Μία από τις εντυπωσιακότερες ειδήσεις του περσινού Playstation Experience ήταν η αποκλειστική διάθεση του Street Fighter V στο PS4 και PC. Η Sony σε συνεργασία με την Capcom έδειξε τα δόντια της για ακόμη μια φορά και εξασφάλισε αποκλειστικά για την κονσόλα της το επόμενο sequel του διασημότερου fighting game. Μετά την έκδοση του Ultra Street Fighter IV στο PS4, με πολλά προβλήματα ομολογουμένως, η Capcom προχωρά παρακάτω και χαρίζει στο κοινό της το επόμενο Street Fighter. Με μια προιστορία τριών δεκαετιών πίσω του, το πέμπτο μέλος του franchise προσπαθεί να επιτύχει ακόμα περισσότερα, ανανεώνοντας την φόρμουλα του, με σκοπό να τραβήξει νεότερους gamers στα δύχτια του. Στα χέρια μας έφτασε η beta του Street Fighter V ήδη από τα τέλη Ιουλίου, αλλά μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια, η Capcom ανανέωσε το ραντεβού μας για τις 28 Αυγούστου.

street_fighterV_preview1

Η beta του Street Fighter V επικεντρώνεται στο online κομμάτι του τίτλου, καθώς είναι εμφανές πως η Capcom θέλει να κάνει stress test στους servers της και να δοκιμάσει το netcode του παιχνιδιού, ώστε να αποφύγει παρόμοια day one στραπάτσα γνωστών παιχνιδιών. Εν αρχή είναι το training, το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το χειρισμό και τα combos του παιχνιδιού απέναντι σε μια αδρανή AI ώστε να αποκτήσουμε μια πρώτη οικειότητα με τον τίτλο. Όλα αυτά εντός εισαγωγικών βέβαια, καθώς το λεγόμενο “training” δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα  waiting lobby όπου αναμένουμε τον επόμενο random αντίπαλό μας, κάτι που δεν αργεί να γίνει καθώς σε ελάχιστες περιπτώσεις χρειάστηκε να περιμένουμε πάνω από μισό ή 1 λεπτό. Αυτό φυσικά δείχνει το σβέλτο netcode του τίτλου, αλλά ταυτόχρονα αφαιρεί από το training, κάτι όμως που πιστεύω θα διορθωθεί στην τελική έκδοση, με πλήρη training mode, καθώς εδώ ο σκοπός της beta είναι διαφορετικός.

street_fighterV_preview2

Ας περάσουμε όμως στο κύριο θέμα του τίτλου που δεν είναι άλλο από το gameplay και τη γενικότερη online συμπεριφορά. Καταρχάς το διαθέσιμο roster μας ήταν περιορισμένο και απαρτιζόταν από τους Ryu, M. Bison, Birdie, Chun-Li,Charlie Nash και Cammy. Το πρώτο και κυριότερο χαρακτηριστικό του Street Fighter V που αναγνώρισα ήταν πως το fighting system έγινε αρκετό πιο δεκτικό στους νέοεισερχόμενου στον κόσμο του παίκτες. Δεν θα το έλεγα ρηχό, καθώς για να αναδειχθείς σίγουρα θα χρειαστεί να εμβαθύνεις περισσότερο, ωστόσο στην πρώτη επαφή μαζί και με μηδέν training, δεν μου ήταν δύσκολο να πετύχω νίκες και να κάνω multi-hit combos στους αντιπάλους μου, δίνοντας μου έτσι λόγο να συνεχίσω να αγωνίζομαι και όχι να με απομακρύνει με τη δυσκολία του ή spamming των αντιπάλων (γκουχ MK X γκουχ).

Το δεύτερο νέο χαρακτηριστικό που εισάγεται στο SFV είναι το V-Gauge σύστημα μάχης στο οποίο περιέχονται τα V-Trigger, V-Skill και V-Reversal. Η μπάρα V-Trigger γεμίζει όσο δίνετε ή δέχεστε χτυπήματα και στο full της μπορείτε να εκτελέσετε (μετά από το ανάλογο εντυπωσιακό εφέ) επιπλέον damage στον αντίπαλο σας για λίγα δευτερόλεπτα. Το V-Skill έχει παρόμοια χρήση και γεμίζει τη μπάρα μας μόνο με συγκεκριμένη άμυνα και αποφυγή χτυπημάτων, ενώ το V-Reversal “τρώει” ένα κομμάτι από τη μπάρα σας ώστε να σας δώσει counter κατά τη διάρκεια που αμύνεστε.

street_fighterV_preview

Κατά τη διάρκεια των μαχών μας ο ρυθμός του παιχνιδιού θυμίζει Street Fighter IV, κάτι όχι κακό εννοείται, καθώς σου δίνει χρόνο να σκεφτείς τις κινήσεις σου και να προγραμματίσεις τα combo σου,αποφεύγοντας κουραστικά spamming γρήγορων κινήσεων. Σίγουρα ο ρυθμός εξαρτάται και από την επιλογή χαρακτήρα, αλλά αυτό θα το δούμε καλύτερα όταν θα έχουμε στα χέρια μας ολοκληρωμένο το παιχνίδι. Ένα επίσης νέο χαρακτηριστικό είναι η (περιορισμένη μεν) αλληλεπίδραση με την πίστα κατά το τελικό χτύπημα μας (ή του αντιπάλου), όπου και θα βρεθούμε να καταλήγουμε να περνάμε μέσα από πόρτες καταστημάτων και… λεωφορείων! Α μη τι άλλο θεμιτή αλλαγή, αν και ίσως να ήθελα περισσότερο active interaction με τα σκηνικά.

street_fighterV_preview4

Περνώντας στον τεχνικό τομέα του τίτλου εκεί τα πράγματα λάμπουν. Η Unreal Engine 4 δείχνει τη δύναμη της και λάμπει στο PS4 μας με πολύχρωμα πεντακάθαρα γραφικά, ενώ τρέχει στα 1080p και 60fps. Οι χαρακτήρες βρίθουν λεπτομερειών μέσα στην (σχεδιαστικά) υπερβολή τους, τα εφέ δίνουν την απαραίτητη “ζωντάνια”, ενώ τα backgrounds είναι πολύ όμορφα.  Γενικά τεχνικά προβλήματα δε συνάντησα, αν και μιλάμε απλά για ένα μικρό κομμάτι του παιχνιδιού, lag δεν υπήρχε ή τουλάχιστον δεν ήταν αντιληπτό, ενώ το πολύ 2-3 φορές να άργησε να μου βρει αντίπαλο στο multi.

2907679-2901539744-Stree

Κλείνοντας το preview πάνω στο Street Fighter V, έχω να πω πως οι Sony και Capcom έχουν ένα δυνατό όπλο στη φαρέτρα τους. Αν και το σύστημα μάχης μένει να εμπλουτιστεί με διάφορα ultras (φαντάζομαι), έχει απλοποιηθεί προς χάρη των νέων παικτών, χωρίς όμως να χαρίζεται και γίνεται εργαλείο στα χέρια των έμπειρων παικτών. Ο τεχνικός τομέας λάμπει μέσα στην ιδιαιτερότητα του, ενώ το online φάνηκε απροβλημάτιστο. Ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του παιχνιδιού και η συνεχής παρουσία του σε τουρνουά θα προσδώσουν κύρος και στο PS4, με την Capcom να το εφοδιάζει με ένα αποκλειστικό sequel της θρυλικής σειράς. Η ημερομηνία κυκλοφορίας είναι ακόμα άγνωστη,αλλά τα πρώτα δείγματα γραφής είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά, well done Capcom!