Τις τελευταίες μέρες το Mirror’s Edge Catalyst βρισκόταν σε closed beta και είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε. Πρόκειται για prequel του Mirror’s Edge και μας δείχνει τα origins της Faith και τι έκανε πριν τον πρώτο τίτλο της σειράς. Φυσικά το Catalyst είναι ένα first- person parkour game, όπως και ο προκάτοχος του, αλλά αυτή τη φορά είναι περισσότερο open world και δίνει στους παίκτες περισσότερες δυνατότητες.

Η ιστορία της beta ξεκινά με τη Faith να αποφυλακίζεται, έτοιμη να ξαναμπεί στη ζωή ενός runner. Γνωρίζουμε κάποιους χαρακτήρες, όπως ο Noah, ο οποίος από φαίνεται να είναι σαν οικογένεια για τη Faith, τον Icarus, τον οποίο η Faith δε φαίνεται να συμπαθεί και πάρα πολύ από την πρώτη στιγμή, αλλά και διάφορους ακόμα runners που βοηθήσαμε κατά τη διάρκεια της beta και φαίνεται πως θα φανούν χρήσιμοι καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Mirror's Edge™ Catalyst Closed Beta_20160425140155

Οι αποστολές που συναντάμε στη beta είναι μετρημένες και δεν ξεπερνούν τις 2 ώρες συνολικά, παίρνουμε όμως μια καλή γέυση για το τι να περιμένουμε. Πρόκειται για open world, όπως είπαμε, και ακόμα και στη beta, η οποία μας περιόριζε σε ένα συγκεκριμένο μέρος τη πόλης, οι δυνατότητες για εξερεύνηση και free running ήταν αρκετές και μας έδωσαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το χειρισμό, ο οποίος είναι αρκετά απλός, καθώς χρησιμοποιούνται κυρίως δύο κουμπιά για το parkour και άλλα δύο για τις μάχες. Παρατήρησα κάποια μικρά προβλήματα κατά τη διάρκεια του parkour, όπου μερικές φορές η Faith δεν πηδούσε ακριβώς στο σημείο που ήθελα αν η κάμερα δεν ήταν στραμμένη ακριβώς εκεί που έπρεπε, με αποτέλεσμα να πέσω αρκετές φορές, αλλά είναι κάτι που πιστεύω πως δε δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα αν συνηθίσει κανείς τον χειρισμό. Υπάρχουν ακόμα διάφορα time trials, collectibles και λοιπά challenges για να ασχοληθεί κανείς και να περάσει ευχάριστα αλλά και ανταγωνιστικά τον χρόνο του μέσα στο παιχνίδι.

Mirror's Edge™ Catalyst Closed Beta_20160425140441

Κάτι που έχει βελτιωθεί είναι το σύστημα μάχης, το οποίο έχει απλοποιηθεί πολύ, καθώς πλέον βασίζεται στην αποφυγή και σε γρήγορα η δυνατά χτυπήματα. Όταν όμως τρέχεις και θέλεις να αποφύγεις τη μάχη, μπορείς απλά να χτυπήσεις τον αντίπαλο καθώς πηδάς ή τρέχεις προς τα πάνω του και να τον  σπρώξεις για να αποφύγεις τη μάχη. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι τα upgrades, τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, running, combat, και gear, και ξεκλειδώνονται με XP που παίρνεις από κάθε αποστολή. Για πολλούς το xp grinding για τα upgrades μπορεί να φανεί κουραστικό και ανούσιο, προσωπικά όμως δε μπορώ να πω πως ενοχλήθηκα.

Όσοι θέλουν απλά να προχωρήσουν την ιστορία, μπορούν να το κάνουν χωρίς να ενοχληθούν από το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι open world, καθώς φαίνεται πάντα ξεκάθαρα η πορεία που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να συνεχίσει την ιστορία, ενώ οι υπόλοιποι μπορούν να ξοδέψουν όσο χρόνο θέλουν στην εξερεύνηση και τα challenges, time trials κτλ.

Mirror's Edge™ Catalyst Closed Beta_20160425135420

Όσον αφορά τώρα τα γραφικά του παιχνιδιού, η EA Dice χρησιμοποίησε την Frostbite Engine 3, και παρ’ όλο που από τη μία τα γραφικά ίσως να φαίνονται πολύ απλά, όσο παίζεις παρατηρείς περισσότερη λεπτομέρεια, ενώ τα τρία με τέσσερα χρώματα που κυριαρχούν σου τραβούν την προσοχή και δημιουργούν μια πολύ ωραία ατμόσφαιρα που ταιριάζει στο παιχνίδι, με τα cutscenes να φαίνονται πολύ ωραία και να “περνούν” τη διάθεση που θα έπρεπε.

Mirror's Edge™ Catalyst Closed Beta_20160425140226

Τελειώνοντας, το Mirror’s Edge Catalyst φαίνεται πως δε θα απογοητεύσει. Η εμπειρία της beta αν και μικρή (περίπου 2 ώρες story gameplay), με άφησε ικανοποιημένο. Το gameplay φαίνεται αρκετά απλό, αλλά ικανοποιητικό, αν και φυσικά απαραίτητα είναι η ακρίβεια και τα γρήγορα αντανακλαστικά. Φαίνεται να δίνει ελευθερία επιλογών, καθώς όσοι θέλουν μπορούν απλά να προχωρήσουν την ιστορία χωρίς να χάσουν τον χρόνο τους σε κάτι άλλο, ενώ όποιος θέλει μπορεί να ασχοληθεί στο ενδιάμεσο με τα challenges κτλ. Οι εντυπώσεις μέχρι στιγμής είναι καλές και περιμένουμε την κυκλοφορία του παιχνιδιού, άλλωστε δεν έμεινε πολύ, ένας μήνας περίπου.