Ένα άρθρο φτιαγμένο από εσάς, για εμάς…

Πριν λίγους μήνες σας είχαμε ζητήσει να αφιερώσετε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας για να απαντήσετε σε μια σύντομη έρευνα σχετικά με τα τεχνολογικά και gaming ζητήματα, που μας επηρεάζουν καθημερινώς στο βίο μας. Στο χρονικό αυτό πλαίσιο, άνθρωποι διαφόρων ηλικιών, ανήλικοι, ενήλικοι, εργένηδες, παντρεμένοι, χωρισμένοι, εργαζόμενοι, άνεργοι και προστατευόμενα μέλη έδωσαν απάντηση στο ερώτημα τι εστί Gamer… και όχι μόνο. Με τη βοήθειά σας καταφέραμε να συγκεντρώσουμε ένα ικανοποιητικό ποσοστό δεδομένων –τουλάχιστον για τα δεδομένα ενός φοιτητή, χωρίς οικονομική υποστήριξη και budget από πίσω για την επίτευξη μεγάλης έρευνας- το οποίο μας έδωσε κάποιες απαντήσεις σχετικά με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του μέσου gamer.

Πριν, όμως, παραθέσουμε τα αποτελέσματα και σχολιάσουμε επάνω σε αυτά, σας αναφέρουμε πως τα δεδομένα δεν πάρθηκαν αποκλειστικά από τη φόρμα του Google που είχατε συμπληρώσει, καθώς προϋπήρχε έκδοση του Word που μοιραζόταν σε αντίστοιχο πληθυσμό. Εν κατακλείδι, το δειγματοληπτικό πλαίσιο δεν αποτελείται καθαρά από την παραπάνω φόρμα.

Επίσης, τα παρακάτω διαγράμματα των αποτελεσμάτων έχουν παρθεί από το Excel. Στην πραγματικότητα, ως αρχικός στόχος μας ήταν η χρήση του SPSS, το οποίο όμως απορρίψαμε λόγω μέτριου δείγματος και μετέπειτα κακών γραφημάτων. Εντούτοις, η απουσία του τελευταίου μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα στα missing values. Για να δούμε, όμως, τι εστί gamer σύμφωνα με εσάς…

Στην ερώτηση Δ2.Τι σημαίνει για εσάς (συνοπτικά) η έννοια gamer” μας δώσατε από απλές, μέχρι και στοχαστικές απαντήσεις:

  • Όταν η ανεπάρκεια των υποχρεώσεων συναντάει την ατέλεια της ωριμότητας… ιδού ο Gamer” είπε ο πρώτος φίλος μας.
  • Gamer είναι οποίος άνθρωπος έχει πιάσει έστω κι ένα PacMan σ τη ζωή του. Είτε παίζεις πολύ είτε λίγο, είτε στο pc είτε στο κινητό είτε στην κονσόλα, είσαι gamer αρκεί να απολαμβάνεις ένα ωραίο σενάριο, ένα ωραίο ποδοσφαιρικό αγώνα, μια μάχη τρόμου και επιβίωσης, ζώντας μέσα από το game καταστάσεις extreme που δεν θ ζήσεις σε μια φυσιολογική ζωή” είπε ο δεύτερος φίλος μας.
  • We do not stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing!” δίνοντας απάντηση με ένα γνωστό ρητό.
  • Λέγεσαι gamer όταν έζησες όλες τις retro κονσόλες μετά από εκεί λέγεσαι απλώς παίχτης” μας λένε οι παλιοί.
  • Κομμάτι της ζωής μου” λένε αρκετοί με λακωνικότητα.
  • Ο εθισμένος στα βιντεοπαιχνίδια” λένε κάποιοι που ίσως μας έχουν παρεξηγήσει κάπως.
  • Άτομο που του αρέσει να αλλάζει ρόλους και να ζει φανταστικές περιπέτειες” είπε ένας ακόμη φίλος μας με στοχαστική διάθεση.
  • Το άτομο που παίζει games ασχέτως πλατφόρμας εφόσον μιλάμε για First Party Τίτλους ή Second. Το LOL εννοείται πως δεν μετράει και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα” είπε κάποιος που προφανώς απεχθάνεται το LoL.
  • Είναι να θέλεις να λύσεις κάθε γρίφο κάθε δοκιμασία πού σου θέτει κάθε παιχνίδι. Είτε είναι ανάπτυξη σκέψης είτε απλά skills” βλέποντας με μία πιο προκλητική ματιά το gaming.
  • Αλητεία” έτσι απλά…

Και πολλές ακόμη απαντήσεις που αγγίζουν τριψήφιο αριθμό…

Γράφημα 1. Προσωρινή κατάσταση του πληθυσμού.

Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας αποδείχτηκε ότι ήταν μαθητές και φοιτητές, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν οι εργένηδες.

Γράφημα 2. Συσκευή επιλογής για τα βιντεοπαιχνίδια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αρέσκεται στο gaming της κονσόλας, με αρκετά μεγάλη διαφορά από το PC και το κινητό.

Γράφημα 3. Ελεύθερος χρόνος με κριτήριο την εργασία.

Αξιοσημείωτο σε αυτό το σημείο είναι η συσχέτιση μεταξύ εργασίας και gaming. Από το ποσοστό, το οποίο εργάζεται, ένα μικρό δείγμα καταφέρνει να έρθει σε καθημερινή επαφή με το gaming. Κάτι, σχετικά, αναμενόμενο ως αποτέλεσμα.

Γράφημα 4. Επιρροή της κοινωνικής συμπεριφοράς με βάση τα βιντεοπαιχνίδια.

Αν και οι πίτες είναι ότι χειρότερο για παρουσίαση δεδομένων, στην παραπάνω παρατηρείται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός θεωρεί ότι το gaming μπορεί να καθορίσει την κοινωνική συμπεριφορά ενός ατόμου. Σε αυτό το σημείο, δεν είχαμε βάλει κάποια δικαιολόγηση για την παραπάνω απόφαση –δυστυχώς- επομένως, θα μπορούσατε κάλλιστα να αφήσετε κάποιο σχόλιο παρακάτω, σχετικά, με αυτήν την άποψή σας.

Γράφημα 5. Παράγοντες για ένα καλύτερο βιντεοπαιχνίδι.

Σε αυτό το σημείο, υπήρξε μεγάλος ανταγωνισμός ανάμεσα στα κριτήρια πλοκή-gameplay. Σε τελικό στάδιο, αναδείχθηκε για ελάχιστη διαφορά το gameplay από την προτίμηση του πληθυσμού της έρευνας.

Αξιοσημείωτη αναφορά, η οποία δεν υπάρχει σε πίνακα είναι η προτίμηση genre. Αν και περιμέναμε ότι τα αθλητικά βιντεοπαιχνίδια θα υπερισχύσουν, στην πραγματικότητα τα παιχνίδια περιπέτειας-δράσης τα κατατρόπωσαν. Αντιθέτως, τα αθλητικά παιχνίδια δέχτηκαν τα περισσότερα “dislike” για να το θέσω κομψά, γεγονός αρκετά περίεργο για τους Έλληνες gamers που έχουν μεγαλώσει με PES και FIFA.

Γράφημα 6. Προβλήματα στην gaming βιομηχανία.

Αυτό που φάνηκε να προβληματίζει ή να κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον των gamers ήταν οι άπληστοι μέθοδοι των developer για περισσότερο κέρδος. Στη δεύτερη θέση παρατηρείται ότι και οι προοπτικές παιχνιδιών που στοχεύουν σε ποσότητα ενάντια της ποιότητας μένει ως κάτι το αρνητικό στα μάτια του πληθυσμού του δείγματος.

Εν κατακλείδι, το παραπάνω αποτελεί ένα δείγμα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τους τελευταίους μήνες. Θα μπορούσαμε να έχουμε ακόμη περισσότερα αποτελέσματα να σας παρουσιάσουμε, αλλά μετέπειτα ο σκοπός του άρθρου μετατρέπεται σε κοινωνικοπολιτικός και δεν ταιριάζει με τη φύση της σελίδας, καθώς η έρευνα ήταν για πανεπιστημιακό σκοπό. Εντούτοις, σας προσφέρουμε μια δόση με κάποια σύντομα γραφήματα και σας ευχαριστούμε και πάλι για το χρόνο που είχατε αφιερώσει σε πρωταρχικό στάδιο.

Υ.Γ. Σε αρχικό στάδιο υπήρχαν βλέψεις και για γυναικείο δείγμα, αλλά δυστυχώς ο αριθμός αυτών που μας απάντησαν ήταν ελάχιστες -κάτω από 10- και τις αποκλείσαμε από την έρευνα.