Συμφωνίες marketing με τους third party developers ένα φαινόμενο που έχει ανθίσει τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία και φαίνεται ότι δίνει πλεονέκτημα στις πωλήσεις σε όποιον καταφέρει να τις κλείσει. Φυσικά μαζί με τα αποκλειστικά παιχνίδια είναι ο λόγος για τους περισσότερους για να προτιμήσουν τη μία κονσόλα έναντι της άλλης. Τα χρόνια που μπορούσε μια εταιρεία να εξασφαλίσει αποκλειστικότητα για ένα third party τίτλο φαίνεται ότι έχουν περάσει και πλέον το καλύτερο που μπορεί να εξασφαλίσει η Sony και η Microsoft στη προκειμένη περίπτωση είναι μια συμφωνία marketing που μπορεί να αφορά αποκλειστικό extra περιεχόμενο, κυκλοφορία πριν τον ανταγωνισμό για κάποιο χρονικό διάστημα (βλέπε Rise of the Tomb Raider και μάλλον Crash Bandicoot N’ Sane Trilogy), bundles παιχνιδιού με τη κονσόλα και στη προώθηση του τίτλου να υπάρχουν τα logo της κονσόλας που έχει κλείσει τη συμφωνία. Οι περισσότεροι θα συμφωνήσουμε ότι δεν επηρεαζόμαστε και πολύ με τον εάν κάποια εταιρεία έχει συμφωνήσει για μια συνεργασία marketing με third party developer, αλλά για να το επιδιώκουν οι εταιρείες (κυρίως η Sony στη τρέχουσα γενιά) μάλλον κάτι περισσότερο θα ξέρουν και τα κέρδη τους είναι αρκετά για να προβούν σε μια τέτοια είδους επένδυση.

star-wars-battlefront-2

destiny-2

Για να πάμε και στο ζουμί του άρθρου η Sony έχει εξασφαλίσει συμφωνίες για τους μεγαλύτερους third party τίτλους της χρονιάς και σε αυτό φυσικά και βοηθάει η εντυπωσιακή κυριαρχία του PlayStation 4 σε πωλήσεις, που είναι παραπάνω από τις διπλάσιες από του Xbox One. (Υπολογίστε στο περίπου 60 εκ PS4 σε σχέση με τα 30 εκ Xbox One). Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι τίτλοι της χρονιάς για το οικονομικό έτος (μέχρι 31 Μαρτίου 2018); Destiny 2, Call of Duty: WW2, Star Wars Battlefront II, Red Dead Redemption 2, Far Cry 5, Middle-earth: Shadow of War, FIFA 18 και το νέο Assassin’s Creed. Από αυτά που ξέρουμε επίσημα μέχρι σήμερα η Microsoft έχει κλείσει συμφωνία μόνο για το Middle-earth: Shadow of War, ενώ η Sony έχει συμφωνία για τα Destiny 2, Call of Duty: WW2, Star Wars Battlefront II, Red Dead Redemption 2, Far Cry 5. Πρόσφατα βγήκε η φήμη ότι η Sony έχει κλείσει συμφωνία με την ΕΑ και για το FIFA 18, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει η συμφωνία για το νέo Assassin’s Creed που μάλλον πάει προς Sony μεριά και αυτό, όπως είχε συμβεί και με το προ διετίας Assassin’s Creed Syndicate. Τέλος να θυμίσουμε ότι και το Crash Bandicoot N’ Sane Trilogy που κυκλοφορεί τέλος Ιουνίου είναι στη χειρότερη περίπτωση για τη Sony timed exclusive.

call-duty-wwii-art

DAmoI96XUAE6a2p

Συνεπώς εύκολα βγαίνει το συμπέρασμα ότι η Sony εκτός από τη κυριαρχία σε αποκλειστικούς τίτλους ποντάρει αρκετά και σε συμφωνίες με third party εταιρείες γνωρίζοντας ότι και από εκεί μπορεί να εξασφαλίσει κάποιο επιπλέον προβάδισμα. Από τη θέση του οδηγού βέβαια και με χαώδης διαφορά από τον ανταγωνισμό όλα γίνονται πιο εύκολα.

Πόσο επηρεάζεστε από τις marketing συμφωνίες της εκάστοτε κονσόλας;

d00445b4a48b2c0a2aa8beb8d6e0c9ff74e01ec6