχουμε καταλάβει πλήρως τι συμβαίνει. Πρέπει να καταλάβεις γιατί τα προϊόντα σου πουλάνε τόσο καλά ώστε να σχεδιάσεις το μέλλον, σωστά; Πολλοί πίστευαν πως το νέο hardware μπορεί να μην πήγαινε μπροστά, αλλά πολλοί άνθρωποι είναι πολύ ενθουσιασμένοι. Όταν τα καινούρια παιχνίδια βγαίνουν και ανακοινώνονται στην E3 και Gamescom, πιστεύω ότι είναι ένας καλός λόγος για έναν gamer να πιστέψει ότι είναι κάτι στο οποίο πρέπει να επενδύσει.

Συμφωνώ, αλλά δε νομίζω ότι αυτό εξηγεί την ταχύτητα των πωλήσεων.

Shuhei Yoshida: Σωστά. Πραγματικά ρωτάω τους δημοσιογράφους που κάνουν αυτή την ερώτηση τη γνώμη τους.

IMG_0131

Δε γνωρίζω. Ήλπιζα εσείς να γνωρίζατε.

Shuhei Yoshida: Ρωτάω τους ανθρώπους του marketing να μας πουν το γιατί. Πήγαν σε κατόχους PS4 και κάποια από τα πρώτα στοιχεία είναι εντυπωσιακά, καθώς ένα μεγάλο νούμερο ανθρώπων που δεν είχε ποτέ στην κατοχή του PS3 έχει ήδη αγοράσει το PS4. Οπότε πολλοί νέοι καταναλωτές έρχονται στο PlayStation. Και κάποιοι από αυτούς δεν είχαν καμία κονσόλα προηγούμενης γενιάς (PS3, Xbox 360, Nintendo Wii). Από που λοιπόν προέρχονται αυτοί;

Γιατί να αγοράσουν τώρα λοιπόν;

Shuhei Yoshida: Ναι δε ξέρω. Από τη στιγμή που βλέπουμε ένα μεγάλο αριθμό πωλήσεων, το ένστικτό μας μας λέει ότι πρέπει να ανησυχούμε για το μέλλον των πωλήσεων, σωστά; Μήπως εξαντλήσαμε όλους τους core gamers; Αν πουλήσουμε αυτόν τον αριθμό μονάδων, δεν θα υπάρχουν πλέον οι καταναλωτές που θα μπορούμε να πουλήσουμε. Αυτή είναι μια πραγματικά τρομακτική προοπτική. Έτσι θέλουμε να καταλάβουμε ποιοι είναι αυτοί οι καταναλωτές που δεν θεωρούμε απαραίτητα core gamers οι οποίοι αγοράζουν PS4 και γιατί το κάνουν και τι κάνουν με το PS4, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα λίγο περισσότερο από ένα θετικό μέλλον, παρά λέγοντας ωραία έχουμε πωλήσει σε κάθε core gamer. Έτσι, αυτό είναι αυτό που κάνουμε. Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία εργαζόμαστε για να προσθέσουμε νέες λειτουργίες στο firmware και των υπηρεσιών του δικτύου μας και στον κατάλογο παιχνιδιών, έτσι ελπίζουμε να συνεχιστεί αυτή η δυναμική και το PS4 να φθάσει σε ένα ευρύτερο κοινό από ότι ήμασταν σε θέση να κάνουμε με το PS3.

Πώς νιώθετε για το line-up του PS4 για τα Χριστούγεννα. Απογοητεύτηκα που
το The Order θα καθυστερήσει, επειδή είναι ένα από τα μεγάλα παιχνίδια της Sony για το PS4.

Shuhei Yoshida: Και γω απογοητεύτηκα, όπως και οι άνθρωποι του μάρκετινγκ.

Αισθάνεστε ότι είναι ίσως άφησε ένα κενό που δεν έχει καλυφθεί, όταν σκέφτεστε για το αποκλειστικό περιεχόμενο που έρχεται για το PS4 αυτά τα Χριστούγεννα;

Shuhei Yoshida: Όχι  Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι;

Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται την αγορά κονσόλας τα Χριστούγεννα και ένας από τους μεγάλους λόγους για να αγοράσει μια κονσόλα είναι για τα αποκλειστική παιχνίδια. Και The Order 1886 είναι ένα αποκλειστικό παιχνίδι του PS4 με φανταστικά γραφικά.

1376140662_The-Order--1886-PS4-1

Shuhei Yoshida: Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά η απόφαση για την αγορά των κονσόλας είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση. Δεν είναι όπως ένα smartphone, όπου κάθε δύο χρόνια αγοράζεις καινούριο. Έτσι, οι άνθρωποι ελπίζουμε να κοιτάξουν λίγο μακροπρόθεσμα. Το The Order δεν είναι σαν να εξαφανίστηκε. Aντί για τα Χριστούγεννα θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο, οπότε είναι δύο ή τρεις μήνες. Φαίνεται έξοχο.

Και υπάρχουν παιχνίδια που βγαίνουν αυτά τα Χριστούγεννα από τρίτους και first-party developers.Το Destiny είναι ένα μεγάλο προϊόν. Μπορείτε να παίξετε Destiny σε άλλες πλατφόρμες, μιλάμε όμως για το εύρος του περιεχομένου τόσο από first party όσο και από third party. Bλέποντας τους τίτλους της επόμενης χρονιάς είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι για το Bloodborne, καθώς και για το Uncharted 4. Και έχουμε ανακοινώσει και άλλα παιχνίδια, όπως το Until Dawn καθώς και πολλούς ψηφιακούς τίτλους. Ήμουν τόσο χαρούμενος που παρακολούθησα το νέο trailer για το Rime.  Αυτές τις μέρες η ποιότητα των indie τίτλων είναι υψηλή. Είναι πολύ δύσκολο να πει κανείς τι είναι τι. Όπως το Wild​​. Έτσι, ελπίζουμε ότι οι άνθρωποι να βλέπουν όλη την ποσότητα των third parst και first party τίτλων για να βρουν ποιοτικούς τίτλους για να περάσουν ευχάριστα το χρόνο τους στο PS4 αυτά τα Χριστούγεννα.

Μια άλλη μεγάλη έκπληξη είναι το πόσο πούλησε το The Last of Us. Μόλις κυκλοφόρησε και τα έχει πάει εξαιρετικά καλά. Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν κατέχουν PS3, για εκείνους τους ανθρώπους που αγόρασαν PS4 αυτή είναι η ευκαιρία για να δοκιμάσουν The Last of Us, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της τελευταίας γενιάς.

the-last-of-us-remastered

Παίρνουμε όλα αυτά τα πράγματα που συμβαίνουν και την κατανόηση τι οι καταναλωτές για PS4 απολαμβάνουν. Είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπουμε τις πωλήσεις των τίτλων PS4. Δεν είναι μόνο τα παιχνίδια μας αλλά και παιχνίδια τρίτων. Δεν περίμενα το πρώτο έτος από την αρχή, όταν τα παιχνίδια τρίτων είναι cross gen,οι PS4 εκδόσεις να έχουν ξεπεράσει τις εκδόσεις του PS3, όπως το Watch Dogs. Είναι μια εκπληκτικά γρήγορη κίνηση από το PS3 στο PS4.

Καταφέρατε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη Τύπου της Microsoft;

Shuhei Yoshida: Παρακολούθησα μέσω live tweets.

Ποια είναι η γνώμη σας;

Shuhei Yoshida: Πίστευα ότι θα πάνε βαθύτερα στα παιχνίδια που έχουν ήδη ανακοινωθεί, ξέρετε, όπως το είδος του lineup, μέχρι που μίλησαν για την αποκλειστικότητα του Tomb Raider. Είναι πολύ ενδιαφέρον ο τρόπος με τον Phil Spencer είπε, αυτό που λέμε είναι, ότι τις  διακοπές του 2015 το Tomb Raider θα είναι αποκλειστικά για το Xbox. Η δήλωση  αυτή είναι ανοιχτή σε ερμηνείες. Αλλά και πάλι, δεν είχαμε προβλέψει κάτι τέτοιο θα συμβεί.

Δεν ξέρατε ότι θα ανακοινωθεί;

Shuhei Yoshida: Πώς θα μπορούσαμε να ξέρουμε;

Διότι όταν το Tomb Raider είχε ανακοινωθεί στην E3 υποθέσαμε ότι θα ήταν για PC, PS4 και Xbox One.

Tomb-raider

Shuhei Yoshida: Γι ‘αυτό λέω ότι ήμουν έκπληκτος.

Νομίζαμε ότι η Square Enix θα μπορούσε να το είχε πει στη Sony για το τι σχεδίαζε γιατί είχε ήδη ειπωθεί ότι θα ερχόταν στο PS4.

Shuhei Yoshida: Μπορεί να το είχαν πει ομάδα δημοσίων σχέσεων με τους third party developers, αλλά εγώ δεν το ήξερα.

Άρα μείνατε έκπληκτος. Είδατε την αντίδραση στο διαδίκτυο για την ανακοίνωση;

Shuhei Yoshida: Ω, ναι. Οτιδήποτε η Microsoft ανακοινώνει, οι άνθρωποι παραπονιούνται και σε μένα. Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι θυμωμένοι, που συναισθηματικά αντέδρασαν στην ανακοίνωση. Μερικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια εικόνα λέγοντας αρνητικά πράγματα, όπως το τέλος του Tomb Raider. Ήταν μια πολύ συναισθηματική αντίδραση.

Πιστεύετε ότι τελικά θα βγει στο PS4;

Shuhei Yoshida: Το ερώτημα αυτό πρέπει να κληθούν να Square Enix και η Microsoft. Ελπίζω ότι το παιχνίδι θα βγει τελικά στο PS4. Αλλά πώς μπορώ να πω; Άλλο από αυτό το κρυπτογραφικό μήνυμα από τον Phil Spencer.

Υπήρχε μια αίσθηση ότι οι μεγάλες third party αποκλειστικότητες πεθαίνουν, επειδή πιστεύαμε ότι οι third party εκδότες δε θα άντεχαν οικονομικά να μην κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους σε όλες τις πλατφόρμες

Shuhei Yoshida: Σωστά, εκτός από DLC ή beta ή κάποιο bundle. Αυτές τις μέρες, ακόμη και το μάρκετινγκ έχει αποκλειστικότητα. Αν είστε ένα εκπρόσωπος marketing της Square Enix και προβλέποντας τις πωλήσεις σας για το παιχνίδι, αν αυτό δεν βγει στο PS4, θα πρέπει να είναι μεγάλα τα ποσά που θα πρέπει να καλύπτονται από ορισμένα άλλα μέσα.

Η Microsoft θα κάνει τον κόπο τους, είμαι σίγουρος.

Shuhei Yoshida: Ναι. Είναι εκπληκτικό.
Θα ήθελα να μιλήσω για το θέμα EA Access. Η Sony κάνει μια έντονα διατυπωμένη δήλωση που πρότεινε δεν ήταν καλή αξία για τους πελάτες του PlayStation. Η αντίδραση μερικών ήταν,ότι θα θέλαμε αυτή την απόφαση να την πάρουμε εμείς για τον εαυτό μας. Θα θέλαμε την επιλογή. Πώς νιώθετε γι ‘αυτήν την αντίδραση;

Shuhei Yoshida: Η δήλωση μπορεί να μοιάζει επιθετική. Αλλά το σκεπτικό πίσω από αυτήν είναι ότι εμείς δε βλέπουμε απλά μια πρόταση, όπως το EA Access. Θα εξετάσουμε την όλη προσφορά των τίτλων ή των υπηρεσιών για την πλατφόρμα, και σκεφτήκαμε τις επιπτώσεις που θα είχαμε αν εισάγαμε κάτι τέτοιο. Αν κάθε εκδότης ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι , και ως καταναλωτής θα πρέπει να επιλέξετε από τον εκδότη η οποία υπηρεσία για να εγγραφείτε, αυτό δεν είναι κάτι που πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο για τους καταναλωτές.

Γι ‘αυτό και δεν βλέπουμε αυτή τη συγκεκριμένη πρόταση. Εμείς σκεφτόμαστε τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν για τη μελλοντική προσφορά των προϊόντων και υπηρεσιών στο PlayStation.

Είναι η τελική απόφαση, ή υπάρχει χώρος για διαπραγμάτευση;

Shuhei Yoshida: Ναι, πάντα. Τίποτα δεν μπορεί να είναι οριστικό. Δεν είναι ένα τεχνικό θέμα. Είναι περισσότερο ένα επιχειρηματικό θέμα. Δεν εμπλέκομαι άμεσα, μιας και είναι θέμα που χειρίζονται οι δημόσιες σχέσεις με τους third party. Αλλά είμαι βέβαιος ότι μιλάμε με την ΕΑ στενά. Και, επίσης  ακούμε και τους καταναλωτές. Είμαι αυτός που δέχεται τις σκληρές παρατηρήσεις. Θα πρέπει να δώσω αυτές τις γνώμες στην εταιρεία μου, σωστά; Διαφορετικά δεν μπορώ να διατηρηθεί η λογική μου. Αυτό μερικές φορές ενοχλεί κάποια από τα μέλη μας, αλλά αυτό είναι μέρος της δουλειάς μου τώρα.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου δεν υπήρχε καμία αναφορά του Vita. Είμαι βέβαιος ότι έχετε δει την αντίδραση από κάποιους γι ‘αυτό.

psvita

Shuhei Yoshida: Υπάρχει μια καμπάνια. Παίρνω το ίδιο ακριβώς κείμενο από πολλούς ανθρώπους. Είναι απογοητευμένοι. Θα ήθελαν να ακούσουν κάποια νέα είδηση ​​για το PS Vita.

 Γιατί δεν μιλήσατε για το Vita κατά τη διάρκεια της συνέντευξη Τύπου;

Shuhei Yoshida: Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά. Στην E3 … Εστιάσαμε στο να μιλήσουμε για νέους τίτλους στο PS4. Δεν θέλαμε να επεκτείνουμε τη συνέντευξη Τύπου για πάρα πολύ ώρα, και θα έπρεπε να περιορίσουμε τον αριθμό των τίτλων που θα δείχναμε. Θα συνειδητοποιήσετε ότι μερικά από τα νέα, που πιστεύουμε ότι είναι μεγάλη τίτλοι για τα παιχνίδια μας, έπρεπε να βγουν έξω σε ένα pre-show, όπως το Bloodborne, το The Order και το LittleBigPlanet 3.

Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τα παιχνίδια που βγαίνουν στο PS Vita και τα παιχνίδια που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι κάτοχοι PS Vita είναι αρκετά αφοσιωμένοι core gamers. Αναζητούν πληροφορίες, έτσι ώστε να τους εμπιστευόμαστε για να μάθουν σχετικά με τα παιχνίδια που βγαίνουν στο PS Vita.

Η αντίληψη, όμως, είναι ότι όταν δεν μιλάτε γι ‘αυτό κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ότι  η Sony δεν νοιάζεται για το Vita πια.

Shuhei Yoshida: Καταλαβαίνουμε απόλυτα γιατί οι άνθρωποι το λένε αυτό. Ακούμε και νιώθουμε τον πόνο των ανθρώπων αυτών, αν και αν τα ίδια άτομα στέλνουν το ίδιο tweet πολλές φορές θα τους μπλοκάρω. Όχι επειδή δεν μου αρέσει το μήνυμα, αλλά για τον τρόπο που μερικοί άνθρωποι τα στέλνουν.

Shahid [Kamal Ahmad, επικεφαλής στρατηγικού περιεχομένου του PlayStation] πήρε πολλά μηνύματα στο Twitter για αυτό.

Shuhei Yoshida: Αυτό που σέβομαι για τον Shahid είναι ότι προσπάθησε να τα αντιμετωπίσει. Είναι τόσο περήφανος για τους τίτλους που βγαίνουν στο Vita. Είμαι ενθουσιασμένος. Δεν μπορώ να ακολουθήσω με το ρυθμό που βγαίνουν τα φοβερά παιχνίδια που έχω στο PS Vita. Δουλεύω το METRICO. Είναι ένα όμορφο παιχνίδι, αλλά είναι πολύ δύσκολο. Εξακολουθώ να εργάζομαι για το επίπεδο του χαρακτήρα μου στο Rogue Legacy. Είναι ένα μεγάλο παιχνίδι. Αυτή την εβδομάδα το Hohokum βγαίνει στο PS Vita. Και το Minecraft ελπίζουμε βγαίνει σύντομα. Τόσα πολλά παιχνίδια που έρχονται. Και έχουμε από τα στούντιο μας στην Ιαπωνία, το Freedom Wars, το οποίο είναι ένα μεγάλο παιχνίδι που πουλάει καλά στην Ιαπωνία. Αρχικά σχεδιάζαμε στην Ευρώπη μόνο σε ψηφιακή μορφή, αλλά πολλοί από τους ευρωπαίους πελάτες ζήτησαν την κυκλοφορία και σε retail, έτσι η SCE Europe αποφάσισε να το κάνει. Είμαι χαρούμενος που είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στο αίτημα των ανθρώπων.

Θα συνεχίσουμε να έχουμε συνομιλίες με τους καταναλωτές μας. Είναι πρόθεσή μας να υποστηρίξουμε PS Vita επίσης.

Υπήρξε μια έκπληξη κατά τη συνέντευξη Τύπου σχετικά με το τι φαίνεται να έχει μετατραπεί σε ένα νέο παιχνίδι Silent Hill.

silenthills

Shuhei Yoshida: Ναι. Ήμουν σαν, τι; Πριν κοιμηθώ τσέκαρα και οι άνθρωποι ήδη μιλούσαν γι αυτό, είδα το βίντεο. Αυτό που άκουσα ήταν ότι ήταν πολύ δύσκολο να δούμε, αλλά μόλις πήρε μια-δυο ώρες για τους ανθρώπους για να μάθετε. Είναι το χιούμορ που το στούντιο Kojima-san έχει.

Του αρέσει να είναι αινιγματικός.

Shuhei Yoshida: Ναι. Είδα ένα tweet δημοσιογράφος, την επόμενη φορά που θα δείτε μια νέα ανακοίνωση με έναν άγνωστο στούντιο, αυτό είναι το νέο παιχνίδι του Hideo Kojima.

Είναι αποκλειστικός τίτλος του PS4 ;

Shuhei Yoshida: Δεν ξέρω. Δεν ήξερα ούτε ότι ήταν  Silent Hill.

Θα έπρεπε να μάθετε γι ‘αυτό, ακριβώς όπως κάναμε εμείς;

Shuhei Yoshida: Ναι. Στην πραγματικότητα, μου είπαν κατά τη διάρκεια της πρόβας. Είμαι first-party. Είναι πάντα διασκεδαστικό να πηγαίνω σε αυτές τις εκθέσεις, όπως η Ε3 και η Gamescom, επειδή έχω μάθει πολλά από τον Adam Boyes. Τον ρώτησα, τι είναι αυτό; Με καλό τρόπο. Με τον ίδιο τρόπο που ο Adam απολαμβάνει τις νέες αποκαλύψεις. Είμαι σίγουρος ότι δεν είχε καμία ιδέα ότι θα ανακοινώναμε παιχνίδια σαν το Tomorrow’s Children ή το Wild.

Το DriveClub βγαίνει αργότερα περίπου την ίδια στιγμή που βγαίνουν πολλά racing παιχνίδια. Υπάρχει το DriveClub, το Forza, το Project Cars και το The Crew. Θυμάμαι την τελευταία φορά που πολλά racing παιχνίδια βγήκαν όλα μαζί ταυτόχρονα πριν από λίγα χρόνια. Κάποια από αυτά πάτωσαν και έκλεισαν και στούντιο ανάπτυξης. Αναρωτιέμαι αν το DriveClub μπορεί να υποφέρει επειδή υπάρχουν τόσα πολλά αγωνιστικά παιχνίδια που βγαίνουν ταυτόχρονα.

255972-driveclub

Shuhei Yoshida: Άρα προτείνετε να το πάμε για την επόμενη χρονιά; Δύο χρόνια στη σειρά!

Η ιδανική κατάσταση θα ήταν να είχε βγει όταν είχε αρχικά προβλεφθεί

Shuhei Yoshida: Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτό που το DriveClub είναι τώρα. Πέρυσι ελπίζαμε να το είχαμε κάνει, αλλά υπήρχε ένα τεράστιο τεχνικό ζήτημα. Έτσι, η ομάδα του έπρεπε να πάει πίσω και να ανασχεδιάσουν ορισμένα τμήματα του παιχνιδιού. Αυτός είναι ο λόγος που πήρε τόσο καιρό. Είναι σχεδόν ένα ολόκληρο χρόνο, επειδή η ομάδα πήγε πίσω στο σχεδιαστήριο σε ορισμένες από τις βασικές πτυχές του παιχνιδιού.

Έτσι, τώρα αυτό που έχουμε είναι ένα παιχνίδι που η ομάδα είχε πάντα φανταστεί. Εγώ προσωπικά τσέκαρα άλλα παιχνίδια αγώνων στην E3 και προσωπικά ήμουν πολύ χαρούμενος. Είναι ένα διαφορετικό είδος παιχνιδιού σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια που αναφέρατε. Δεν είδα κανένα άμεσο ανταγωνισμό, από την πλευρά μου. Δεν ξέρω. Οι άνθρωποι θα μας πουν όταν βγει.

Η τελευταία ερώτηση είναι η προφανής. Θα δούμε The Last Guardian στο Tokyo Game Show;

The Last Guardian

Shuhei Yoshida: Δεν νομίζω. Συγγνώμη.

Πότε θα το δούμε;

Shuhei Yoshida: Όταν είμαστε έτοιμοι. Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα, διότι περιμένουμε να είναι σε μια κατάσταση όπου θα είμαστε ευχαριστημένοι ότι αυτό είναι το παιχνίδι. Έχουμε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα στο μυαλό μας, και η ομάδα έχει κάνει μεγάλη πρόοδο, αλλά όχι ακόμα στο σημείο που μπορούμε να πούμε ότι, εδώ είμαστε.

Μπορείτε να μας πείτε γιατί είναι τόσο μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη;

Shuhei Yoshida: Τα τεχνικά ζητήματα στο PS3 και ο τρόπος που κατασκευάστηκε δεν λειτούργησε. Δούλεψε σε κάποιο βαθμό, γι ‘αυτό είχαμε μια ημερομηνία στο μυαλό.

Κάνατε ανακοινώσει μια ημερομηνία κυκλοφορίας για αυτό στο PS3.

Shuhei Yoshida: Ναι. Αυτό ήταν λάθος. Αλλά σε μια στιγμή φάνταζε δυνατόν. Έχει εντελώς ανασχεδιαστεί. Εξακολουθούν να εργάζονται σε αυτό. Έχω δει την πρόοδο.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.