Όχι δεν πρόκειται να δούμε fails από παιχνίδια εδώ. Το άρθρο αυτό θα ασχοληθεί με τα fails της βιομηχανίας για το 2015. Όχι δεν τα βλέπουμε όλα ρόδινα εδώ στο Psaddict. Υπάρχουν πράματα που μας πειράζουν, πράματα που θα θέλαμε να αλλάξουν. Πρακτικές των εταιριών που θεωρούμε απαράδεκτες και γενικά FAILS που δεν θα θέλαμε να δούμε να επαναλαμβάνονται.

1. Remasters

Έχει καταντήσει κουραστικό να βλέπουμε συνέχεια Remasters. Δεν λέω, υπάρχουν και remasters που είναι απαραίτητα. Ποιος είπε π.χ. όχι στο Remaster του The Last Of Us; Ήταν μια καλή ευκαιρία να γευτούν το παιχνίδι και αυτοί που δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον κύκλο ζωής του PS3 ή τέλος πάντων να παίξουν παιχνίδια στη νέα γενιά, ειδικά αυτά που κυκλοφόρησαν λίγο πριν την κυκλοφορία του PS4 και ήταν βολικό να αγοραστούν μεταγενέστερα. Πολλές βέβαια εταιρίες άδραξαν της ευκαιρίας και με λάβαρο αυτή τη δικαιολογία αυτή κυκλοφόρησαν προηγούμενους τίτλους τους στη νέα γενιά με τον υπότιτλο Remaster ή λογοπαίγνιο αυτού. Κάποιοι από αυτούς δεν αξίζει να λέγονται καν Remaster αλλά MGOs (Money Grabing Οportunities). Τι να πρωτοθυμηθούμε; Την απίστευτη «παιχνιδάρα» που λέγετε Prototype Remaster; Που ο Θεός να το κάνει Remaster. Ένα απλό port του τίτλου και μάλιστα ορισμένες φορές έτρεχε και χειρότερα από την προηγούμενη γενιά(!). Το God Of War 3; Που και αυτό ένα απλό port ήταν και με upscale στα 1080p και 60fps. Το διαφήμισαν και σαν επίτευγμα. Αυτό έλειπε ρε φίλε, να μην τρέχει ένα port στα 60fps. Don’t get me wrong, καλά είναι για όσους δεν έχουν παίξει τους τίτλους στο PS3 όπως προείπα. Αλλά να χρεώνεις και Full price; Σκούπισε τον ιδρώτα που έχυσες για το Remaster κανε τη καρδιά σου πέτρα και πούλα λογικά.

image (2)

2. Fail κυκλοφορίες

Δεύτερες έρχονται οι fail κυκλοφορίες. Αρχίσαμε τη χρονιά καλά σε αυτή τη κατηγορία. The Order 1886. Δεν λέω καλός τίτλος. Υπέροχα γραφικά που σε αφήνουν με ανοιχτό το στόμα αλλά σαν να λείπει κάτι… Α ναι! το μισό παιχνίδι. Που πάτε ω ρε παλικάρια με 6 ώρες Single player Campaign σε Single player only παιχνίδι; Για τις 6 ώρες campaign γκρινιάζουμε στο Call Of Duty που λίγοι το αγοράζουν γι’ αυτό. Δεν το σκεφτήκατε καλά; Πήγαινε και από αναβολή σε αναβολή το παιχνίδι. Τι προσπαθούσαν να κάνουν με όλες αυτές τις αναβολές; Να βρουν τρόπο να μας φέρουν μαλακά την είδηση για τη διάρκεια; Μπερδεύτηκε η Sony και κυκλοφόρησε Demo με τιμή. Πέρα από τις κακίες ήθελε και άλλο. Μισοτελειωμένο παιχνίδι ή απλά δεν μπόρεσαν παραπάνω; Ίσως δεν μάθουμε ποτέ. Και εκεί που συνεδριάζουν τα κεφάλια της ΕΑ και σκέφτονται τιμή για το νέο DLC του Battlefield, να σου σκάει η ιδέα: «Why not Full Retail than dlc.» Και κάπως έτσι έχουμε το Hardline. Όχι εντάξει δεν είναι ακριβώς έτσι. Αλλά το παιχνίδι μοιάζει με φτωχό συγγενή της σειράς πάρα με έναν ακόμη Battlefield τίτλο. Με cliché twists, βαρετό Hotwire mode μία ανώριμη σχετικά εμπειρία με μέτρια Reviews που ξεχάστηκε γρήγορα. Τόσο γρήγορα που οι περισσότεροι παίζουν ακόμη το προηγούμενο Battlefied 4. Το επόμενο παιχνίδι στο οποίο θα ήθελα να αναφερθώ στο αφιέρωμα είναι το Evolve. Δε θα επεκταθώ πολύ. Απλά να αναφέρω πως στους servers κελαηδούν τζιτζίκια αυτή τη στιγμή. Πολύ λίγο content στο main game, θεωρώ βασικό λόγο αποτυχίας το DLC fanfest. Πανάκριβα season passes και γενικά το κλασικό κόλπο του μισού παιχνιδιού σε extra content. Όλα αυτά σε συνδυασμό κατάφεραν την αποτυχία. Sorry 2K, δε ψαρώσαμε αυτή τη φορά. Φυσικά αυτές δεν ήταν οι χειρότερες κυκλοφορίες αλλά οι fail κυκλοφορίες που μας γέμισαν με hype και μας άφησαν στα κρύα του λουτρού. Μπορείτε να δείτε τις χειρότερες κυκλοφορίες του 2015 ΕΔΩ.

image (1)

3. Αναβολές κυκλοφορίας

Είχαμε και παλιότερα αναβολές κυκλοφορίας. Αλλά σαν αν βλέπω τελευταία να παράγινε το κακό. Θα δώσω δυο παραδείγματα. Το πρώτο είναι το The Division. Ο τίτλος της Ubisoft ανακοινώθηκε το 2013. Φτάσαμε 2015 και ακόμα δεν έχουμε δει το παιχνίδι. Και επειδή είμαστε υποψιασμένοι με την πρόσφατη ιστορία της Ubisoft και τις απανωτές fail κυκλοφορίες της που μας απογοήτευαν, θέλω να πιστεύω ότι η καθυστέρηση θα ωφελήσει το παιχνίδι. Επόμενη αναβολή το Uncharted 4. Πριν μου επιτεθείτε να πω πως είναι κάπως ‘fail’ η αναβολή καθώς άφησε την κονσόλα χωρίς exclusive μέσα στις γιορτές και μάλιστα τόσο δυνατό τίτλο. Ξέρουμε πως η αναβολή πάρθηκε για να έχουμε τον επίλογο που αξίζει στο franchise αλλά OK. Θα ήθελα να αναφερθώ γενικά στο φαινόμενο αυτό. Πολλές εταιρίες θέλοντας να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και να ανεβάσουν το hype δίνουν μη ρεαλιστικές ημερομηνίες κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να απογοητεύουν τους fans και να τους κάνουν ‘καχύποπτους’ για τυχόν προβλήματα στον τίτλο. Συνήθως δεν ισχύει κάτι τέτοιο και απλά δεν τους βγήκε στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Θα προτιμούσαμε να μη δώσουν ημερομηνία παράδοσης παρά να έχουμε αυτό το κακό με τις αναβολές.

The-Division

4. Bugs glitches στα παιχνίδια/ Day one patches

Έχει καταντήσει πλέον ρουτίνα. Αγοράζεις ένα παιχνίδι. Βάζεις το δισκάκι στο tray. Ξεκινάει η εγκατάσταση και τσουπ ειδοποίηση επάνω ότι κατεβαίνει το patch. Πολλές εταιρίες έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα και πριν καν κυκλοφορήσει ο τίτλος σου λένε οτι θα υπάρξει ένα Day one patch και θα είναι και τεράστιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις τόσο μεγάλο όσο το παιχνίδι το ίδιο. Δηλαδή ρε φίλες εκδότριες εταιρίες τι σας φταίμε εμείς; Γιατι το patch; Αν θέλει το παιχνίδι day one patch πως το βγάλατε Gold και έτοιμο για κυκλοφορία; Με ποιο σκεπτικό το κάνετε αυτό; Κάθονται και λένε «ΟΚ το παιχνίδι δε crashάρει..Good, βγαίνει και βλέπουμε»; Σε αυτό το κατάντημα συνήθως την ευθύνη την έχει η εκδότρια εταιρία που θέλει να κυκλοφορήσει τον τίτλο όσο πιο γρήγορα μπορεί για να ρέει το χρήμα στα ταμεία. Αυτό έχει γυρίσει μπούμερανγκ πολλές φορές. Παραδείγματα πολλά. Witcher 3 που κυκλοφορούν ακόμη patches συνεχώς;Το Fallout 4 που από τα πολλά bugs και glitches έχει γίνει No1 θέμα στα διάφορα funny gaming memes. Και πολλά άλλα. Σχεδόν κάθε κυκλοφορία. Με τον ρυθμό που το πηγαίνουν θα θεωρείτε δεδομένο ότι θα συναντήσεις bugs και glitches και δεν θα είναι άξιο αναφοράς. Σε συνδυασμό λοιπόν με το fail των ημερομηνιών κυκλοφορίας, δε θέλει και πολύ να καταλάβεις πως ίσως θα πρέπει όλες οι εταιρίες να αναθεωρήσουν το πότε είναι έτοιμο ένα παιχνίδι.

Witcher Funny

5. Multiplayer Only Games

‘Oχι ότι δεν υπήρχαν multiplayer only παιχνίδια άλλα όσο περνάει ο καιρός φαίνεται και πως οι Single Player εμπειρίες αρχίζουν να εξαφανίζονται μαγικά από το προσκήνιο σε παιχνίδια που μας τις έδιναν απλόχερα. Πιο πρόσφατο παράδειγμα το Star Wars Battlefront της EA. Μόνο multiplayer στο παιχνίδι αυτή τη φορά και μάλιστα πολύ πιο φτωχό από τον προκάτοχο του. Το  Call Of Duty είναι ένα τέτοιο παράδειγμα με το campain στο PS3 να είναι εξαφανισμένο (για άλλους λόγους σύμφωνα με την Activision). Γενικά βλέπουμε παρ όλες τις κυκλοφορίες σε single player πολλές εταιρίες επένδυσαν και αυτή τη χρονιά στο multiplayer και πιο συγκεκριμένα στο F2P μοντέλο. Πολλές κυκλοφορίες και ο κόσμος φαίνεται να ανταποκρίνεται σε αυτό. Ακόμη δε ξέρουμε που θα κάτσει η μπίλια. Δεν θεωρώ ότι θα εξαφανιστεί το single player αλλά σίγουρα έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα από την πλειοψηφία.

ogimage.img

Bonus Fail

Konami. Πως να καταστρέψεις την εταιρία σου: Βήμα 1. Απέλυσε τον Kojima. Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε την ιστορία. Ένα πρωί ξύπνησαν τα μεγάλα ‘κεφάλια’ στην Konami και είπαν να δώσουν έναν βασανιστικό θάνατο στο κομμάτι της εταιρίας που ασχολείται με το development AAA τίτλων. Οι περιπέτειες του Kojima στα χέρια του τυράννου του Konami συνεχίζονται ακόμα και σήμερα με πρόσφατο περιστατικό την απαγόρευση της εταιρίας στον Kojima να παραλάβει το βραβείο του για τον τελευταίο Metal Gear τίτλο. Παλιότερα περιστατικά έχουν να κάνουν με την διαγραφή οποιαδήποτε αναφοράς στο όνομα του δημιουργού από το εξώφυλλο του παιχνιδιού και την προώθηση του τίτλου από τον ίδιο. Πιστεύω πως στις μέρες μας η Konami έχει πάρει επάξια τα σκήπτρα από την EA ως τον πιο μισητό developer στον χώρο. Well Done!

kotaku