Platform: PC, PS4
Publisher: Square Enix
Developer: Platinum Games
Διάθεση: CDMedia
Κυκλοφορία: 07/03/2017

Το πρώτο Nier κυκλοφόρησε το 2010 και αποτελεί δημιούργημα του Yoko Taro, δημιουργό και της σειράς Drakengard. Για όσους δε γνωρίζουν το Nier αποτελεί και spin-off του Drakengard και συγκεκριμένα συνεχίζει από το πέμπτο τέλος του πρώτου παιχνιδιού. Το Nier είχε αποσπάσει πολύ ανάμεικτες κριτικές, κυρίως λόγω τεχνικού τομέα, όμως με τον καιρό εκτιμήθηκε πολύ από ένα μικρό αριθμό παικτών που το θεωρούν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια, κυρίως από άποψης ιστορίας. Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ανακοινώθηκε το NieR: Automata, το οποίο αποτελεί sequel του Nier, όμως όχι εντελώς άμεσα, πράγμα που σημαίνει ότι στέκεται και από μόνο του αλλά είναι στο ίδιο σύμπαν. Θα κάνει το Automata τη μεγάλη διαφορά από τον προηγούμενο τίτλο; Ας δούμε αναλυτικά περί τίνος πρόκειται.

Το σενάριο είναι αναμφίβολα ένα από τα δυνατότερα σημεία του παιχνιδιού και κυρίως αυτό για το οποίο το περίμεναν και οι φανς του Nier. Η πλοκή συνεχίζει από το τέταρτο τέλος του Nier. Η γη έχει καταληφθεί εδώ και πολλά χρόνια από εξωγήινους οι οποίοι παράγουν μηχανές, ενώ η ανθρωπότητα έχει καταφύγει στη Σελήνη και στέλνει ανδροειδή για να πολεμήσουν τις μηχανές. Εμείς ακολουθούμε δύο ανδροειδή στην περιπέτειά μας, την 2B και τον 9S. Θα προσπαθήσω όσο μπορώ να αναλύσω χωρίς να πέσω σε spoilery περιοχή. Η πλοκή του γενικά πάει με αργούς ρυθμούς και μέχρι το πρώτο τέλος δεν έχει αποκαλύψει σχεδόν τίποτα για το σύμπαν και φαίνεται σχετικά απλό. Στη συνέχεια αρχίζει να εμβαθύνει περισσότερο και να εξηγεί και μερικά πράγματα που τα είχε περάσει χωρίς να δώσει σημασία.

NieR:Automata_20170312210058

Γενικά έχει πολύ ωραίες ιδέες και μηνύματα στην ιστορία του και η αφήγησή του παρεκκλίνει κάπως από τα συνηθισμένα μοτίβα στα παιχνίδια. Επίσης, πραγματεύεται πολλά θέματα όπως ο ρατσισμός, ο κύκλος της ζωής, ο αγώνας για την επιβίωση, η ματαιότητα του πολέμου. Ο τρόπος που περνάει αυτά τα μηνύματα είναι από τους πιο πρωτότυπους σε βιντεοπαιχνίδια. Πολλές φορές σε κάνει να λυπάσαι, να έρχεσαι στη θέση των χαρακτήρων και γενικά υπάρχει ένας μελαγχολικός τόνος. Ο ρυθμός αφήγησης είναι κάπως ιδιαίτερος. Δεν υπάρχει η κλασική κλιμάκωση μέχρι το αποκορύφωμα, αλλά η ιστορία ξεδιπλώνεται με λίγο πιο έμμεσο τρόπο. Δε θέλω να εμβαθύνω περισσότερο λόγω spoilers αλλά το NieR: Automata προσφέρει μία πολύ καλή πλοκή και πρωτότυπη. Οι χαρακτήρες του πιστεύω δεν είναι ό,τι καλύτερο αλλά είναι όλοι ενδιαφέροντες. Τέλος, να επισημάνω ότι δεν είναι καθόλου απλή, οπότε αν δε σας αρέσουν τα πολύπλοκα και τα λίγο πιο »βαθιά» τότε η ιστορία του δεν είναι για εσάς.

NieR:Automata_20170312221015

Όσον αφορά τα γραφικά, το Automata είναι σίγουρα ένα όμορφο παιχνίδι, με post-apocalyptic περιοχές που πιστεύω θα σας συναρπάσουν. Βέβαια, αυτό ισχύει κυρίως για το αρτίστικ κομμάτι, αφού ως γραφικά δεν είναι από τα καλύτερα που έχει να δείξει το PS4, ενώ η παλέτα χρωμάτων είναι περιορισμένη, για λόγους αισθητικής κυρίως, όμως μερικούς ίσως να μην τους εντυπωσιάσει. Οι χαρακτήρες πάντως και οι μηχανές είναι καλοσχεδιασμένοι και το framerate παραμένει σταθερό κατά τη μάχη. Παρ’όλα αυτά, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που το framerate πέφτει σε σημεία που αλλάζει η περιοχή ή και σε μερικές άλλες περιπτώσεις, χωρίς όμως να επηρεάζει τη μάχη όπως προείπα.

NieR:Automata_20170313171500

Το gameplay παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία και είναι αρκετά τολμηρό σε πολλά σημεία, αφού αλλάζει στυλ και είδος πολλές φορές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Μιλάμε για ένα ευρύ φάσμα από action hack and slash μέχρι και twin-stick shooter. Η επιρροή της Platinum είναι εμφανέστατη, ιδιαίτερα στο hack and slash κομμάτι. Το παιχνίδι θυμίζει μία ανάμιξη Bayonetta και Metal Gear Rising με το σύστημα μάχης του, ενώ περιέχει και shooting (με το Pod). Ως μηχανισμοί το παιχνίδι λειτουργεί πολύ καλά και προσφέρει ποικιλία χωρίς να γίνεται κουραστικό, ενώ η εξερεύνηση και τα side quests είναι ενδιαφέροντα. Τα RPG στοιχεία είναι ελάχιστα και αφορούν κυρίως στα όπλα, τα οποία δεν είναι πολλά, αλλά το καλό είναι ότι ο συνδυασμός τους προσφέρει διαφορετικές κινήσεις στη μάχη.

NieR:Automata_20170312205630

Υπάρχουν επίσης ενδιαφέροντες 2D shooting μηχανισμοί κατά το hacking, που θυμίζει πολύ παλιά arcade παιχνίδια. Το παιχνίδι έχει 3 playable characters, ο καθένας με διαφορετικό στυλ μάχης, γεγονός που προσφέρει ποικιλία και δε γίνεται ανιαρό το παιχνίδι μετά από το πρώτο τέλος. Από την άλλη βέβαια, πιστεύω ότι κάποια στιγμή το τραβάει αρκετά μέχρι το τελευταίο τέλος, με αποτέλεσμα μία μικρή μονοτονία κατά τις τελευταίες ώρες. Βέβαια, η ενδιαφέρουσα ιστορία σε βοηθάει να ξεχαστείς λίγο και να παραλείψεις αυτή τη μικρή μονοτονία. Η διάρκεια του Automata είναι περίπου 30-35 ώρες το main story με όλα τα τέλη, ενώ μαζί με τα side quests διαρκεί περίπου 50 ώρες.

NieR:Automata_20170314183302

Νομίζω αξίζει να αφιερώσω μία ολόκληρη παράγραφο στο εκπληκτικό soundtrack, το οποίο συνέθεσε ο Keichi Okabe, γνωστός από δουλειές του στη σειρά Tekken, αλλά και από το πρώτο Nier που είχε επίσης καταπληκτικό soundtrack. Οι μελωδίες είναι ευφάνταστες και ταιριάζουν απόλυτα με το setting και το μελαγχολικό τόνο του παιχνιδιού, ενώ δεν παύει να είναι δυναμικό και λίγο »διαστημικό» στις μάχες και στα boss battles. Θα μπορούσα να πω ότι το soundtrack είναι το μισό παιχνίδι, αφού σε βάζει πολύ στο κλίμα και σε κάνει να αγαπήσεις τον κόσμο του Nier.

NieR:Automata_20170312232728

Για να κλείσουμε, το NieR: Automata είναι ένα παιχνίδι που λείπει από τη σημερινή εποχή του gaming. Μπορεί να μην είναι τέλειο αλλά προσφέρει μία μοναδική εμπειρία, από άποψη ιστορίας και ατμόσφαιρας. Ο κόσμος, η ιστορία και το soundtrack είναι τα δυνατά του σημεία, αλλά και οι εναλλαγές στα είδη gameplay το καθιστούν ξεχωριστό ανάμεσα στους περισσότερους mainstream τίτλους. Ίσως να μην είναι για όλους, αλλά πιστεύω ότι πρέπει να του ρίξετε μια ματιά αν δεν απεχθάνεστε την ανατολική πλευρά του gaming.