Platform: PS4
Publisher: Ska Studios
Developer: Ska Studios
Κυκλοφορία: 15/03/2016

Πέρα από την ταλαιπωρία των ψυχών μας, τα Dark Souls παιχνίδια έχουν γίνει αντικείμενο μίμησης ή δανεισμού στοιχείων του gameplay τους από άλλα games που θέλουν να προσεγγίσουν τον απαιτητικό gamer που αναζητά την πρόκληση και τη δυσκολία στα παιχνίδια του, κόντρα στον καιρό που θέλει όλο και ευκολότερα games, γεμάτα QTEs και scripted gameplay. Κάπως έτσι λοιπόν η SKA Studios επένδυσε και δημιούργησε το Salt and Sanctuary, ένα παιχνίδι που έχει γίνει ήδη γνωστό ως το «2D Dark Souls«. Θα ήταν άδικο να κατηγοροποιήσουμε το παιχνίδι ως κάποιον κλώνο ή κακό αντίγραφο των παιχνιδιών της From Software, καθώς καταφέρνει πετυχημένα να δανειστεί στοιχεία του gameplay αλλά ταυτόχρονα κρατάει το δικό του χαρακτήρα και μέσα από τους μηχανισμούς τους καταφέρνει πλήρως να εκδηλώσει στους gamers τα συναισθήματα του τρόμου και της ανακούφισης με την εκπλήρωση των στόχων μας.

salt-and-sanctuary-screenshot-02

Ο ξεκάθαρος διαχωρισμός του ξεκινάει από τον τεχνικό τομέα καθώς μιλάμε σχεδιαστικά για ένα 2D action platformer όπου θα χρειαστεί να εξερευνήσουμε τον αφιλόξενο κόσμο του παιχνιδιού προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για την ιστορία μας. Τα backgrounds είναι σχεδιασμένα στο χέρι χωρίς αυστηρότητα στο σχέδιο, με χοντρές γραμμές και με τα μαύρα/γκρίζα χρώματα να κυριαρχούν, προσθέτοντας ένα επιβλητικό και μελαγχoλικό τόνο στο παιχνίδι που του ταιριάζει γάντι. Ίσως η κάπως comic αισθητική του να ξενίσει αρκετούς που θα θέλανε μια πιο σοβαρή προσέγγιση, ωστόσο σίγουρα μπορούμε να πούμε πως τα γραφικά δεν απογοητεύουν και καλύτερα να τα δείτε σε βίντεο παρά απλά σε screenshots.

salt-and-sanctuary-screenshot-05

Εμείς, ξεβραστήκαμε στις ακτές ενός άγνωστου νησιού μετά από ένα ναυάγιο και θα χρειαστεί να επιβιώσουμε μέσα από την συνεχή εξερεύνηση και βελτίωση του χαρακτήρα μας, με απώτερο σκοπό (;) να σώσουμε τη πριγκίπισσα. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι χορταστικά μεγάλος και το art style βοηθά στην όλη ανατριχιαστική και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Θα βρεθούμε σε Ναούς, Βάλτους, Κάστρα και dungeon αλληλοσυνδεόμενα μεταξύ τους, με το γνωστό Metroidvania σχεδιασμό όπου οι νέες περιοχές είναι «κλειδωμένες» πίσω από ένα Boss ή αφού αποκτήσουμε το απαραίτητο skill όπως το να περπατάμε ανάποδα ή να κάνουμε dash στον αέρα, κλασσική πετυχημένη συνταγή που συναντάμε σε πολλά νεότερα παιχνίδια (Darksiders, Guacamelee). Δεύτερο κλασσικό στοιχείο είναι η ύπαρξη κρυφών περασμάτων ώστε να μειώνεται ο χρόνος μετάβασης μας από περιοχή σε περιοχή, γλυτώνοντας μας χρόνο, όταν χρειάστηκε να φάμε ώρες για να προχωρήσουμε. Σε όλα τα παραπάνω, για να επιβιώσουμε, θα πρέπει, όπως και στα Souls παιχνίδια, να κάνουμε την άμυνα δεύτερη φύση μας. Η χρήση ασπίδων και το roll είναι επιβεβλημένη, η δε απομνημόνευση των επιθέσεων των bosses είναι σταθερή στρατηγική ώστε να καταφέρουμε να επιτύχουμε την επιθυμητική νίκη. Τα νεύρα θα σας σπάσουν έτσι και αλλιώς, αλλά κάποια bosses έχουν και «αυθόρμητες» επιθέσεις ανάμεσα στις προγραμματισμένες τους, κάτι που πιθανόν να σας αποθαρρύνει αρκετά μέχρι να πεισμώσετε και να ξαναπιάσετε χειριστήριο.

salt-and-sanctuary-screenshot-06

Που κολλάει όμως ο τίτλος Salt and Sanctuary; Το Salt είναι το συστατικό που αφήνουν πίσω τους οι εχθροί και το οποίο χρησιμοποιούμε στο leveling system μας ξεκλειδώνοντας nodes και βελτιώνοντας τον χαρακτήρα μας στη μαγεία, στα όπλα, ασπίδες, armor κτλ ενώ τα Sanctuary είναι λειτουργούν ως checkpoints στο κόσμο του παιχνιδιού και το καθένα ανήκει σε ένα creed. Τα Creeds είναι ένα από τα άκρως ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και στην ουσία είναι αυτό που λένε, καταφύγιο. Είσαι ασφαλής και μπορείς να τα κάνεις customize από vendors και companions, να κάνεις refill και level up , ενώ μπορείς να άλλαξεις creed κάτι όμως που θα σε χαρακτηρίσει ως «αποστάτη» στο προηγούμενο σου Creed.

Το Salt and Sanctuary δεν χάνεται ως ένα κακέκτυπο αντίγραφο των Souls παιχνιδιών. Αποτελεί φόρο τιμής και δανείζεται πολλά στοιχεία, αλλά αποτελεί μια άξια περιπέτεια που προτείνεται να δοκιμάσετε άφοβα και να χαθείτε στον μυστικιστικό του κόσμο.