Βία, αίμα, ναρκωτικά, ψυχεδέλεια και τέλεια μουσική. Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Hotline Miami 2: Wrong Number. Αν νομίζατε ότι το πρώτο Hotline Miami και οι αντιδράσεις που έφερε ήταν αρκετές για να σταματήσουν περαιτέρω sequels τότε κάνετε λάθος. H Dennaton Games ξαναχτυπά και το Wrong Number είναι εδώ, με ακόμα περισσότερο αίμα και βία, διατηρώντας τον βαθμό δυσκολίας που το καθιστά τόσο εθιστικό. Ας δούμε όμως αναλυτικά τον κόσμο του Hotline Miami 2 και τι έχει να προσφέρει στους gamers που ενδιαφέρονται για την αγορά του.

Θα ξεκινήσω από τον τεχνικό τομέα, αν και όχι ο σημαντικότερος, είναι αυτός που ξεχωρίζει αμέσως. Το Hotline Miami 2 διατηρεί τα 8bit γραφικά του προγονού του και την όλη 80ς αισθητική στο ακέραιο. Αυτό που ξεχώρισε το πρώτο Hotline Miami είναι παρών και εδώ, η αίσθηση δηλαδή ότι συμμετέχουμε σε μια 80s ταινία με πρωταγωνιστές τη βία και τα ναρκωτικά, κάτι σαν το Scarface δηλαδή. Από τις γραμματοσειρές, έως το σχεδιασμό των επιπέδων, αυτή η αίσθηση ενισχύεται, ενώ οι χρωματισμοί στις πίστες τονίζουν τον ψυχεδελικό χαρακτήρα του παιχνιδιού (ροζ δρόμοι;!), ειδικότερα αν ο χαρακτήρας βρίσκεται υπό την επήρεια ναρκωτικών τότε το tripping ξεφεύγει και οι πίστες θυμίζουν ουράνιο τόξο! Ωστόσο το παιχνίδι δεν φέρει κάποια μεγάλη βελτίωση ή διαφορά στα γραφικά από το HM 1, η μόνη προσθήκη που εντόπισα είναι το μεγαλύτερο..αιματοκύλισμα όταν σκοτώνουμε ή αποτελειώνουμε τους εχθρούς μας.

Hotline-Miami-Screenshot-02

Αλλά, τα γραφικά μόνα τους δεν φτάνουν για να βιώσουμε αυτό που θέλουν οι δημιουργοί. Αυτό που αποθεώνει το Hotline Miami 2 είναι η μουσική του. Μιλάμε για ένα απίστευτα καλοδουλεμένο soundtrack που δένει τέλεια με το όλο στυλ του παιχνιδιού και απογειώνει πραγματικά την εμπειρία. Τα κομμάτια είναι όλα καλοδουλεμένα και έρχονται γάντι στις έντονες στιγμές πυροβολισμών και βίας που προσφέρει ο τίτλος, στην κυριολεξία απόλαυσα όσο λίγα games το soundtrack του Hotline Miami 2, ειδικότερα αν φοράτε ένα ζευγάρι καλά ακουστικά τότε θα το εκτιμήσετε ακόμα περισσότερο. Πραγματικά, φοβερή δουλειά, την ώρα που μιλάμε για έναν indie τίτλο και όχι κάποιο τεράστιο rpg της Bioware, παρακάτω σας παραθέτω ένα δείγμα του soundtrack, να παίζει όση ώρα χρειάζεστε για να διαβάσετε το review.

Προχωρώντας στον σημαντικό τομέα και εκεί όπου το παιχνίδι λάμπει. Μιλάω για το gameplay του τίτλου που πραγματικά θα σας κάνει να κολλήσετε. Όσοι έχετε παίξει το πρώτο Hotline Miami ξέρετε τι να περιμένετε, οι υπόλοιποι ας πούμε πολύ απλά ότι θα φτύσετε αίμα για να προχωρήσετε το παιχνίδι. Η δυσκολία του τίτλου είναι μεγάλη, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα πεθαίνετε στο 2ο-3ο βήμα σας αφού περάσετε την πόρτα. Τα αντανακλαστικά σας θα πρέπει να είναι στο ζενίθ τους, ενώ η εκμάθηση της πίστας είναι αναγκαία. Θα πεθάνετε πολλές φορές μέχρι να μάθετε τα κατατόπια της πίστας και να διαλέξετε την βέλτιστη διαδρομή σας. Η υπομονή είναι το βασικό σας όπλο, καθώς θα πρέπει να θυσιαστείτε αρκετές φορές μέχρι να μάθετε που υπάρχουν εχθροί, πως κινούνται, τι οπλοστάσιο έχουν κτλ. Δεν θα λείψουν φυσικά τα rage quits από πολλούς, αυτό είναι στη φύση του παιχνιδιού. Οφείλω να ομολογήσω πως παρά τη μεγάλη δυσκολία, σίγουρα το Hotline Miami 2 δεν είναι απροσπέλαστο. Με υπομονή, σκέψη και εκμετάλλευση της όχι και τόσο καλής ΑΙ, στο τέλος θα τα καταφέρετε. Προσωπικά μου πήρες πάνω από 10 ώρες για να τερματίσω τον τίτλο, 6 Acts με συνολικά 26 scenes, οι τρελαμένοι δε, μπορούν μετά να δοκιμάσουν το Hard mode που ξεκλειδώνεται με τον τερματισμό του παιχνιδιού.

8fHdBYn

Προχωρώντας στην ιστορία τα πράγματα περιπλέκονται. Δε σας κρύβω πως δυσκολεύτηκα να παρακολουθήσω το σενάριο και αυτό οφείλεται στους άνω των 10 χαρακτήρων που λαμβάνουν μέρος και χειριζόμαστε, καθένας με την δική του ιστορία και βάσανα. Το σενάριο μας πάει μπροστά και πίσω από τα γεγονότα του πρώτου τίτλου, φτάνοντας από το 1985 και την εισβολή Ρώσων σε νησί της Χαβάης (εκεί καταλαβαίνουμε την απαρχή της οργάνωσης 50 blessings καθώς το φετιχ με τις μάσκες) και φτάνει έως και το 1992. Μέσα σε αυτό θα περάσουν πολλοί ενδιαφέροντες και μη χαρακτήρες που προσφέρουν μεν ποικιλία στο σενάριο, αλλά αυτό αποδίδεται μη δημιουργικά, μέσα από μικρούς διαλόγους και πολλές φορές δεν εξηγείται τίποτα στον παίκτη, αφήνοντας τον να..ψάχνεται στα χαμένα σχετικά με το τι “παίζει”. Δε σας κρύβω πως αναγκάστηκα να ψάξω online για να καταλάβω περισσότερα πράγματα για την ιστορία και τους διάφορους χαρακτήρες του τίτλου, μπας και βγάλω καμιά άκρη με την ιστορία. Χρειάζεται πολύ προσοχή για να “μπείτε” για τα καλά μέσα στην ιστορία και θα πρέπει να κρατάτε στο μυαλό σας μια ροή των γεγονότων την στιγμή που το σενάριο θα σας πηγαίνει μπροστά-πίσω. Ομολογώ πως μετά την online έρευνα μου, το σενάριο φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα “ψαγμένο”, με στιγμές που περιπλέκονται μεταξύ τους σε διαφορετικές στιγμές του παιχνιδιού, ενώ υπάρχουν και τουλάχιστον 2 διαφορετικές καταλήξεις για κάποιους ήρωες, αναλόγως τον χειρισμό μας. Καταλήγω δηλαδή στο γεγονός πως το σενάριο αδικείται από την πολυπλοκότητα της φύσης του και των πολλών χαρακτήρων, αλλά κυρίως από την φτωχή παρουσίαση του στον παίκτη, αφήνοντας τον να μην καταλαβαίνει και πολλά όταν σε κάθε νέα σκηνή χειρίζεται και διαφορετικό χαρακτήρα.

Τι διαφορετικό μας προσφέρει όμως ο διάδοχος που δεν είδαμε στο πρώτο παιχνίδι; Καταρχάς διαχειριζόμαστε μια ποικιλία χαρακτήρων που περιπλέκουν το σενάριο, ενώ υπάρχουν και νέες μάσκες που μας δίνουν ξεχωριστές ικανότητες ώστε να αντιμετωπίσουμε τις πίστες. Πολλές φορές το παιχνίδι θα μας περιορίσει επίτηδες, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένη ικανότητα ή όπλο, κάνοντας μας τη ζωή ακόμα πιο δύσκολη, πχ μόνο γροθιές ή heavy machine gun που δεν πας επιτρέπει να περιστρεφόμαστε λόγω βάρους. Η επιλογή της κατάλληλης μάσκας/ικανότητας θα μας βοηθήσει τα μέγιστα στην εκπλήρωση της αποστολής μας. Άκρως απολαυστικό βρήκα το χαρακτήρα με το dual wield ability, το να κρατάμε δηλαδή διπλά machine guns και να θερίζουμε σε ξεχωριστές κατευθύνσεις, φυσικά για περιορισμένο διάστημα, έως τελειώσουν τα πυρομαχικά μας, τους  Alex και Ash που ελέγχουμε ταυτόχρονα με τον έναν να κρατά όπλο ενώ ο άλλος αλυσοπρίονο, ενώ η ικανότητα να αποφεύγουμε τις σφαίρες με κυβίστηση με το χαρακτήρα Corey είναι ίσως για τους αρκετά ικανούς παίκτες. Οι πίστες έρχονται σε μεγαλύτερη ποικιλία και θα κληθούμε να θερίσουμε κόσμο σε φυλακές, αστυνομικό τμήμα, καζίνο, οικοδομές, υπόγειους σταθμούς, μέχρι και στην ζούγκλα ως άλλοι Rambo! Ο σχεδιασμός είναι επίσης πιο ανοικτός, υπάρχουν μεγαλύτερες αίθουσες όπου κινούνται πολλοί εχθροί ταυτόχρονα, ενώ υπάρχουν περισσότερα παράθυρα/τζαμαρίες κάτι που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο μας, καθώς δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα ρθει ο θάνατος μας από σφαίρα που έσκασε από 2 και 3 δωμάτια παρακάτω μέσω τζαμαρίας…

HLM2_Screen_2-noscale (1)

Γενικότερα το Hotline Miami 2 προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay του μέσα από τους πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες που προσφέρει, καθένας με τις ξεχωριστές του ικανότητες, κάτι που θα σας αναγκάσει να προσαρμόζεται συνέχεια τον τρόπο παιξίματος σας. Οι εχθροί μας βέβαια δεν έχουν τη ίδια ποικιλία, συνήθως θα είναι οι ίδιοι απλοί χαρακτήρες που απλά θα αλλάζουν όπλο. Υπάρχουν φυσικά και διαφοροποιήσεις και νέες προσθήκες, οι γνωστοί εχθροί που αντέχουν στα πυρά και θα πρέπει ή να τους καθαρίσετε με shootgun ή να τους πυροβολήσετε και να απομακρυνθείτε έως ότου πεθάνουν από αιμορραγία, οι εχθροί “νιντζα” που αποφεύγουν τα πυρά σας και έρχονται καταπάνω σας με σπαθί και αντιμετωπίζονται μόνο με melee όπλα, ενώ υπάρχουν και οι snipers, ας πούμε, που παραμένουν σκυφτοί πίσω από έπιπλα και παράθυρα και εμφανίζονται μόνο όταν πλησιάσετε αρκετά κοντά για να σας πυροβολήσουν. Την εμφάνιση τους κάνουν και 2-3 τύπου boss εχθροί, αλλά δεν αποτελούν τίποτα σπουδαίο. Το AI δε τον αντιπάλων παραμένει υπό του μηδενός, καθώς η μόνη τους αντίδραση είναι το shoot on sight, το να πυροβολούν δηλαδή άμεσα μόλις μας δουν και μόνο, διαφορετικά συνεχίζουν απλά τις προγεγραμμένες περιπολίες τους. “Υπάρχουν 10 πτώματα και ο διάδρομος στάζει αίματα; εγώ θα συνεχίσω την περιπολία μου και αν σου αρέσει”. “Ωχ, ακούστηκε πυροβολισμός-παγίδα; ας τρέξουμε όλοι μαζί ο ένας πίσω από τον άλλον να μπούμε από μία πόρτα όπου μας περιμένει με machine gun ο παίκτης..” καταλάβατε φαντάζομαι τι θέλω να πω. Γενικότερα η εύκολη τακτική για να φάτε αρκετούς εχθρούς είναι να βρείτε μια καλή θέση στην πίστα και να τραβήξετε τους εχθρούς πάνω σας, είτε κάνοντας μια γρήγορη εμφάνιση στα ανοιχτά ώστε να σας δουν, είτε το να πυροβολήσετε κοντά τους για να τρέξουν πάνω σας. Φυσικά αυτό είναι απλά ένα μικρό tip, καθώς από μόνο του δεν φτάνει για να βγάλετε τις πίστες.

hotline-miami-2-australia

 

 

Συμπερασματικά λοιπόν, μπορώ να πω πως το Hotline Miami 2 με πήρε “όμηρο” του. Από τι στιγμή που το έπιασα στα χέρια μου, το άφησα μόνο μετά τον τερματισμό, τι και αν έβρισα άπειρες φορές ή πέταξα το PSVita (στον καναπέ, μην πάθει και τίποτα, χαχα). Πλούσιο, αν και αδικημένο, σενάριο, έντονο action στοιχείο, ποικιλία στο gameplay, έντονη δυσκολία που φέρει ικανοποίηση όταν τα καταφέρετε, καλοδουλεμένα old school γραφικά και ένα απίστευτο soundtrack, τί άλλο θέλετε; Αν δεν σας φτάνουν αυτά, τότε πάρτε ένα cross buy μεταξύ PS4/PS3/PSVita, ένα cross save που δουλεύει άψογα και αυτόματα με το που ξεκινήσετε τον τίτλο σε οποιαδήποτε κονσόλα, διάρκεια άνω των 10 ωρών άνετα και όλα αυτά στα 14.99€. Πάλι δε σας φτάνουν; τότε ετοιμαστείτε για τον level editor που έρχεται την Άνοιξη 2015, σύμφωνα με τους δημιουργούς και μετά τον τερματισμό, ετοιμαστείτε να κλείσουμε την τριλογία..