Platform: PS4
Publisher: Sony Interactive Ent.
Developer: SCE Japan Studio
Διάθεση: Sony Greece
Κυκλοφορία:05/09/2017

Νοέμβριος του 2013 και το εντυπωσιακό launch του PlayStation 4 συνοδεύεται από έναν υποσχόμενο action platformer τίτλο, που φιλοδοξούσε να αποτελέσει τη μασκότ της γενιάς, όπως κάποτε το Crash Bandicoot για το PS One. Μιλάμε για το Knack, μια δημιουργία του Mark Cerny, που για τους μη γνωρίζοντες, είναι ο σχεδιαστής του PS4 και του PS Vita και κάποτε συμμετείχε στην ομάδα του Crash. Το παιχνίδι με τα πολλά δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες και κυμάνθηκε στη μετριότητα, ενώ η ανακοίνωση του sequel στο περσινό PlayStation Experience ήταν κάτι που ελάχιστοι περιμέναμε. Τελικά το Knack 2 βρίσκεται στα χέρια μας και παρακάτω θα δούμε αν διορθώνει τα κακώς κείμενα του πρώτου μέρους και είναι ένας τίτλος άξιος αναφοράς στη τεράστια πλέον βιβλιοθήκη του PS4.

Να ξεκινήσουμε από το σενάριο του παιχνιδιού που δε διεκδικεί και ιδιαίτερες δάφνες πρωτοτυπίας, καθώς έχουμε να κάνουμε με την απειλή των κακών τεράστιων ρομπότ και του καλού ήρωα Knack που θα αποτρέψει τον αφανισμό της ανθρωπότητας. Στη πορεία και με flashback μαθαίνουμε πως αιώνες πριν στους Crystal Wars η ανθρωπότητα κατόρθωσε τελικά να κερδίσει τη μάχη από High Goblins και ρομπότ. Σε συνεργασία με τον Lucas θα ανακαλύψουμε ότι υπάρχει μια δύναμη που ανασταίνει και πάλι τα ρομπότ και στο τέλος θα πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Γενικά οι δόσεις χιούμορ είναι αρκετές, οι διάλογοι, τα voice over και τα cut scenes είναι καλής ποιότητας, ενώ υπάρχουν και διάφορες ανατροπές στο μενού για να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

Φυσικά από ένα παιχνίδι του είδους, που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, δε περιμένουμε κανένα οσκαρικό σενάριο, οπότε μια χαρά είναι και εκείνο που μετράει περισσότερο είναι το gameplay. Εδώ είναι το σημείο κλειδί και το Japan Studio έκανε ότι ήταν δυνατόν για να διορθώσει τα αρκετά αδύναμα σημεία του πρώτου μέρους. Καταρχήν έχουμε να κάνουμε με ένα action platformer που συνδυάζει αρκετά ειδή gameplay από beat em up, platform, puzzle, stealth και shoot em up παρουσιάζοντας μια καλή ποικιλία στο campaign διάρκειας τουλάχιστον 12 ωρών. Για να τα αναλύσουμε ένα ένα, οι fighting μηχανισμοί που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος παρουσιάζουν μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το βαρετό πρώτο μέρος. Το σύστημα block, αποφυγή και χτύπημα παραμένει, αλλά εκτός από τις απλές γροθιές και κλωτσιές πλέον υπάρχουν αρκετά περισσότερες κινήσεις που έρχονται στη πορεία. Δυνατά παρατεταμένα χτυπήματα, εκτόξευση boomerang που ακινητοποιεί τον εχθρό και διάφορα ακόμα προσθέτουν ποικιλία που χρειάζεται. Υπάρχει και το skill tree που μας προσθέτει δύναμη, ταχύτητα και στη πορεία ο Knack γίνεται όλο και ικανότερος.

Ένα από τα στοιχεία του gameplay που προκαλεί αλλαγές έχει να κάνει με το μέγεθος του Knack. Με το πάτημα του R1 από μικρός ο Knack γίνεται μεγάλος και τούμπαλιν και θα πρέπει να το χρησιμοποιούμε συχνά, καθώς σε αρκετά platform κομμάτια ο μικρούλης Knack περνάει από στενά και χαραμάδες, ενώ και αργότερα μπορεί να αποφεύγει δεσμίδες laser. Γενικά το platform στοιχείο είναι όπως το έχουμε συνηθίσει σε 3D platformers και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, ενώ και τα διάφορα puzzle δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολα, αλλά προσθέτουν ποικιλία. Μάλιστα όταν δε βρίσκουμε λύση εμφανίζεται hint στην οθόνη που μας βοηθάει για τις επόμενες κινήσεις που πρέπει να κάνουμε. Ιδιαίτερα χρήσιμο το τελευταίο για μικρότερες ηλικίες, που είναι ένα κοινό που θέλει να προσελκύσει το Knack 2. Εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν και shoot em up κομμάτια με σταθερά πολυβόλα και tanks που εμφανίζονται σε κάποια μικρά διαστήματα, ενώ υπάρχουν και QTE μικρής δυσκολίας. Με βάση τα παραπάνω εύκολα μπορείτε να καταλάβετε ότι το gameplay παρουσιάζει ποικιλία με συνεχόμενες εναλλαγές ανάμεσα στα είδη και καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

Το συνεργατικό co op παιχνίδι δύο παικτών επιστρέφει και αυτό έχει βελτιώσεις. Ανά πάσα στιγμή εφόσον βρεθεί κάποιος παίκτης δίπλα μας μπορεί να μπει στο παιχνίδι και να παίξουμε παρέα, ενώ υπάρχουν και combos ειδικά σχεδιασμένα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με τη παρουσία δύο. Βέβαια το παιχνίδι γίνεται ευκολότερο, αλλά σίγουρο πρόκειται για μια διασκεδαστική εμπειρία, που μπορεί να απολαύσει ένας γονιός πχ με το παιδί του. Ακόμα και όταν κάποιος από τους δύο κολλήσει σε κάποιο σημείο με το πάτημα του R2 τηλεμετάφερετε δίπλα στο συμπαίκτη του, που σημαίνει ότι ακόμα και άτομα με μικρότερη εμπειρία μπορούν να προχωρήσουν με βοήθεια. Και μιας και μιλήσαμε για τη δυσκολία του παιχνιδιού, ένα σημείο που είχε κατηγορηθεί το πρώτο μέρος, τα πράγματα εδώ είναι πιο ισορροπημένα. Τα τελευταία επίπεδα δυσκολίας (hard και very hard) είναι μια πρόκληση για τους εμπειρότερους, ενώ τα χαμηλότερα απευθύνονται σε κοινό μικρότερης ηλικίας και κάπως έτσι καλύπτεται όλο το φάσμα του κοινού. Η γραμμική δομή των επιπέδων, χωρίς εναλλακτικές διαδρομές, καθώς και η αυτόματη κάμερα συγκαταλλέγονται στα αρνητικά, ενώ δεν υπάρχει κάποια πρωτοτυπία στο παιχνίδι. Τα πάντα τα έχουμε ξαναπαίξει πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά νομίζω ότι δε μπορούμε να κατηγορήσουμε τους προγραμματιστές για αυτό, γιατί σπανίως πλέον βλέπουμε στη βιομηχανία κάτι καινούριο στα περισσότερα είδη παιχνιδιών.

Πέρα από το co op που προσθέτει πόντους στο παιχνίδι, αν και μιλάμε μόνο για local multiplayer, η ομάδα ανάπτυξης προσπαθεί να μας δώσει επιπλέον λόγους για να συνεχίσουμε να παίζουμε και πέρα από το πρώτο playthrough ξεκλειδώνοντας  καινούρια modes. Υπάρχει το New game+, time attack, Coliseum Attack mode και challenges και για όσους θέλουν να συνεχίσουν με το Knack 2 θα βρουν αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για να ασχοληθούν. Θα πρέπει να τελειώνουμε levels με αντίπαλο το χρόνο, να κυνηγήσουμε το high score και να ξεκλειδώσουμε όλα τα unlockables του παιχνιδιού, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί και οι ώρες ενασχόλησης να φτάσουν τις 30 και βάλε.

Να πούμε και λίγα λόγια για τον τεχνικό τομέα, όπου έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά. Τα πολύχρωμα περιβάλλοντα παρουσιάζουν ποικιλία ανάλογη με του gameplay και θα επισκεφθούμε αρκετές περιοχές κατά τη διάρκεια της πορείας μας. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, αλλά υπάρχουν μερικές πτώσεις στο frame rate που τρέχει στα 30FPS στο απλό PS4. Στο PS4 Pro βέβαια το παιχνίδι τρέχει νερό στα 60 FPS χωρίς τη παραμικρή πτώση εκμεταλλευόμενο τις extra δυνατότητες του μηχανήματος. Ηχητικά τόσο το soundtrack, όσο τα εφέ και οι διάλογοι βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και θα λέγαμε ότι όλη η προσπάθεια είναι προσεγμένη. Γενικά δε μπορούμε να έχουμε παράπονο, αλλά φυσικά ο τεχνικός τομέας και ειδικά τα γραφικά δε μπορούν να φτάσουν σε καμία περίπτωση παιχνίδια επιπέδου Uncharted 4 και Horizon Zero Dawn.

Εν κατακλείδι, το Knack 2 καταφέρνει όσα θα έπρεπε να είχε κάνει το πρώτο παιχνίδι τέσσερα χρόνια πριν. Βελτιωμένο στους περισσότερους τομείς αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση για όσους θέλουν ένα action platformer. Απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε στα θετικά ότι η τιμή του Knack 2 δεν είναι full price και κυκλοφορεί στα 40Ε. Σε όσους άρεσε το πρώτο μέρος είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να δοκιμάσουν και το δεύτερο, ενώ και οι υπόλοιποι που δεν ασχολήθηκαν τότε δε θα χάσουν αν του δώσουν μια ευκαιρία.