Μετά από τις φήμες των τελευταίων ημερών και αφού είδα και διάβασα αρκετά, αποφάσισα να γράψω την άποψη μου για το φημολογούμενο PS4k ή PS4 Neo που όλο και περισσότερα μαθαίνουμε με τον καιρό, με τη Sony να τηρεί σιγή ιχθύος.

Specs και ιπποδύναμη

Θα ξεκινήσω κάνοντας μια αναφορά στα φημολογούμενα specs του PS4K, τα οποία δείχνουν αρκετά ενδιαφέροντα, κυρίως στον τομέα της GPU. Η CPU δείχνει να παραμένει η ίδια απλά υπερχρονισμένη από 1.6GHz στα 2.1GHz έχοντας ένας κέρδος 30% στον χρονισμό.  Η Ram παραμένει  στα 8Gb GDDR5 και αυξάνεται το bandwidth από τα 176Gb/s στα 218Gb/s έχοντας μια βελτίωση της τάξης του 24%  στα 256bit και φέρνοντας της στα επίπεδα μιας GTX 980 ή GTX 980ti. Οφέλιμο επίσης είναι το γεγονός πως πλέον στην διάθεση των devs θα υπάρχουν επιπλέον 512MB μνήμης φτάνοντας έτσι τα 6Gb για τους devs και τα 2Gb για το OS και λοιπές λειτουργίες.

gpu-amd

Εκεί όμως όπου στρέφεται το ενδιαφέρον είναι στην GPU, η οποία φαίνεται να δέχεται και το μεγαλύτερο boost. Σύμφωνα πάντα με τις φήμες η νέα GPU θα στηρίζεται στο Polaris 10 νέο chip της AMD το οποίο και αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Τα compute units του PS4k λέγεται πως θα είναι 36 από 18 και με μια αύξηση στον χρονισμό της GPU στα 911Mhz από 800Mhz προσφέροντας έτσι υπερδιπλάσια απόδοση. Τα αναφερόμενα specs ταιριάζουν γάντι στα χαρακτηριστικά του Polaris 10 της AMD, αν και φαίνεται πως έχουμε υπερχρονισμένη GPU εδώ μιας και το Polaris 10 φέρεται να είναι στα 800Mhz. Για την ιστορία να πούμε πως το Tonga chip της AMD υπάρχει στις 380 κάρτες γραφικών της με 32 compute units, ενώ το Polaris 10 προορίζεται για τις 480 νέες κάρτες γραφικών της. Η AMD στις διάφορες ανακοινώσεις της για τα καινούρια της chips δείχνει υπερήφανη για ότι έχει καταφέρει με 14nm αρχιτεκτονική, συμβατότητα με GDDR5 μνήμες, απόλυτη συμβατότητα με 4K τηλεοράσεις και 4Κ περιεχόμενο με ενσωματωμένο ξεχωριστό chip, ενώ λένε πως είναι ικανό για 4Κ 60fps streaming. Ιδανική και ιστορική για την εταιρεία επίδοση βλέπουμε στη σχέση επίδοσης/κατανάλωση ενέργειες με συγκριτικά να δείχνουν μισή κατανάλωση σε σχέση με μια GTX950 στα 1080P/60fps στο SW Battlefront.

ps4k-specs

Τα παραπάνω specs θεωρώ πως πρέπει να μας ενθουσιάζουν καθώς για πρώτη φορά θα δούμε ένα σύγχρονο GPU σε κονσόλα που δείχνει ικανότατο, σε σχέση πάντα με τις μέχρι τώρα ξεπερασμένες ήδη GPU που κυκλοφορούσαν. Να θυμίσω πως το PS4 φοράει μια custom 7870 που ήδη θεωρούταν midrange και μια γενιά πίσω όταν κυκλοφόρησε, το δε Xbox με την 7790 ακόμα χειρότερα, η Nintendo άβυσσος…

Το θέμα μας όμως στον τεχνικό τομέα είναι ένα: Θα δούμε 4K gaming στο σαλόνι μας, κάτι που μέχρι τώρα θεωρείται πολυτέλεια για το 5-10% των PC gamers; Προσωπικά πάντα, πιστεύω πως είμαστε κάπου στη μέση. Τα 1080p/60fps θα πρέπει να θεωρούνται (επιτέλους!) δεδομένα με αυτά τα specs και πως σε κάποια παιχνίδια ίσως να δούμε και 4K αναλύσεις στα 30fps. Δε μιλάω φυσικά για indies και απλά παιχνιδάκια που έχουν το 4K για πλάκα, αλλά για μεγάλα ΑΑΑ παιχνίδια τύπου The Witcher 3, God of War κ.α. Βλέποντας συγκριτικά τεστ καρτών γραφικών, βλέπω πως μια AMD 380X  (tonga chip 32 cu) μπορεί να τρέξει το Shadow of Mordor σε 4Κ ανάλυση στα 30fps, κάτι που με βάζει σε σκέψεις πως με την νεότερη 480 GPU (Polaris 10 36cu) θα το καταφέρει πιο άνετα, ειδικά αν έχουμε καλύτερο προγραμματισμό από μεριάς developers. Ίσως δηλαδή να απολαύσουμε σε 4Κ κάποιους τίτλους, σίγουρα όμως παραμένω πολύ διστακτικός σε αυτό καθώς βλέπω την πλειοψηφία των σύγχρονων games να γονατίζουν δυνατά και ακριβά PC σε native 4Κ αναλύσεις.

polaris

Το περίεργο στην υπόθεση είναι πως στα leaks δεν αναφέρεται πουθενά κάτι για αναβαθμισμένο bluray player και HDCP 2.2, πράγματα που είναι απαραίτητα για αναπαραγωγή μεγαλύτερης χωρητικότητας bluray δίσκων με 4K περιεχόμενο όπως τα UHD Bluray discs που αναμένονται τους επόμενους μήνες να κατακλύσουν την αγορά. Θα το θεωρήσω μεγάλο foul της Sony αν δεν αναβαθμίσει το bluray drive της, κάτι που όμως θα απευθύνεται αποκλειστικά στις ταινίες, μιας και οι gaming devs δε θα μπορούν να εκμεταλλευτούν την επιπλέον χωρητικότητα γιατί μετά τα δισκάκια θα είναι ασύμβατα με το «απλό» PS4!

Φυσικά θεωρώ αυτονόητο πως θα πρέπει να περιμένουμε βελτιώσεις και σε άλλες λειτουργίες όπως remote play σε PC στα 1080p/60fps, εγγραφή gameplay στα 1080p, αν και για μένα το επόμενο βήμα που θα πρέπει να δούμε στις κονσόλες είναι η υιοθέτηση SSD. Το παρωχημένο sata2 που υποστηρίζει το PS4 θεωρείται απαρχαιομένο και απορώ με τη Sony. Ελπίζω σε sata-3 στο PS4k ώστε όποιος θέλει να βάλει SSD στην κονσόλα του και τότε θα δει τις ταχύτητες του σε εγκαταστάσεις και loading να απογειώνονται! Φυσικά λόγω του αυξημένου κόστους των SSD (150ευρώ για 500GB SSD) κρίνεται απαγορευτικό για να γίνει standard τώρα αλλά σίγουρα θεωρώ πως θα είναι το επόμενο βήμα εξέλιξης για τις κονσόλες μας.

Τι σκέφτεται η Sony;

Και μετά από την παραπάνω «εισαγωγή» περνάω στο κυρίως κείμενο και στους προβληματισμούς που κυριαρχούν στους περισσότερους gamers. Γιατί η Sony επέλεξε να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί δηλαδή μετά από 3 χρόνια έχουμε ένα νέο μοντέλο PS4 με αναβαθμισμένες επιδόσεις και όχι απλά ένα slim μοντέλο, όπως έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα; Πως θα συνυπάρχει με το παρόν απλό PS4 και γιατί οι περισσότεροι νιώθουμε προδομένοι με μια τέτοια κίνηση, ενώ καλά καλά δεν έχουμε δει πολλά ΑΑΑ παιχνίδια στα 3 χρόνια του απλού PS4;

CgbVr9JUkAAizpp

Ξεκινάω αναφέροντας πως η τρέχουσα γενιά αποτελεί γενιά πείραμα για τις κονσόλες. Η, σίγουρη, κατ’εμέ , κυκλοφορία ενός PS4K αποτελεί σημαντική στροφή στη βιομηχανία, περισσότερο σημαντική απότι θέλουν να νομίζουν οι περισσότεροι. Η Microsoft θέλησε να δείξει προς τα που πάει το πράγμα με τις αρχικές τις προδιαγραφές για το Xbox One (που της χάρισαν ένα καταστροφικό launch) και την στροφή της για ενοποίηση των των συσκευών της κάτω από τα Windows 10 και το Store της, δείχνοντας πως το Xbox οδεύει προς μια ψηφιακή πλατφόρμα που θα «παίζει» όπου υπάρχουν Windows, εξ’ου και το cross-buy των αποκλειστικών της, άσχετα που δεν παίζονται στο PC με τα τεράστια προβλήματα που εμφανίζουν στο optimization. Η δε πίεση του ανταγωνισμού με τις πολύ χαμηλές πωλήσεις στα Xbox One οδήγησαν σε γρήγορη πτώση τιμής με αποτέλεσμα χαμηλό revenue για την MS, φυσικά με αντίκτυπο τα παιχνίδια πχ βλέπω το Quantum Break την πρώτη του εβδομάδα είχε 270.000 πωλήσεις, νούμερο απογοητευτικά χαμηλό για τέτοιο hyped AAA τίτλο.

Η δε Sony οδηγεί την κούρσα με τεράστια διαφορά από την MS, έχοντας μια βάση 40εκ έναντι περίπου 20εκ της MS και με όλα τα παιχνίδια να πουλάνε πολλαπλάσια κομμάτια στο PS4 και ένα PSVR που έρχεται και θεωρείται πως θα έχει την καλύτερη τύχη ανάμεσα στα VR headsets. Γιατί τότε η Sony προβαίνει σε αυτή την αψυχολόγητη κίνηση;

Η gaming βιομηχανία δεν βρίσκεται στα πάνω της δυστυχώς, τα πλήγματα που έχει δεχθεί από το mobile gaming και το τρελό revenue που προσφέρουν τα «παιχνιδάκια» στα κινητά είναι τρελό συγκριτικά με τα κέρδη που φέρνει ένας ΑΑΑ μεγάλος τίτλος στις κονσόλες. Το focus στρέφεται στο online gaming και τις online υπηρεσίες σε μια προσπάθεια να συρρικνωθεί το κόστος και να μεγιστοποιηθεί το κέρδος. Δεν είναι κρυφό πως οδεύουμε σε ένα digital only μέλλον όπου δε θα υπάρχουν φυσικές εκδόσεις παιχνιδιών, σε αυτό το σημείο δε που φτάσαμε αναρωτιόμαστε αν θα υπάρχουν κονσόλες σε λίγα χρόνια! Οι κονσόλες αποτελούν τις μόνες ηλεκτρονικές συσκευές (ίσως μαζί με τις ηλ.σκούπες..)  που μένουν στάσιμες τόσα πολλά χρόνια ενώ γύρω μας η τεχνολογία καλπάζει και το κάθε τι θεωρείται ξεπερασμένο μετά από 6-12-18 μήνες. Το μοντέλο κονσολών με τους κύκλους ζωής 7 ετών είναι απλά μη βιώσιμο για τις εταιρείες, με νύχια και με δόντια προσπαθούν να κρατήσουν τις τιμές και το ενδιαφέρον του κόσμου ώστε να έχουν ένα καλό τζίρο, αυτό το γνωρίζουν όλοι όπως και η Sony όσο μπροστά και αν είναι σε πωλήσεις. Το πρώτο λοιπόν πράγμα που ξεχνάμε είναι οι μεγάλοι κύκλοι ζωής των κονσολών, πλέον πάμε για γενιές με το πολύ 4-5 χρόνια ζωής, ΑΝ συνεχίσουμε να έχουμε κονσόλες.

gamestop-ps4k-xbox-1.5

Η Sony έχοντας την τύχη και τη σιγουριά για αυτή τη γενιά, προβαίνει στο «μετέωρο» βήμα μιας τέτοιας κυκλοφορίας στο μέσο της θεωρητικής ζωής του PS4. Πείραμα που θα δείξει πως θα στρωθεί το μέλλον για εμάς τους console gamers. Πολύ απλά πιστεύω πως θα μπούμε σε μια νέα εποχή όπου οι κονσόλες μας θα ακολουθούν τα πρότυπα της Apple και του iphone, τι εννοώ: Κυκλοφορία κονσόλας και μετά από 3(;) χρόνια κυκλοφορία του S μοντέλου με τεχνολογική υπεροχή για τόνωση της αγοράς. Ταυτόχρονα, developers και studio δεν ταράζονται ιδιαίτερα από αυτές τις αλλαγές, δηλώσεις περί δυσφορίας και επιπλέον κόστους και χρόνου τα θεωρώ υπερβολές καθώς όλα τα games περνάνε τεστ για τις επιδόσεις τους στις κονσόλες (αφού έχουν δημιουργηθεί σε PC) με τους devs να κάνουν tweaking τα διάφορα settings που όλα τα παιχνίδια έχουν έως ότου πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και μετά απλά τα κλειδώνουν. Ήδη μπροστά στα μάτια μας έχουμε δει παιχνίδια όπως το Project CARS και The Division που προσφέρουν settings (σχεδόν) αντίστοιχα των PCs, ενώ πολλά είναι τα παιχνίδια που με update ή στα settings προσφέρουν επιλογή για κλείδωμα/ξεκλείδωμα του framerate. Δεν καταλαβαίνω την οποιαδήποτε δυσφορία των devs, αφού με την στροφή στην x86 αρχιτεκτονική το scalability θεωρείται προσιτό ειδικά αν μιλάμε απλά για δύο έτοιμα σταθερά συστήματα. Βέβαια όλα τα παραπάνω θεωρούνται δεδομένα για τον χώρο του PC gaming όπου οι ίδιες εταιρείες βγάζουν και εκεί τα παιχνίδια τους και έχουν να κάνουν scalability ανάμεσα σε χιλιάδες διαφορετικά συστήματα που υπάρχουν με δεκάδες εταιρείες να ανταγωνίζονται, αν και σε gpu και cpu τα στρατόπεδα είναι σταθερά δύο (amd/nvidia, intel/amd), περιττό να πούμε ότι όλα τα παραπάνω θα ωφελήσουν κατά πολύ τα PC ports (η MS δηλαδή ευνοείται).

Horizon-Zero-Dawn-Ingame-Screenshot-3

Φυσικά η πληγή που ακούει στο όνομα backwards compatibility θα κλείσει σταδιακά καθώς θα αποτελεί βεβαιότητα. Η Sony έχει δώσει σαφής οδηγίες πως πέρα από το minimum της ανάλυσης (1080p και άνω) και την απαίτηση για ίδιο ή υψηλότερο framerate στα παιχνίδια απότι το βασικό μοντέλο PS4, τα υπόλοιπα όλα πρέπει να παραμείνουν ίδια ώστε να μην διαφέρει η εμπειρία χρήσης και να μην διαιρεθεί η βάση χρηστών. Απαγορεύει δηλαδή τη δημιουργία αποκλειστικών PS4K τίτλων ή αποκλειστικών PS4K χαρακτηριστικών στα παιχνίδια. PSN, PS Store, themes,avatars, saves, backups κτλ παραμένουν κοινά και ίδια και μεταφέρονται από τη μία κονσόλα στην άλλη, ενώ η αγορά ενός παιχνιδιού εξασφαλίζει και τις δύο «εκδόσεις». Έτσι, το θεωρώ πολύ πιθανόν όπως πάει το πράγμα να δούμε παιχνίδια να κυκλοφορούν στο PS5 (Ultra Settings) και να μπορούν να παιχτούν και στα PS4K(High settings) αλλά και στο PS4 (medium settings), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να παιχτούν από μεγαλύτερη βάση χρηστών και με δυνατότητα επιλογής κονσόλας ανάλογα με το πορτοφόλι του καθενός. Φυσικά σταδιακά θα κόβονται οι παλαιότερες κονσόλες (αλά iOS υποστήριξη σε παλαιότερα iphone) και θα έχουμε το φαινόμενο να βλέπουμε στα παιχνίδια σημειώσεις ότι υποστηρίζει πχ από PS4K  και άνω. Όλα τα παραπάνω αποτελούν απλά δική μου σκέψη και φαντασία, μπορεί να πάμε απευθείας στο άλλο άκρο όπου απλά τα Playstation/Xbox θα αποτελούν υπηρεσίες και apps που θα τρέχουν σε οποιοδήποτε PC της επιλογής μας.

Γιατί μας ενοχλεί όλο αυτό;

Και γιατί όλο αυτό μας ενοχλεί τότε; Όταν πολλοί ανάμεσά μας ξοδεύουν για να αλλάξουν κινητό κάθε 1-2 χρόνια ή αναβαθμίζουν το pc τους κάθε 3 χρόνια, μας πειράζει να αλλάξουμε κονσόλα κάθε 3-4 χρόνια αντί για 7; Φυσικά και μας πειράζει, γιατί έτσι διαταράσσεται η φύση και η ισορροπία του console gaming, όπως το έχουμε συνηθίσει και γνωρίσει έως τώρα. Οι περισσότεροι από εμάς επενδύουν 400€ σε μια κονσόλα με στόχο 5-7 χρόνια, ασχέτως αν στο μεσοδιάστημα έχουμε αλλάξει 3 φορές το κινητό μας ή αναβαθμίσαμε 2 φορές το PC μας. Με αυτήν την εξέλιξη με το PS4K, διαταράσσεται η σιγουριά του console gamer για την κονσόλα που αγόρασε. Οι PC gamers είναι συμβιβασμένοι με το γεγονός πως όταν αγοράζουν ένα παιχνίδι πολύ πιθανόν να μην το παίξουν σε Ultra Settings αλλά η πλειοψηφία σε medium και όταν πια δεν τραβάει άλλο, θα πάει και θα αγοράσει μια νέα κάρτα γραφικών αξίας 200€+ για να ξαναπροσαρμοστεί στις απαιτήσεις των games. Οι console gamers δεν είμαστε όμως έτσι, έχουμε την σιγουριά πως ότι αγοράσουμε θα πετάξουμε μέσα το δισκάκι και θα παίξει στις καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις που όρισαν οι devs και το σημαντικότερο, θα παίξει σε όλους μας το ίδιο! Το ξέρουμε πως το αντίστοιχο port στο PC θα έχει καλύτερα γραφικά, 4Κ ανάλυση ή 60fps κτλ αλλά δεν μας πολυενδιαφέρει… γιατί στο δικό μας σύστημα παίζει ικανοποιητικά και όλοι μοιραζόμαστε την ίδια εμπειρία, ακόμα και αν αυτή περιορίζεται στα 720p-900p και 30fps και με κόστος υποπολλαπλάσιο ενός δυνατού PC. Και στο κάτω κάτω, πόσοι μεταξύ μας ενδιαφέρονται για τα Ultra γραφικά, όταν οι μάζα των gamers απαιτεί απλά καλά παιχνίδια με ικανοποιητικό οπτικό αποτέλεσμα; Και το θέμα είναι πως έχουμε δει παιχνίδια που μας βάλανε τα γυαλιά σε σχέση με το «παρωχημένο» PS4 hardware, όπως τα Star Wars Battlefront, Driveclub,Killzone, Infamous,Ratchet, Uncharted 4, την στιγμή που η πλειοψηφία των 3rd party παιχνιδιών παρουσιάζουν έναν απλά μέτριο τεχνικό τομέα βλέπε Fallout 4.

gallery-1458653424-esdemcz

Είμαι σχεδόν σίγουρος πως η Sony θα προσπαθήσει να το πλασάρει χωρίς να το πει ρητά εννοείται ως κάτι «μη απαραίτητο» μεν «Αλλά φοβερά δυνατό δείτε κτλ«, ως ένα elite PS4 που απευθύνεται στους λίγους που θέλουν καλύτερο τεχνικό τομέα, 4Κ απεικόνιση και δύναμη για το VR και «εντάξει, η μάζα με το απλό PS4 δε χάνετε και τίποτα, τα ίδια παιχνίδια θα παίζετε«. Ναι αλλά αν είναι «μη απαραίτητο» τότε τι το βγάζεις; Ας μη γελιόμαστε, κάτι τέτοιο θα παίξει και με την καταναλωτική ψυχολογία μας που θα θέλουμε το νέο και γυαλιστερό PS αντί του απλού και ταπεινού PS4, όπως ακριβώς γίνεται δηλαδή με την κυκλοφορία κάθε νέου iPhone και τρέχουν όλοι να αγοράσουν το νέο μοντέλο μετά από μόλις 1 χρόνο και κάποιοι απλά προσπερνάνε το S μοντέλο (αφού δεν έχει τρελές διαφορές, PS4-PS4K, «μη απαραίτητο») και παίρνουν το επόμενο που πιθανότατα έχει μεγαλύτερες αναβαθμίσεις κτλ. Διάβασα κάπου μια άποψη που έλεγε ότι «τα κινητά τα αλλάζουμε τόσο συχνά γιατί εξελίσσονται ραγδαία και βελτιώνουν τη ζωή μας», ας γελάσω λίγο, ποιου η ζωή βελτιώθηκε με την edge οθόνη, με το 3D touch ή με τον Snapgragon 820;; Έχουν φτάσει και αυτά το peak τους και σκέφτονται τι παραπάνω θα βγάλουν για να μας το πουλήσουν, μιας και τα specs που συνεχώς μεγαλώνουν είναι απλά αχρείαστα.

Τι προβληματισμοί προκύπτουν;

Οι προβληματισμοί που προκύπτουν είναι απλοί και λογικοί: Εντάξει, μας έβγαλε η Sony το S μοντέλο της, με τα μεγαλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και κάποιοι το αγοράσαμε για να έχουμε το καλύτερο και νεότερο Playstation και κάποιοι μείναμε με το απλό μοντέλο γιατί «δεν μας ενδιαφέρουν οι αναλύσεις-δεν έχουμε τα οικονομικά-αφού παίζουν τα ίδια παιχνίδια μια χαρά είμαι«. Το πρόβλημα μου έχει να κάνει με τους developers και το πως θα χειριστούν το όλο πράγμα. Τι εννοώ, θα εκμεταλλευτούν στο έπακρο το νέο βελτιωμένο hardware που θα μεγαλώσει το οπτικό χάσμα μεταξύ των δύο εκδόσεων του ίδιου παιχνιδιού (απογοητεύοντας τους base gamers) ή αντίθετα θα παραμείνουν στα «χαμηλά» του απλού μοντέλου μιας και αναγκάζονται να τρέχει το παιχνίδι του ικανοποιητικά και εκεί, κάτι που κάνει το PS4K περιττό (απογοητεύοντας τους elite gamers); Υπάρχει ένας διχασμός σε αυτό αν και φαντάζομαι πως η μετάβαση θα γίνει σιγά σιγά από οπτικά όμοια παιχνίδια με απλά μεγαλύτερη ανάλυση, σε όλο και καλύτερα οπτικά παιχνίδια για το PS4K. Και φυσικά υπάρχει και το ερώτημα του marketing, ποιο trailer παιχνιδιού θα προμοτάρει τον εαυτό του με πλάνα, κατώτερα οπτικά, από το απλό μοντέλο και όχι με πλάνα από το PS4K; Τι θα γίνει με το online gaming όταν αλλού θα τρέχει στα 30fps και αλλού στα 60fps; Η έλλειψη UHD bluray driver θα επηρεάσει τα παιχνίδια που όλο και μεγαλώνουν σε Gb, ειδικά αν περιέχουν υψηλής ανάλυσης texture packs;

God-of-War-4

2500 λέξεις, 2 καφέδες και συνεχίζω…

Επαναφέρω την αρχική μου εκτίμηση, πως ΑΝ γίνει κάτι τέτοιο μιλάμε για στροφή στη βιομηχανία και το θεωρώ πολύ σημαντικό, όσο και αν προσπαθήσουν να μας πείσουν για το αντίθετο. Δεν νομίζω πως θα υπάρξει επιστροφή και εννοείται μην περιμένετε πως δεν θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι, αν τυχόν η MS μείνει πίσω θα καταντήσει απλά irrelevant με τη βιομηχανία, ήδη έθεσε εκτός τον εαυτό της με το αδύναμο Xbox One για χάρη του kinect, φανταστείτε συγκρίσεις με το PS4K, ενώ έρχεται και η Nintendo με το NX που λένε πως και αυτό θα φέρει Polaris chip και θα είναι δυνατότερο από τα τρέχοντα PS4/XOne (αυτό έλειπε). Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την άνοδο σε τζίρο της ψηφιακής διανομής, των επενδύσεων σε ψηφιακές πλατφόρμες τύπου PSN/Xbox Live και το «υγρό όνειρο» των εταιρειών για digital only περιβάλλον, μας προετοιμάζουν για ένα «δυσοίωνο» μέλλον σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει.

Αν χρειάζεται να αναφέρω και κάποια θετικά είναι πως:

  1. Καταργείται η ανάγκη για remasters, φανταστείτε το Last of Us πως με ένα patch θα έτρεχε καλύτερα στο PS4 απότι στο PS3 χωρίς έξτρα χρέωση, ή θα δούμε το The Witcher 3 που υπέφερε στο PS4 να τρέχει καλύτερα στη νέα μας κονσόλα με ένα απλό update.
  2. Δεν θα πετσοκόπτονται τεχνικά πολλοί τίτλοι προκειμένου να πετύχουν το επιθυμητό framerate στις ήδη παρωχημένες κονσόλες μας (και εδώ έρχεται ο προβληματισμός μου με τους devs και το οπτικό χάσμα μεταξύ βασικού-elite μοντέλου), κάτι το οποίο σκέφτηκα όταν έπαιζα The Division και έλεγα πόσο κρίμα είναι που δεν έχει τον τεχνικό τομέα των PCs και αναγκαζόμαστε και εμείς και οι devs να το δούμε χειρότερο στις κονσόλες μας.
  3. VR Gaming καλύτερου επιπέδου σε σχέση με τον ανταγωνισμό των PCs με τα Oculus Rift και HTC Vive.
  4. Future-proof Media player με δυνατότητα 4K αναπαραγωγής και 4K Netflix streaming εφάμιλλο δηλαδή με τον ήδη ανταγωνισμό από Amazon Fire και Nvidia Shield.
  5. Πτώση τιμής του «entry level» μοντέλου PS4, διευρύνοντας έτσι τη βάση των gamers που μπορούν να παίξουν PS4 παιχνίδια, παρασύροντας βέβαια και την αγορά των μεταχειρισμένων PS4.

Όσο η Sony δεν βγαίνει να ξεκαθαρίσει το θέμα, μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε δυστυχώς. Αν δεν έχουμε νεότερα νωρίτερα τότε μας περιμένει μια πολύ ιδιαίτερη και σημαντική Ε3 2016…

Ποιες οι σκέψεις σας και απόψεις σας για αυτό το νέο «φαινόμενο» που φαίνεται να έρχεται στο χώρο των κονσολών; Αφήστε μας σχόλια.