Platform: PS4, PC
Publisher: Bandai Namco Games
Developer: CyberConnect2
Διάθεση: Bandai Namco Greece
Κυκλοφορία:03/11/2017

Το  .hack//G.U. Last Recode είναι άλλο ένα JRPG από τα παλιά που έφτασε στο PS4 σε remaster και περιέχει μέσα τα τρία volume της σειράς G.U. καθώς και ένα τέταρτο μικρότερο volume και μια πολύ καλή προσθήκη στην τριλογία. Για όσου δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται, μιλάμε για ένα action RPG remastered της σειράς που είχαμε δει στο PS2.

Όπως είπαμε προηγουμένως το Last Recode περιέχει τα τρία volumes της σειράς, τα οποία είχαν κυκλοφορήσει στο PS2, καθώς και ένα έξτρα τέταρτο volume, που λειτουργεί σαν επίλογος και κλείνει καλύτερα την ιστορία. Φυσικά ως remaster παρατηρούνται πολλές βελτιώσεις σε σύγκριση με τα αρχικά παιχνίδια, ενώ υπάρχουν και διάφορες προσθήκες, πράγματα τα οποία θα τα δούμε πιο αναλυτικά.

Ας ξεκινήσουμε από την ιστορία. Το .hack//G.U. λαμβάνει χώρα σε ένα virtual game (τύπου Sword Art Online) και ο πρωταγωνιστής μας είναι ο Haseo. Αφού έχει ξοδέψει ήδη λίγο καιρό στο παιχνίδι, ο Haseo χάνει μια φίλη του, τη Shino, η οποία αφού πεθάνει στο παιχνίδι καταλήγει και σε κόμμα στην πραγματική ζωή. Ο πρωταγωνιστής μας ψάχνοντας απαντήσει και δικαίωση ξεκινά ένα κυνήγι για τον Tri-Edge, αυτόν που σκότωσε τη Shino. Όταν όμως τον βρίσκει δεν καταφέρνει να νικήσει και ανακαλύπτει πως μετά την ήττα του ο χαρακτήρας του έχει επιστρέψει στο level 1.

Έτσι ξεκινά το παιχνίδι από την αρχή με περισσότερες απορίες. Αυτή τη φορά όμως τον προσεγγίζει ένας οργανισμός, που φαίνεται να έχει τις απαντήσεις που ψάχνει, ως αντάλλαγμα όμως ζητά τη βοήθεια του σε μια έρευνα. Σύντομα ανακαλύπτει πως ένας ιός με το όνομα AIDA, απειλέι να καταστρέψει όχι μόνο τον κόσμο του παιχνιδιού, αλλά και όλο το ίντερνετ. Έτσι λοιπόν ο Haseo βρίσκεται σε μια δύσκολη θέση και προσπαθεί να καταστρέψει την AIDA, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να ψάχνει απαντήσεις και έναν τρόπο να φέρει πίσω τη Shino.

Ο κόσμος του .hack αποτελείται από διάφορες περιοχές και κάποιους διαφορετικούς servers. Ο κάθε server έχει και μια πόλη, στην οποία βρίσκονται τα Chaos Gates, μέσω τον οποίων μεταφέρεσαι στα “areas” για να εκπληρώσεις τα quests σου και να προχωρήσεις την ιστορία. Το κάθε Chaos Gate μπορεί να σε μεταφέρει μονάχα σε περιοχές του ίδιου server, επομένως προκειμένου να πας σε περιοχή άλλου server θα πρέπει πρώτα να πας στην πρωτεύουσα αυτού του server. Επιπλέον κάθε area έχει ένα συγκεκριμένο όνομα, που αποτελείται από τρεις λέξεις. Όσον αφορά τα areas που είναι βασικά για το story, τα ονόματα τους μας δίνονται, πέρα από αυτά όμως έχουμε τη δυνατότητα να συνδυάσουμε τις λέξεις που γνωρίζουμε και να ανακαλύψουμε νέα areas, τόσο για να κάνουμε level up αλλά και για να ψάξουμε αντικείμενα και να κάνουμε upgrade τον εξοπλισμό μας.

Τα είδη των περιοχών είναι διάφορα και αλλάζουν ανάλογα με τις λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία τους. Οι ευκολότερες περιοχές είναι τα fields, μικρότερα από τις άλλες, ενώ ο χάρτης είναι ξεκλειδωμένος από την αρχή και ξέρεις ακριβώς που πρέπει να πας. Τα fields περιέχουν είτε ένα boss είτε ένα temple ως τελικό προορισμό, όπου και βρίσκεται ο θησαυρός. Από την άλλη υπάρχουν τα διάφορα dungeons, όπου ο χάρτης ανακαλύπτεται στην πορεία, μπορούν να υπάρχουν αρκετοί όροφοι και να σου πάρει αρκετή ώρα μέχρι να φτάσεις στον θησαυρό.

Από τη μία τα fields είναι μικρά και δέν έχουν πολλά τέρατα για level up, ενώ από την άλλη τα dungeons αν και φιλοξενούν πολλά τέρατα, μπορούν να κουράσουν αφού ποτέ δεν ξέρεις πόσους ορόφους θα έχουν και πόσα δωμάτια θα έχει ο κάθε όροφος. Πράγμα που μπορεί να οδογήσει σε πολύ grinding και να κουράσει εύκολα, αφού πολλές φορές για να προχωρήσει η ιστορία πρέπει να κάνεις μερικά dungeons απανωτά κάτι που μοιάζει περισσότερο με grinding παρά με progress. Όλα τα είδη areas πάντως χρησιμοποιούν τα ίδια ακριβώς μοτίβα και μετά από πολλές ώρες είναι εύκολο να σε κουράσουν και να θες να κάνεις ένα διάλειμμα. Το story του παιχνιδιού πάντως δεν μας δίνει πολλές φορές αρκετό xp και μας αναγκάζει να προβούμε σε grinding για να μπορούμε να προχωρήσουμε με ευκολία. Τουλάχιστον το ίδιο δεν ισχύει για τον εξοπλισμό, καθώς αυτός είναι άπλετος και δε χρειάζεται μεγάλη διαδικασία για να τον κάνουμε upgrade.

Το combat του παιχνιδιού είναι αρκετά εύκολο και απλό ενώ γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρον. Ξεκινάς με τα απλά hits και το guard, ενώ σαν finishers έχεις κάποια skill triggers. Στην πορεία, όσο αποκτάς περισσότερα είδη όπλων αρχίζεις να ξεχωρίζεις και τις αδυναμίες του κάθε αντιπάλου έτσι ώστε να χρησιμοποιήσεις το σωστό όπλο. Αυτό που θέλει προσοχή είναι η χρήση των triggers, ώστε να μην τελειώσει γρήγορα το SP σου. Πέρα από αυτά υπάρχει και ένα morale gauge, που όταν γεμίσει σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις awakenings, ειδικές κινήσεις που μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά, κάποια από αυτά όμως απαιτούν party με 3 άτομα.

Οτιδήποτε αποκτήσεις πάντως σε κάποιο volume μπορείς να το κρατήσεις, καθώς μόλις τερματίσεις ένα κομμάτι, σου δίνεται η δυνατότητα να κρατήσεις το save σου και να το κάνεις convert στο επόμενο παιχνίδι. Έτσι ξεκινάς κάθε νέο volume με τα level και τον εξοπλισμό που τελείωσες το προηγούμενο.

Ας δούμε λίγο και το οπτικό κομμάτι του Last Recode. Φυσικά όταν μιλάμε για ένα remastered παιχνιδιού του PS2, δεν περιμένουμε να δούμε high end γραφικά, ωστόσο πιστεύω πως θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερα. Παρ’ όλα αυτά τα μοντέλα και το animation δεν παύουν να είναι πολύ ωραία, ενώ φυσικά από το παραπάνω εξαιρείται το volume 4, όπου γραφικά και cutscenes είναι απλά πανέμορφα.

Το volume 4 πέρα από τις οπτικές ομορφιές του είναι και μια πολύ καλή και ίσως απαραίτητη προσθήκη στην τριλογία. Αν και μικρό σε διάρκεια λειτουργεί ως ένας επίλογος που νομίζω πως ήταν αναγκαίος για τη σειρά. Κλείνει ένα κεφάλαιο που είχε μείνει ανοιχτό ενώ μας ανατριχιάζει με τις τελευταίες προσθήκες.

Το Last Recode είναι ένα πολύ καλό remaster και όχι μόνο, ωστόσο όσοι δεν έχουν συνηθίσει τα JRPG εκείνης της εποχής, πολύ πιθανό να κουραστούν. Τα επαναλαμβανόμενα areas με τα ίδια μοτίβα κάνουν πολλές φορές το παιχνίδι να μοιάζει με ατελείωτο grinding και πολλές φορές χάνει το ενδιαφέρον του, ενώ επίσης grinding καταντά και το leveling όταν είναι αναγκαίο. Ωστόσο αν αφήσουμε αυτά στην άκρη το υπέροχο story και τα skills που αναβαθμίζονται όσο περνά ο καιρός κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον και μπορούν να σε κρατήσουν καθηλωμένο για ώρες.

Έχουμε λοιπόν ένα πολύ καλό remaster με έναν πρόσθετο επικό επίλογο, που δίνει στους fans το κλείσιμο που επιθυμούσαν. Κάποια επαναλαμβανόμενα μοτίβα και αρκετό grinding μπορεί να κουράσουν και να απωθήσουν κάποιους, ειδικότερα αν δεν είναι συνηθισμένοι στο gameplay της εποχής. Ωστόσο το story και η ευλυγισία στις μάχες και το equipment εξισορροπούν τα αρνητικά κομμάτια και μας δίνουν ένα όμορφο σύνολο.