Platform: PC, Xbox One, PS4
Publisher: Bethesda Softworks
Developer: Arkane Studios
Διάθεση: IGE Group
Κυκλοφορία: 05/05/2017

Η Arkane Studios καταφέρνει να σταθεί επάξια ανάμεσα στα studios της Bethesda, παράγοντας τον έναν αξιόλογο τίτλο μετά τον άλλον. Μετά το εκπληκτικό Dishonored 2, σειρά παίρνει το Prey, το re-imaging του αρχικού Prey που κυκλοφόρησε το 2006 από την Human Head Studios. Αν και αρχικά προοριζόταν για άμεσο sequel, προβλήματα στο development έφεραν την ακύρωση του project από την 3D Realm και την μεταφορά του IP στην Bethesda, με την Αrkane τελικά να αναλαμβάνει μετά από χρόνια το re-imagined Prey, διατηρώντας ελάχιστα στοιχεία που συνδέουν τα δύο παιχνίδια ως concept. Πάμε να δούμε λοιπόν τι καταφέρνει το νέο πόνημα της εταιρείας, στο κείμενο που ακολουθεί:

Εν αρχή το story, μια ενδιαφέρουσα ιστορία σε ένα παράλληλο timeline, όπου ο JFK έχει επιβιώσει την απόπειρα δολοφονίας του, με αποτέλεσμα ο αγώνας για την κατάκτηση του διαστήματος να γνωρίσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση και άνθηση. Οι δραστηριότητες των ανθρώπων όμως στο διάστημα ήταν η αφορμή για επίθεση από μια εξωγήινη φυλή, του Typhon , τους οποίους και οι Αμερικάνοι σε συνεργασία με τους Ρώσους, τους αιχμαλωτίζουν (εν αγνοία της κοινής γνώμης) και ιδρύουν μαζί τον διαστημικό σταθμό Kletka ως φυλακή για τους Typhon , σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι. Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1964, οι ΗΠΑ παίρνουν πλήρως τον έλεγχο του σταθμού και γίνεται μέρος του «Project Axion», ενός κέντρου έρευνας με σκοπό την μελέτη των Typhon προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις γνώσεις που θα προκύψουν προς όφελος των ανθρώπων στη Γη. Μετά όμως από ένα ατύχημα όπου πολλοί επιστήμονες έχασαν τη ζωή τους από τους Typhon , το 1980 οι ΗΠΑ διαλύουν το Project Axion, αφήνοντας ζωντανούς τους Typhon. Το μακρινό 2025 η εταιρεία TranStar Corporation αποκτά τον σταθμό και το 2030 επανιδρύεται ως Talos 1, ένα μεγάλο επιστημονικό κέντρο με σκοπό την έρευνα των Typhon, από την οποία προκύπτουν τα neuromods, επεμβάσεις που εκμεταλλευόμενες την φυσιολογία των Typhon καταφέρνουν και μεταλλάσσουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο ξεκλειδώνοντας νέες δυνατότητες για το είδος μας.

Prey_20170515235036

Κάπου εδώ εισέρχεται ο πρωταγωνιστής/πρωταγωνίστρια Morgan Yu, όπου το έτος 2032 ο αδερφός του τον καλεί να συμμετάσχει στην έρευνα που γίνεται πάνω στον Talos 1. Κατά τη διάρκεια προετοιμασίας μας για το ταξίδι μας στον διαστημικό σταθμό, οι δοκιμασίες στις οποίες υποβαλλόμαστε πάνε στραβά και …. το παιχνίδι ξεκινά! Δεν θα ήθελα να σας χαλάσω την έκπληξη και εισαγωγή του παιχνιδιού, οπότε και η σύνοψη της πλοκής σταματά εδώ. Γενικά το σενάριο είναι πολύ καλό και ενδιαφέρον, έχοντας ταυτόχρονα εκπλήξει αλλά και προβλέψιμα σημεία. Τα περισσότερα στοιχεία σας θα τα αντλήσετε από τα διάφορα emails, transcribes, σημειώσεις, βιβλία κ.α. που βρίσκετε διάσπαρτα και μπορείτε να διαβάσετε, κάτι που σας συνιστώ ώστε να εντρυφήσετε περισσότερο στην ιστορία. Από κει και πέρα το παιχνίδι διαθέτει πολλαπλά τέλη με διαφορετικές καταλήξεις αναλόγως την πορεία σας στο παιχνίδι, κάτι που ενισχύει την επανάληψη και την διαφορετική προσέγγιση σε κάθε playthrough.

Αν κατηγοριοποιήσουμε το Prey, μπορούμε εύκολα να διακρίνουμε τις επιρροές από πετυχημένους τίτλους του παρελθόντος όπως τα Bioshock και System Shock 2 ενώ το όλο ύφος του gameplay παραπέμπει σε metroidvania τίτλο, όπου στον ανοιχτό κόσμο του Talos 1 προχωράμε ξεκλειδώνοντας περιοχές αφού πρώτα αποκτήσουμε συγκεκριμένες ιδιότητες ή κλειδιά. Στην ουσία ο σταθμός Talos 1 όπου λαμβάνει χώρα το Prey, είναι ένα τεράστιο dungeon στο οποίο περιηγούμαστε και καλούμαστε να λύσουμε τα μυστήρια του, όσο ταυτόχρονα εξοπλίζουμε τον ήρωα μας. Τα objectives θα μας πηγαίνουν μπρος-πίσω μέσα στο σταθμό, αλλά ποτέ δε λείπει το αίσθημα του progression, πως προχωράμε δηλαδή το παιχνίδι και δεν είμαστε κολλημένοι στα ίδια και στα ίδια, σε ένα ατέρμονο μπρος-πίσω μέσα από ίδιες περιοχές. Φυσικά στην πορεία ξεκλειδώνονται και shortcuts, όπως η δυνατότητα να βγαίνετε στο διάστημα εκτός σταθμού και να εισέρχεστε από άλλη είσοδο, αφού την έχετε ξεκλειδώσει από μέσα πρώτα, γλυτώνοντας σας κόπο και χρόνο. Στην περιπέτεια σας είστε και κατά κύριο λόγο μόνος… χωρίς να είστε. Η περιπέτεια σας αν και μοναχική, θα συνοδεύεται πάντα από την εμφάνιση τρίτων χαρακτήρων όπως ο operator January που σας βοηθά, κλήσεις από την αδερφό σας, ενώ θα συναντήσετε και ζωντανούς ανθρώπους που γλύτωσαν το μένος των εχθρών.

Prey_20170516184904

Μέσα σε όλα αυτά και στις επιλογές που θα κληθείτε να κάνετε, υπάρχουν και οι Typhon. Τα εξωγήινα αυτά πλάσματα, με διάφορες μορφές, θα σας κυνηγήσουν με το που εμφανιστείτε και η μάχη μαζί τους, τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι κατά πολύ άνιση υπέρ τους. Αρχικά, τα αραχνόμορφα πλασματάκια, κοινά ονομαζόμενα ως mimics, έχουν την ιδιότητα να αντιγράφουν μικροαντικείμενα στο περιβάλλον, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μόνιμα με μια άγνοια ή ένα συνεχές άγχος για το τι είναι mimic ή όχι και από που θα ξεπεταχτούν τρώγοντας πολύτιμο health. Όλο αυτό φυσικά ενισχύει και το horror στοιχείο του τίτλου καθώς τα jump scares θα είναι συχνά, έως ότου εξοπλιστείτε τουλάχιστον με το psychoscope στην πορεία του παιχνιδιού, όπου μεταξύ άλλων, θα μπορείτε να αναγνωρίσετε τα mimics από μακριά. Τα ανθρωπόμορφα Typhon είναι μια εξέλιξη της παρεμβατικότητας των επιστημόνων καθώς ενσωμάτωσαν ανθρώπινο και εξωγήινο DNA με αποτέλεσμα έναν ισχυρότερο αντίπαλο για το παιχνίδι. Με διαφορετικές ιδιότητες, το κάθε ανθρωπόμορφο Typhon είναι καλύτερα να αποφεύγεται με stealth, τουλάχιστον μέχρι να εξελιχτείτε αρκετά μέσα στο παιχνίδι, καθώς σε μια face-to-face μάχη είναι σίγουρο πως θα χάσετε με ελάχιστα χτυπήματα. Γενικότερα, οι Typhon σαν απειλή είναι κάτι διαφορετικό, ενώ οι σημειώσεις που βρίσκετε δίνουν πολλές πληροφορίες για το είδος τους, το οποίο φαίνεται να κινείται ανάμεσα στις διαστάσεις και η αναπαραγωγή του βασίζεται στο να σκοτώνει κάθε ζωντανό οργανισμό. Αν και ενδιαφέρον σαν είδος, σχεδιαστικά δεν προσφέρουν κάτι ξεχωριστό, αυτό τo «σκιώδες» στυλ σαν αερικά στοιχίζει (επίτηδες) σε σχεδιαστική λεπτομέρεια, ενώ τα μικρότερα mimics είναι θα λέγαμε κοινότυποι εχθροί από εποχής Half-Life.

Prey_20170516004105

Στα του gameplay τώρα, οι μηχανισμοί εξερεύνησης του παιχνιδιού είναι αρκετά κοινοί. Κινείστε μέσα στο mega-dungeon του Talos 1 και μαζεύετε πληροφορίες, keycards, κωδικούς και ιδιότητες που θα σας βοηθήσουν να ξεκλειδώσετε την επόμενη πόρτα, τον επόμενο τομέα ώστε να προχωρήσετε. Οι μηχανισμοί μάχης στηρίζονται σε δύο πυλώνες, στα όπλα σας και στις δυνάμεις που αποκτάτε μέσω neuromods. Τα όπλα σας είναι λιγοστά και τα πυρομαχικά περιορισμένα οπότε αποφεύγετε σίγουρα μια κατά μέτωπο επίθεση με πυροβολισμούς. Αντίθετα το παιχνίδι επιβραβεύει την διττή χρήση του Gloo Gun, ενός πρωτότυπου όπλου όπου πετάτε ένα είδος αφρού που πετρώνει με αποτέλεσμα να παγώνει για λίγα δευτερόλεπτα τους εχθρούς κάνοντας τους ευάλωτους στις επιθέσεις σας. Θα το χρησιμοποιήσετε κατά κόρoν στο παιχνίδι, ενώ η χρήση του επεκτείνεται και σε platforming καθώς θα μπορείτε να φτιάξετε «σκαλοπατάκια» για να πάτε σε μέρη όπου διαφορετικά δεν θα φτάνατε. Το stealth επίσης επιβραβεύεται καθώς ένα πισώπλατα χτύπημα επιφέρει 150% παραπάνω damage.  Παράλληλα έχουμε και τις ιδιότητες του ήρωα μας που αποκτά μέσα από την χρήση των neuromods (βλέπε vigors στο Bioshock). Στην αρχή θα επεκτείνετε την υγεία σας, stamina κ.α. έως τις ικανότητες σας στο stealth, hacking και το να σηκώνετε βαριά αντικείμενα, ενώ στην συνέχεια μπορείτε να επεκταθείτε και σε πιο εξωγήινες ιδιότητες όπως το psy attack, slow motion κατά τη διάρκεια επίθεσης ή και το να γίνεται ο ίδιος mimic με το να ενσωματώνεστε σε αντικείμενα του περιβάλλοντος προκειμένου να περάσετε απαρατήρητοι ή να περάσετε μέσα από ένα στενό πέρασμα. Όλα τα παραπάνω είναι επιλογές σας και τίποτα δεν είναι είναι υποχρεωτικό, μπορείτε να εξελίξετε περισσότερο τις ανθρώπινες σας ιδιότητες και να παίξετε το παιχνίδι έτσι ή το αντίθετο. Κάθε σας επιλογή θα έχει και επιπτώσεις στο παιχνίδι, κάτι που είναι η ουσία του Prey.

Prey_20170516185935

Το Prey υιοθετεί το motto »Play as you want«, όπου μπορείτε να ακολουθήσετε το δικό σας τρόπο παιξίματος και το δικό σας τρόπο επίλυσης κάθε προβλήματος. Αν δεν βρίσκετε μια κάρτα πρόσβασης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιον αεραγωγό για να περάσετε το δωμάτιο, αν δεν βρείτε κάποιον κωδικό μπορείτε να μεταμορφωθείτε σε μια κούπα και να περάσετε από το παραθυράκι του γκισέ μέσα στο φυλασσόμενο armory! Πολύ καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα από την Arkane Studios, η οποία με το Dishonored στην πλάτη της, έχει μάθει για τα καλά πόσο μετράει ένα καλό σύστημα μάχης και εξέλιξης. Παράπονα για delay στο σύστημα μάχης ευτυχώς έχουν επιλυθεί πλήρως με το 1.02 update του τίτλου, αν και πάλη η μάχη δεν είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Εκεί που κέρδιζε το Bioshock χάνει το Prey, καθώς το είδος των εχθρών είναι τέτοιο που όταν τα mimics θα αναπηδούν από δω και από εκεί, εσείς θα βρεθείτε να χτυπάτε στα τυφλά γυρνώντας γύρω γύρω με το wrench σας, μπας και το πετύχετε. Στους μεγαλύτερους εχθρούς δε, θα πρέπει να προβείτε στη χρήση τουλάχιστον 2 abilities και δυνατών όπλων προκειμένου να τους «κατεβάσετε» γρήγορα, έτσι και σας ξεφύγουν είστε 1-2 χτυπήματα μακρυά από το game over.

Prey_20170516011317

Σημαντικό είναι και το crafting σύστημα, όπου γίνεται χρήση 2 κανόνων. Ένας είναι τα blueprints (σχέδια) που βρίσκετε και μπορείτε να εφαρμόσετε στους fabricators του παιχνιδιού ώστε να μπορείτε να φτιάξετε σφαίρες, med kits, neuromods κ.α. και δεύτερος είναι οι πρώτες ύλες που χρειάζεται κάθε blueprint προκειμένου να υλοποιηθεί. Αυτές βρίσκονται μαζεύοντας διάφορα άχρηστα αντικείμενα από το περιβάλλον, τα οποία στη συνέχεια πετάτε στον recycler ώστε να τα μετατρέψει σε πρώτες ύλες. Καλό τρικ προκειμένου να εξερευνάτε κάθε δωμάτιο για αντικείμενα, ώστε να σας δώσει ένα προβάδισμά με περισσές σφαίρες, Med kits κ.α. επιβραβεύοντας την εξερεύνηση ενάντια σε ένα speed playthrough.

Prey_20170516011300

Στο τεχνικό τομέα, το Prey κάνει χρήση της CryEngine και στο PS4 τρέχει στα 1080p/30fps παράγοντας ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Το οπτικό αποτέλεσμα ικανοποιεί περισσότερο με το αρτιστικό στυλ που επιλέχθηκε παρά από την λεπτομέρεια των γραφικών. Χωρίς φυσικά να τα πηγαίνει άσχημα, το Prey στα γραφικά του δεν πρωτοπορεί ούτε και ξεχωρίζει ανάμεσα στους υπόλοιπους σύγχρονους τίτλους. Η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό είναι καλή, με όλα τα εφέ φωτισμού κ.α. να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και σίγουρα δεν θα σας συνεπάρουν αλλά δεν θα σας αφήσουν και παραπονεμένους. Εκεί που πατάει για να ξεχωρίσει, είναι το ιδιαίτερο στυλ που διακατέχει τον τίτλο. Ως συνέπεια της αρχικής συνεργασίας μεταξύ ΗΠΑ και USSR, ο Talos 1 σχεδιαστικά αναμιγνύει το retro-φουτουριστικό στοιχείο της Αμερικής του 1960 με τις πιο αυστηρές και ωμές σχεδιαστικές γραμμές γεωμετρικών σχημάτων που κυριάρχησαν στην Σοβιετική Ένωση του 1970 παράγοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ο Talos 1 είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού και πραγματικά κάνει το Prey να ξεχωρίζει εύκολα από τον σωρό κυκλοφοριών. Παρόμοια εξαιρετική επίδοση έχει και το soundtrack το οποίο και λάτρεψα. Με synth-wave δημιουργίες, η μουσική του Mick Gordon είναι εξαιρετική και δένει απόλυτα ως είδος με το σκοτεινό και βουβό διαστημικό σκηνικό. Συντροφιά μας κρατούν και τα απόκοσμα ηχητικά εφέ των εξωγήινων που μας προκαλούν άγχος και αγωνία σε κάθε στροφή και ταιριάζουν τέλεια στην απόκοσμη και paranormal φύση τους.

Εν κατακλείδι, το Prey είναι ένας εξαιρετικός τίτλος που πέφτει ελάχιστα κοντά από το να χαρακτηριστεί κλασσικός, στα πρότυπα του Bioshock και System Shock 2. Διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν διάσημα τα προαναφερθέντα παιχνίδια, φτιάχνοντας παράλληλα τον δικό του ιδιαίτερο κόσμο με το ξεχωριστό artstyle του, την φοβερή μουσική του και την δυνατή sci-fi ατμόσφαιρα του. Επενδύοντας στην εξερεύνηση παρά στις μάχες, το Prey θα σας χαρίσει ξεχωριστές ώρες gaming με πολλαπλές επιλογές στο πως θα φτάσετε στο ending. Προτιμήστε το άφοβα.


PREY GIVEAWAY

Δείτε του νικητές ΕΔΩ ==> link

Λάβετε μέρος στο διαγωνισμός μας, μαζεύοντας συμμετοχές στο παρακάτω widget και κερδίστε συλλεκτικά δώρα Prey, μια προσφορά της IGE Group, αντιπροσώπου της Bethesda στη χώρα μας.

3 τυχεροί θα κερδίσουν από:

1x Prey T-Shirt M

1x Artbook

1x Soundtrack

Λήξη διαγωνισμού 31 Μαΐου 23.59μμ, ανακοίνωση νικητών την επόμενη μέρα εδώ και στο forum του PSaddict.gr. Τα έξοδα αποστολής επιβαρύνονται αποκλειστικά οι νικητές.

Prey Giveaway