Platform: PS4, PSVita
Publisher: Bandai Namco Entertainment
Developer: Bandai Namco, Aquria
Διάθεση: Bandai Namco Hellas
Κυκλοφορία:8/11/2016

Το Sword Art Online: Hollow Realization είναι ο τέταρτος τίτλος της σειράς, κυκλοφόρησε για PS4 και PS Vita, ενώ πρόκειται για το τρίτο παιχνίδι της σειράς για το PS4. Οι Aquria και Bandai Namco Entertainment μας έδωσαν άλλον έναν τίτλο από τη γνωστή anime σειρά, που ίσως να είναι και ο καλύτερος από όσους έχουμε δει στην κονσόλα. Το παιχνίδι κρατά τα role-playing στοιχεία του Hollow Fragment, αλλά δίνει και μεγάλη βάση στο action κομμάτι, κάτι που κάνει αισθητή διαφορά.

Το Hollow Realization λαμβάνει μέρος μετά τα γεγονότα της σειράς σε ένα μέρος που ονομάζεται Ainground. Το Ainground είναι ένα ανακαινισμένο Aincrad, όπου πλέον όλη η περιοχή είναι ένας όροφος, ενώ το κάστρο που υπάρχει ακόμα και μπορούμε να βρούμε μέσα διάφορα τέρατα.

Σαν ιστορία η πλοκή είναι αρκετά καλή, αν και στην αρχή φαίνεται αρκετά βαρετή, όσο προχωράει γίνεται ολοένα και καλύτερη. Όσοι έχουν χάσει κάτι από προηγούμενα παιχνίδια ή δε θυμούνται κάποια γεγονότα, θα έχουν την ευκαιρία να αναπολήσουν καθώς όποτε γίνεται αναφορά σε παλαιότερο παιχνίδι υπάρχει και ένα αντίστοιχο flashback.  Δυστυχώς όμως η ιστορία χάνεται ανάμεσα σε αποστολές που μπορεί να σε στέλνουν συνέχεια μπρος πίσω, ενώ πέρα από τα cutscenes που υπάρχουν, για ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας βλέπουμε απλά τους χαρακτήρες να συνομιλούν ακίνητοι, ενώ εμείς πρέπει απλά να πατήσουμε ένα κουμπί για να συνεχίσει ο διάλογος, ενώ πολλές φορές η ροή του παιχνιδιού διακόπτεται ανά πολύ συχνά χρονικά διαστήματα για να πουν κάτι οι χαρακτήρες μεταξύ τους.

SWORD ART ONLINE: HOLLOW REALIZATION_20161118181403

Ο χαρακτήρας μας είναι φυσικά για άλλη μια φορά ο Kirito, τον οποίο μπορούμε να κάνουμε customize όπως θέλουμε, ενώ στην ομάδα μας βλέπουμε γνωστές φυσιογνωμίες όπως Asuna, Sinon, Leafa, Silica και Lisbeth. Η ομάδα μας αποτελείται πλέον από τέσσερα μέλη και όχι τρία όπως είχαμε συνηθίσει στα προηγούμενα games.  Πέρα από τους γνωστούς χαρακτήρες όμως, έρχεται μια νέα χαρακτήρας με πρωταγωνιστικό ρόλο, η Premiere, η οποία είναι αρχικά πολύ μυστηριώδης και σιγά σιγά αποκαλύπτονται περισσότερες πτυχές του χαρακτήρα της.

SWORD ART ONLINE: HOLLOW REALIZATION_20161118160634

Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρούμε και διαφέρει από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, είναι πως ο Kirito ξεκινά από το level 1, σε αντίθεση με το level 100 που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού ήθελαν με αυτόν τον τρόπο να δώσουν στους παίκτες την ευκαιρία να δουν από την αρχή την πρόοδο του Kirito, σε αντίθεση με τα προηγούμενα games που ξεκινούσαν με έναν ήδη δυνατό Kirito.

Όπως είπαμε παραπάνω μπορούμε να κάνουμε customize τον Kirito όπως θέλουμε. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να αλλάξουμε όχι μόνο την εμφάνιση του (χρώμα μαλλιών, πρόσωπο κτλ) αλλά και το φύλο του, κάτι που έχουμε δει άλλωστε και στο anime. Ωστόσο οι διαφορές στα μοντέλα των δύο φύλων είναι ελάχιστες και πέρα από κάποια προφανή χαρακτηριστικά είναι σαν να μην αλλάζει ο χαρακτήρας.

SWORD ART ONLINE: HOLLOW REALIZATION_20161118172017

Ας δούμε λίγο το gameplay. Αναφέραμε και προηγουμένως πως το παιχνίδι δίνει βάση στο action κομμάτι, οι μάχες γίνονται πιο γρήγορες και ενδιαφέρουσες σε σχέση με τα προηγούμενα games της σειράς και τα skills και οι επιλογές στο battle style γίνονται φυσικά ολοένα και περισσότερες όσο περνά ο χρόνος. Το UI πάντως μου θύμισε πάρα πολύ το Final Fantasy XIV και συνηθίζεται εύκολα και σου προσφέρει αρκετή ευκολία στην κατανομή των skills, ώστε να τα χρησιμοποιείς με όποιον τρόπο σε βολεύει καλύτερα.

SWORD ART ONLINE: HOLLOW REALIZATION_20161118175907

Γενικότερα η αίσθηση της μάχης είναι πολύ καλή, ειδικά όσο ανεβαίνουν τα levels και αποκτάς περισσότερα skills. Δεν υπάρχει η αίσθηση του button mashing, καθώς αναγκάζεσαι να κάνεις dodge, να χρησιμοποιήσεις διάφορα skills, καθώς και τη βοήθεια της ομάδας σου για να νικήσεις τους δυσκολότερους αντιπάλους, η οποία όμως πολλές φορές αντί να βοηθήσει καταφέρνει το αντίθετο. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά καλά, θα μπορούσαν να υπάρξουν όμως κάποιες βελτιώσεις, αφού παρόλο που έχει την αίσθηση του anime, πολλές φορές δίνει την εντύπωση πως θα μπορούσε να είναι οπτικά καλύτερο αφού μιλάμε για παιχνίδι του PS4.

Σε γενικές γραμμές το Sword Art Online: Hollow Realization είναι ένα action jrpg βελτιωμένο από τα προηγούμενα της σειράς, που χάνει όμως σε κάποιους τομείς όπως η ιστορία, η οποία όσο καλή και αν είναι σαν σύνολο χάνεται στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται. Ένα πολύ καλό κομμάτι του παιχνιδιού πάντως είναι το σύστημα μάχης, το οποίο έχει βελτιωθεί συγκριτικά με το παρελθόν και έχει γίνει πολύ πιο ενδιαφέρον και λιγότερο βαρετό. Το παιχνίδι πάντως απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό καθώς κατά πάσα πιθανότητα δε θα προσελκύσει όσους δεν έχουν δει την anime σειρά ή/και δεν έχουν παίξει τα προηγούμενα games της σειράς.