Όχι δεν πρόκειται να δούμε fails από παιχνίδια εδώ. Το άρθρο αυτό θα ασχοληθεί με τα fails της βιομηχανίας για το 2016. Όχι δεν τα βλέπουμε όλα ρόδινα εδώ στο Psaddict. Υπάρχουν πράματα που μας πειράζουν, πράματα που θα θέλαμε να αλλάξουν. Πρακτικές των εταιριών που θεωρούμε απαράδεκτες και γενικά FAILS που δεν θα θέλαμε να δούμε να επαναλαμβάνονται.

[divider]OverHyped Games[/divider]

Gorgeous-No-Mans-Sky-Wallpaper

Το 2016 μας έφερε πολλά παιχνίδια που μπορούν εύκολα να μπουν στο hall of fame της γενιάς. Φυσικά η gaming βιομηχανία δε μας άφησε και αυτή τη χρονιά χωρίς τις Overhyped φούσκες, που όταν έσκασαν ο κρότος ήταν τόσο δυνατός που θα κρατήσει και για το 2017. Ποιος μπορεί να αναφέρει τον όρο  “Overhyped” και να μην έρθει στο μυαλό του το “No Man’s Sky“. Ξέρω πολλοί θα διαφωνήσουν, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές. Το παιχνίδι δεν ακούμπησε καν. Οι άπειρες συνεντεύξεις και διαφημίσεις του τίτλου μας βομβάρδιζαν καθημερινά. Το φιάσκο οδήγησε τη Hello Games στις δικαστικές αίθουσες, όπου οι ακριβοπληρωμένοι δικηγόροι τη γλύτωσαν τελευταία στιγμή. Δε λέω, το παιχνίδι είναι καλό, αν αναλογιστούμε τον χρόνο που χρειάστηκε το development του και το μέγεθος της ομάδας ανάπτυξης. Αλλά όχι αυτό που περιμέναμε. Πως θα ανακτήσει τη φήμη της η εταιρία μετά από αυτές τις περιπέτειες μόνο η ίδια γνωρίζει.

mirrors-edge-catalyst-screen-01-ps4-eu-16jun15

Επόμενος τίτλος που μας κάνει τη τιμή να βρίσκεται στη λίστα μας είναι το Mirror’s Edge: Catalyst. Το παιχνίδι είναι ένα είδος “reboot” του original τίτλου. Οι υποσχέσεις των developers για open world και οι διορθώσεις των προβλημάτων του αρχικού παιχνιδιού στο μυαλό των φαν έμοιαζαν ουτοπικά. Η Dice δε κατάφερε να παραδώσει αυτό που η ΕΑ οραματίστηκε αρχικά. Το μόνο που ευχόμαστε είναι να μη μπει το franchise στο χρονοντούλαπο του “κολοσσού” και να διαπρέψει με μία συνέχεια του. Θα του δώσουμε την ευκαιρία.

mafia 3

Κανένας δε θα διαφωνήσει ότι τα πρώτα δύο Mafia παιχνίδια είναι αριστουργήματα. Το τρίτο μέρος της σειράς είναι μια αποτυχία και μισή. Η 2K Games είχε τη δυνατότητα να προσφέρει τόσα πολλά. Με το Open World να έχει να προσφέρει πάμπολλες ευκαιρίες.  Πώς μπορεί ένας Open World τίτλος να στερεύει από ιδέες πραγματικά με ξεπερνάει. Έχω την εντύπωση ότι η 2Κ πίστευε πως θα τη γλύτωνε με μια αρπαχτή σε ένα βαρύ όνομα. Έλα που δε μασάμε εμείς από τέτοια.

[divider]Delays[/divider]

uncharted_4__a_thiefs_end_20160518225803_by_confidence_man-da39o38

Έχει γίνει πλέον συνήθειο για εμάς που ασχολούμαστε εντατικά με το “σπορ”. Θα ξεκινήσει η Press Conference στην Ε3, θα ακούσουμε μια ντουζίνα ημερομηνίες κυκλοφορίας και από εκείνη τη στιγμή ξεκινάμε τα στοιχήματα για τις αναβολές κυκλοφορίας. Το 2016 δεν αποτελεί εξαίρεση.

Πρώτη μεγάλη αναβολή ήταν αυτή του Uncharted 4. Η Naughty Dog για την ακρίβεια μας έκανε διπλή προσποίηση με αναβολή της αναβολής. Η υπομονή άρχισε να εξαντλείται  για ορισμένους. Όσοι γνωρίζουμε καλά το στούντιο είχαμε στην άκρη του μυαλού μας πως ότι κάνει είναι για καλό. Δεν απογοητευτήκαμε όταν απολαύσαμε τον τίτλο το Μάιο.

Να θυμίσουμε εδώ και τον γκαντέμη της χρονιάς το No Man’s Sky. Ο “Μητσοτάκης” των video games πέρασε και αυτή την “ίωση”. Από τον Ιούνιο μας το πήγαν για Αύγουστο λες και θα έκανε διαφορά.

The Last Guardian™_20161202193556

Αυτή η χρονιά ήταν και η χρονιά που απολύσαμε δύο από τους πιο αναβαλλόμενους τίτλους. Τo Final Fantasy 15 και το The Last Guardian. Περίπου δέκα χρόνια έκαστος σε development hell κατάσταση, ανακοινωθήκαν (ξανά) για το 2016. Κανένας δεν πίστευε πως θα γινόταν κάτι τέτοιο πραγματικότητα. Μερικοί περίμεναν να σιγουρευτούν έως τελευταίας στιγμής. Είχαμε κάποια καρδιακά επεισόδια όταν το The Last Guardian πήρε μια ακόμα μικρή αναβολή για το Δεκέμβριο, από την αρχική στις 25 Οκτωβρίου. Λίγο παραπάνω από ένας μήνας δε μας άγγιξε καν μετά από δέκα χρόνια αναμονής.

[divider]PS Plus[/divider]

PS-Plus

Ok, να δεχτώ ότι τα παιχνίδια το πρώτο καιρό κυκλοφορίας της κονσόλας ήταν λιγοστά, αλλά ρε Sony πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια από τότε. Που είναι τα “triple A” παιχνίδια μου στο PS Plus; Βρομούσε η δουλειά από μακρυά όμως. Θυμάστε που ανακοινώθηκε η υποχρεωτική χρήση PS Plus για το online κομμάτι των παιχνιδιών; Μα φυσικά και το θυμάστε. Τα “σκάμε” όλοι κάθε μήνα. Από τότε λοιπόν φίλοι μου άρχισε το κακό. Τα παιχνίδια είναι στη καλύτερη μέτρια με μερικές αναλαμπές από πλευράς Sony και αυτό όταν το κράξιμο φτάσει στα “πέτσινα” αφτιά των χαρτογιακάδων. (Δείτε εδώ και την Ανασκόπηση & Αξιολόγηση PS Plus 2016, από τον “γκουρού” Γιώργο Νικολαΐδη)

[divider]Υποψία fail[/divider]

PSVR_s_04_1458057143

Ναι, θα βάλω αυτή τη κατηγορία, γιατί κάτι μου γαργαλάει τον εγκέφαλό πως το PSVR θα έχει τη τύχη του PS Vita. Γνωρίζαμε για χρόνια ότι η Sony πειραματίζεται με τη τεχνολογία VR. Ανακοίνωσε τη πρόταση της με τη κωδική ονομασία “Project Morpheus” και κυκλοφόρησε εν τέλη τον Οκτώβριο του 2016. Από εκείνη τη στιγμή κάπου στο βάθος φαίνεται ένα παγόβουνο. Είναι νωρίς ακόμα για να βγάλουμε το τελικό συμπέρασμα. Αλλά το 2016 μας αφήνει με υποψία αποτυχίας για τη νέα πλατφόρμα της Sony. Έως σήμερα το μόνο που έχουμε δει είναι VR experiences και λίγους ολοκληρωμένους τίτλους που να δικαιολογούν την αγορά. Στον ορίζοντα φαίνονται κάποιες ακτίνες φωτός (λεγε με Resident Evil 7)  αλλά τα σύννεφα έχουν αρχίσει να μαζεύονται. Ελπίζουμε στο 90′ να κάνει την ανατροπή η Sony και να παραδώσει όπως αρμόζει. Πιστεύω τη τελική κρίση θα τη κάνουμε στην ανασκόπηση του 2017 όταν πλέον θα κάτσει η σκόνη.

 

Αυτη τη χρονιά δε γκρίνιαξα πολύ. Δε ξέρω τι φταίει. Ίσως οι καλές κυκλοφορίες που επισκίασαν τα όποια κακώς κείμενα. Δε πειράζει όμως, το άργυπνο μάτι μας θα πιάσει και το 2017 ότι στραβό συμβεί. Καλό gaming και το 2017 αδέρφια!