Platform: PS4
Publisher: NIS America
Developer: Vanillaware
Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
Κυκλοφορία:7/6/2016

Το αρχικό Odin Sphere κυκλοφόρησε το 2007 για το PS2 και αν και μαστιζόταν από προβλήματα στο framerate, κατάφερε να θεωρείτε σήμερα ένα από τα κρυφά διαμαντάκια της κονσόλας. Η Vanillaware όμως επιστρέφει φέτος με ένα HD Remake του παιχνιδιού, αποκλειστικά για τα PS3/PS4/PSVita. Πάμε να δούμε αν το Odin Sphere: Leifthrasir καταφέρνει να σταθεί αντάξιο του ονόματος του και να κερδίσει μια θέση στη βιβλιοθήκη μας, δοκιμάζοντας συγκεκριμένα την PSVita έκδοση.

Ένα πράγμα που κατάλαβα αμέσως από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης μου με το παιχνίδι είναι ξεκάθαρα πως για την δημιουργία του έπεσαν τόνοι αγάπης και αφοσίωσης. Το Odin Sphere: Leifthrasir αποτελεί ένα 2D action-RPG που ακτινοβολεί Ποιότητα με «π» κεφαλαίο, όπου και αν κοίταξα, όποιο μενού και αν περπάτησα το παιχνίδι είναι απλά ένα καλογιαλυσμένο διαμάντι που μπορεί άνετα να σταθεί απέναντι σε όλα τα σύγχρονα games. Από την αρχή, μπαίνουμε στο κλίμα με ένα πανέμορφο soundtrack με παραμυθένια φωνητικά που ντύνουν το κεντρικό μας μενού. Από εκεί μπορούμε να εκκινήσουμε την περιπέτεια μας αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και το classic mode όπου στην ουσία είναι το παλιό παιχνίδι με τους παλιούς μηχανισμούς του, απλά με HD γραφικά, απλό remaster δηλαδή.

2016-06-24-233313

Καταρχάς, τα γραφικά του δεν θέλανε και ιδιαίτερη προσπάθεια για να ξεχωρίσουν. Τα σχέδια της Vanillaware απλά λάμπουν σε HD ανάλυση, με τα χρώματα των backgrounds να «βγάζουν μάτι» στην OLED οθόνη του PSVita. Από χιονισμένα τοπία, έως δάση και καυτή λάβα, τα γραφικά του παιχνιδιού δείχνουν ολοζώντανα και σχεδόν τρισδιάστατα, δείγμα της φοβερής δουλειάς της Vanillaware σε συνδυασμό με την καταπληκτική οθόνη του PSVita (στο πρώτο μοντέλο με την OLED τουλάχιστον). Τα τοπία και οι χαρακτήρες βρίθουν από λεπτομέρεια, ενώ τα διάφορα εφέ μάχης είναι πανέμορφα. Το framerate αν και σίγουρα δεν κινείται στα 60fps, όπως συμβαίνει στην PS4 έκδοση, παραμένει υψηλό και δεν απογοητεύει ούτε και σημεία όπου γίνεται χαμός από εχθρούς και εφέ στην οθόνη, ή έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα τεράστιο boss. Το soundtrack όπως προανάφερα είναι πανέμορφο και μελωδικό και ντύνει με έναν παραμυθένιο τρόπο την ιστορία μας δια χειρός Hitoshi Sakimoto σε συνεργασία με Masaharu Iwata, ενώ δίνει και τον απαραίτητο ρυθμό στις έντονες μάχες με bosses. Φυσικά άξια προσοχής είναι και τα θαυμάσια voice overs, όπου έχουμε την επιλογή μεταξύ αγγλικών και ιαπωνικών, με τα ιαπωνικά σαφώς να κερδίζουν την προσωπική μου επιλογή, χωρίς ωστόσο τα αγγλικά να χάνουν σε ποιότητα, δείχνοντας πως πρέπει να γίνονται τα σωστά localizations, μπράβο.

2016-06-28-002843

Το παραμύθι μας ξεκινά όπως συνήθως όλες οι ιστορίες, ένα κοριτσάκι με συντροφιά ένα μαύρο γατάκι, σηκώνει έναν τόμο από το πάτωμα και ξεκινά την ανάγνωση του στην αναπαυτική της πολυθρόνα. Κάθε τόμος αντιπροσωπεύει και έναν ήρωα που θα έχουμε στη διάθεση μας με τον συνολικό αριθμό τους να ανέρχεται στους 5 χαρακτήρες. Οι Gwendolyn, Cornelius, Mercedes, Oswald και Velvet, αν και διαφορετικοί μεταξύ τους, η ιστορία τους παιχνιδιού τους περιπλέκει τόσο όμορφα μεταξύ τους που θα βρεθείτε σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι ο ένας το boss του άλλου. Γενικά η ιστορία μας έχει ως βάση την Νορβηγική μυθολογία και τους πολέμους των διαφορετικών βασιλείων για την απόκτηση του Cauldron, ενός μυστηριακού αντικειμένου που κρύβει μυθική δύναμη και κυριαρχία για όποιο βασίλειο το κατέχει. Με κάθε χαρακτήρα βλέπουμε και μια διαφορετική πλευρά του πολέμου, αλληλεπιδρούμε μεταξύ των NPCs και ξεδιπλώνουμε την ιστορία μας, παρακολουθώντας ταυτόχρονα τις διαπροσωπικές σχέσεις των πρωταγωνιστών. Γενικά πρόκειται για ένα ενδιαφέρον τέχνασμα καθώς έτσι μαθαίνουμε από πρώτο χέρι τις ιστορίες των χαρακτήρων, ενώ βλέπουμε από διαφορετική οπτική γωνία κάθε φορά τα γεγονότα. Φυσικά όλο αυτό έχει και ένα αρνητικό, καθώς καλούμαστε σε μεγάλο βαθμό να διασχίσουμε κατ’επανάληψη τις ίδιες πίστες, με τους ίδιους εχθρούς και να αντιμετωπίσουμε τα ίδια bosses, ενώ το να ξαναρχίζεις κάθε φορά με έναν level 1 χαρακτήρα ενώ μόλις είχες φτάσει τον προηγούμενο level 50, είναι κάπως αποθαρρυντικό. Οι χάρτες τεχνικά είναι διαφορετικοί αλλά ουσιαστικά παραμένουν οι ίδιοι, στα ίδια περιβάλλοντα με το ίδιο περιορισμένο εύρος εχθρών, ενώ τα mid-bosses σώζουν ελαφρώς τα πράγματα. Ο μεγαλύτερος εχθρός (και ίσως ο μοναδικός) είναι αυτή η επανάληψη που υπάρχει, κάτι που ίσως να μην ξενίσεις όλους τους RPG gamers που έχουν συνηθίσει στο grinding.

2016-06-29-001342

Ως αντιστάθμιση σε αυτό που προανέφερα είναι το σύστημα μάχης, το οποίο, μαζί με τα γραφικά, είναι το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού. Το σύστημα μάχης ανασχεδιάστηκε από την αρχή και αποτελεί ότι πιο στρωτό και όμορφα «χορογραφημένο» έχω δει τελευταία.  Ο κάθε χαρακτήρας διαθέτει ξεχωριστό στυλ μάχης, διαφορετικό βασικό όπλο και δικά του μαγικά, κάτι που φρεσκάρει κατά πολύ το κάθε playthrough. Με πολλές κινήσεις στο ενεργητικό σας όπως slide, glide, διπλό άλμα, αποφυγή, μπλοκ και εναέριες επιθέσεις μπορείτε να ενορχηστρώσετε επιθέσεις που θα επιφέρουν άνετα πάνω από 100+ hits, ενώ σε συνδυασμό με τα spells και τα special moves έχουμε μια πληθώρα επιλογών για να κατατροπώσουμε τους εχθρούς μας. Τα special moves καταναλώνουν μια μπάρα ενέργειας POW, ενώ τα spells καταναλώνουν PP, τα οποία και αναπληρώνονται είτε με τον χρόνο είτε με potions. Νικώντας τους εχθρούς σας μαζεύεται phozons και νομίσματα, ενώ στο τέλος κάθε μάχης βαθμολογούμαστε από το παιχνίδι και μας δίνει bonus αντικείμενα. Από κει και πέρα υπάρχει το alchemy system που μας επιτρέπει να δημιουργούμε επιθετικά, αμυντικά ή buffs potions σύμφωνα με συνταγές που ανακαλύπτουμε χρησιμοποιώντας potions μεταξύ τους, ρίζες φυτών και φαγητά που βρίσκουμε, ακόμα και μαγικά αντικείμενα που δεν «φοράει» ο χαρακτήρας μας, ενώ ακόμα και τα potions έχουν το δικό τους level!

2016-06-25-001123

Από κει και πέρα ο χαρακτήρας μας βελτιώνεται μέσω των διάφορων αντικειμένων που του φοράμε, καθώς και από τα passive ή action skills που ξεκλειδώνουμε ξοδεύοντας τα phozons. Ο τρόπος όμως με τον οποίον παίρνουμε XPs και ανεβαίνουμε level είναι ένας και αρκετά πρωτότυπος… το ρίχνουμε στο φαΐ! Γενικά η μαγειρική αποτελεί σημαντικό κομμάτι στη φιλοσοφία του παιχνιδιού, καθώς είμαστε σε μια συνεχή αναζήτηση φαγητού, είτε ξοδεύοντας νομίσματα στα Pukka restaurants όταν πηγαίνουμε από βασίλειο σε βασίλειο, είτε στις rest areas στη μέση του εκάστοτε χάρτη είτε εκείνη τη στιγμή όπου και αν βρισκόμαστε, καθώς μπορούμε να φυτέψουμε σπόρους και με phozons να τους μεγαλώσουμε και να μας δώσουν καρπούς (δέντρο που καρποφορεί πρόβατα έχετε δει;). Έτσι κάθε λίγο θα πρέπει να κάνετε στάσεις και να ψάχνετε στο inventory σας τρόπους για φαγητό ώστε να ανεβάζετε το level σας, μια όχι και ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία πάντως, ειδικά αν αργότερα αποκτήσετε το high level yogurt potion που δίνει +100XP σε ότι φάτε για λίγα δευτερόλεπτα ή ξοδεύετε μεγάλα ποσά στα εστιατόρια. Όπως είδατε μιλάμε για ένα RPG με τα όλα του και εδώ θα ήθελα να σας προτείνω να το παίξετε στο Hard επίπεδο δυσκολίας (το medium είναι πολύ εύκολο), καθώς εκεί θα λάμψει το σύστημα μάχης και αλχημείας, ενώ θα χρειαστεί να σχεδιάζετε τις κινήσεις σας.

2016-06-29-002057

Όσοι δεν παίξατε το Odin Sphere στις μέρες τους, τρέξτε να αποκτήσετε το Odin Sphere: Leifthrasir σε όποια κονσόλα PlayStation έχετε στην κατοχή σας, καθώς αποτελεί υπόδειγμα ενός HD Remake με HD γραφικά, τελείως ανασχεδιασμένο UI, χειρισμό, σύστημα μάχης και σύστημα χάρτη, ενώ οι κλασσικοί μπορείτε να παίξετε απλά το HD Remaster που περιέχεται επίσης. Με 5 διαφορετικούς χαρακτήρες στη διάθεση σας με άνω των 6 ωρών storyline ο καθένας, θα έχετε μπροστά σας ένα χορταστικό 30ωρο με 40ωρο, αναλόγως και το grinding για αντικείμενα που θα κάνετε. Πανέμορφα γραφικά, καταπληκτικό soundtrack, υψηλής ποιότητας voice overs, σύστημα μάχης για χορογραφία και ενδιαφέρουσα ιστορία, το Odin Sphere: Leifthrasir έχει να αντιμετωπίσει μόνο την επανάληψη από τις πολλαπλές ιστορίες που λαμβάνουν χώρα. Σίγουρα μια από τις καλύτερες RPG κυκλοφορίες του 2016 έως τώρα για PS4/PS3, σίγουρα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν ποτέ για το PSVita, πραγματικά του ταιριάζει γάντι και σε συνδυασμό με την χαμηλότερη τιμή, ίσως μιλάμε για τον ιδανικό συνδυασμό.

**Bonus info**

Η διακοπή της συμφωνίας Atlus και NIS America (που έφερνε τα παιχνίδια της πρώτης στην Ευρώπη), σημαίνει πως το το Odin Sphere: Leifthrasir είναι το τελευταίο που εκδόθηκε και αν δεν υπάρξει κάποια επανέκδοση από κάποιον άλλον εκδότη, τότε ότι κομμάτια υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά θα είναι και τα τελευταία, κάνοντας έτσι το παιχνίδι μελλοντικά σπάνιο και συλλεκτικό!