Platform: PS4, PS3, PC, WiiU, Xbox360, XboxOne
Publisher: Deep Silver
Developer: Inti Creates
Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
Κυκλοφορία:21/06/2016

Μετά από ένα επιτυχές Kickstarter και πολλή υπομονή ο απόγονος του αγαπημένου Mega Man ήρθε στις κονσόλες μας. Μιλάμε φυσικά για το Mighty No. 9 ένα παιχνίδι της Comcept και της Inti Creates, που εκδόθηκε από τη Deep Silver. Βασικό μέλος της ομάδας παραγωγής του Mighty No. 9 είναι ο Keiji Inafune, ο δημιουργός του Mega Man, για αυτό και μιλάμε για έναν απόγονο του γνωστού παιχνιδιού. Αυτό άλλωστε φαίνεται τόσο από το gameplay, αλλά και από το σχεδιασμό των χαρακτήρων, τα οποία θα μπορούσαν να μπερδέψουν κάποιον που δε γνωρίζει το παιχνίδι και να τον κάνουν να πιστεύει πως πρόκειται για ένα νέο Mega Man.

Μιλάμε για πολλή υπομονή, αφού το παιχνίδι επρόκειτο αρχικά να κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2015, άργησε όμως περισσότερο από ότι περιμέναμε  και δυστυχώς δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του κοινού του. Πριν φτάσουμε όμως εκεί ας μιλήσουμε πιο αναλυτικά για το παιχνίδι.

Mighty No. 9_20160703195956

Ξεκινάμε με την ιστορία του Mighty No. 9. Ο πρωταγωνιστής μας είναι ο Beck, ένα ρομπότ ο οποίος είναι το 9ο  μέλος μιας σειράς ρομπότ, των Mighty Numbers, εξού και το όνομα του. Η ιστορία ξεκινά όταν ένας ιός “χτυπά” τα περισσότερα ρομπότ με αποτέλεσμα αυτά να γίνουν εχθρικά και να δημιουργήσουν χάος στην πόλη. Ανάμεσα σε αυτά τα ρομπότ είναι και τα υπόλοιπα Mighty Numbers. Έτσι ο Beck ξεκινά την αποστολή του, με σκοπό να βοηθήσει τους συμμάχους του να ανακτήσουν τις αισθήσεις τους και να βρει τι προκάλεσε όλο αυτό. Σε αυτή την αποστολή τον βοηθούν ο Dr. White, ο επιστήμονας που έχει δημιουργήσει τα Mighty Numbers, o Dr. Sanda, συνεργάτης του Dr. White και η Call, ένα ακόμα ρομπότ που δεν έχει προσβληθεί απο τον ιό, δημιουργία του Dr. Sanda.

Mighty No. 9_20160704044136

Το  Mighty No. 9 είναι ένα 2D action platformer, ενώ το σχέδιο και το animation είναι μια μείξη 2D και 3D. Ο Beck έχει τις βασικές ικανότητες οι οποίες του επιτρέπουν να πηδάει, να πυροβολεί και να κάνει dash στους αντιπάλους του, ενώ κάθε φορά που νικά ένα άλλο Mighty Number παίρνει μια νέα στολή η οποία του δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και μια αντίστοιχη επίθεση. Το dash βοηθά τον Beck τόσο να κινηθεί πιο γρήγορα, όσο και να αποτελειώσει ευκολότερα τους αντιπάλους όταν έχουν αποδυναμωθεί. Με αυτόν τον τρόπο ο πρωταγωνιστής μας παίρνει και κάποια boosts  και power ups για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

Mighty No. 9_20160702052946

Αρχικά έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε σε οχτώ διαφορετικές πίστες, από τις οποίες η κάθε μία αντιπροσωπεύει και ένα Mighty Number. Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σειρά με την οποία πρέπει να ολοκληρώσουμε τις πίστες, ενώ το κάθε Mighty Number έχει αδυναμία στην επίθεση κάποιου άλλου, δίνοντας μας έτσι τη δυνατότητα να τα νικήσουμε ευκολότερα αν προχωρήσουμε τις πίστες με συγκεκριμένη σειρά. Όταν ολοκληρωθεί αυτό το μέρος της ιστορίας ξεκλειδώνονται άλλες δύο πίστες, στη μία από της οποίες παίζουμε με τη Call, οι οποίες οδηγούν στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού και το final boss.

Γενικότερα η ιστορία και το gameplay είναι αρκετά ενδιαφέροντα, ωστόσο θα μπορούσε να δοθεί περισσότερο βάθος, διότι μετά από ένα σημείο η επανάληψη γίνεται αρκετά βαρετή. Όλα τα levels έχουν ένα επίπεδο δυσκολίας, ακόμα και στο normal, το οποίο είναι αρκετά challenging για να κρατήσει το ενδιαφέρον, πολλές φορές όμως καταντά κουραστικό και ανούσια δύσκολο, σε σημείο που η επιτυχία φέρνει περισσότερο ανακούφιση παρά ευχαρίστηση. Το κάθε boss fight πάντως είναι μοναδικό και χρειάζεται σκέψη για το πως θα αντιμετωπίσεις το κάθε boss και ποιος είναι ο καλύτερος και ευκολότερος τρόπος για να το νικήσεις. Επίσης υπάρχει και το challenge mode, όπου παίζει σε διάφορες πίστες με διαφορετικό στόχο κάθε φορά και μπορείς να ανταγωνιστείς τα high scores άλλως παικτών.

Mighty No. 9_20160704043652

Δυστυχώς το παιχνίδι δεν εξηγεί όπως θα έπρεπε τα mechanics του και μας δείχνει μόνο τα βασικά. Χωρίς περαιτέρω ψάξιμο κάποιος δε μπορεί να καταλάβει τι power up πήρε και πως θα τον βοηθήσει. Ενώ το dash αν και χρήσιμο σε κάποια σημεία είναι αρκετά ριψοκίνδυνο, καθώς μπορεί να χρειάζεται αρκετή ακρίβεια και το λίγο παραπάνω dash να αποδειχθεί θανατηφόρο. Η έλλειψη της επιλογής να συνεχίσεις από το τελευταίο checkpoint όταν τελειώσουν οι ζωές σου, προσδίδει ένα επίπεδο δυσκολίας, ωστόσο δεν είναι και ότι καλύτερο, καθώς το συγκεκριμένο είδος πρόκλησης δεν είναι για όλους.

Δυστυχώς από το παιχνίδι δε λείπουν τα τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν είναι και λίγα. Υπάρχουν πολλά glitches, τα οποία μερικές φορές μπορεί να κοστίσουν ακόμα και κάποια μάχη, ενώ είναι φορές που η κάμερα είναι πολύ ψηλά ή πολύ χαμηλά και δε βοηθά στο να καταλάβεις τον περίγυρο σου και να βρεις το δρόμο που πρέπει να πάρεις. Έτυχε κάποιες φορές να πηδήξω στα τυφλά γιατί δεν έβλεπα κάποιον άλλο δρόμο, κάποιες φορές ήταν η σωστή επιλογή, ενώ άλλες φορές απλά κατέληξα σε έναν άδικο θάνατο και μια αδικοχαμένη ζωή.

Mighty No. 9_20160704034115

Βλέπουμε λοιπόν ένα παιχνίδι, το οποίο πραγματικά μπορούμε να πούμε πως είναι το καινούριο Mega Man, καθώς λίγα είναι αυτά που διαφέρουν. Πολύ καλό για όσους νοσταλγούν τις παλιές εποχές και για όσους θέλουν μια καλή πρόκληση, ωστόσο μπορεί εύκολα να καταντήσει κουραστικό και εκνευριστικό. Η ιστορία του αν και καλή θα μπορούσε να πάει πολύ καλύτερα, ενώ κάποιες φορές δίνει την αίσθηση πως “ξεπετάει” κάποια γεγονότα πολύ γρήγορα. Πολλά τεχνικά προβλήματα ρίχνουν ακόμα περισσότερο το Mighty No. 9, ενώ τα επίπεδα δυσκολίας θα μπορούσαν να έχουν διανεμηθεί καλύτερα, ώστε να είναι ευκολότερο και για πιο casual παίκτες που δεν έχουν συνηθίσει τέτοιου είδους παιχνίδια, αλλά θέλουν να ζήσουν την εμπειρία.