Platform: PC, PS4, Xbox One
Publisher: Activision
Developer: Bungie
Διάθεση: IGE Group
Κυκλοφορία:06/09/2017

Μετά την πολύωρη ενασχόληση μου με το Destiny 2 ένα πράγμα μου έγινε ξεκάθαρο: Το Destiny 2 είναι το παιχνίδι που είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι της Bungie όταν κυκλοφόρησαν το Destiny 1. Μετά από πολύ hype, πολλές υποσχέσεις και με διαφημιστικές καμπάνες εκατομμυρίων, το Destiny 1 δεν κατάφερε να εκπληρώσει πλήρως τις προσδοκίες του κοινού, παρά τις όποιες καινοτομίες που έφερε στο τραπέζι. Ήταν ξεκάθαρα ένα μισοτελειωμένο παιχνίδι που ήρθε και έγινε πλήρης εμπειρία μετά από τα expansions που κυκλοφόρησαν, αλλά πολλοί είχαν εγκαταλείψει ήδη τον τίτλο. Το Destiny 2 είναι ο ορισμός του καλού sequel που ήρθε διατηρώντας ότι καλό είχε, διορθώνοντας τα λάθη και επεκτείνοντας το σύμπαν του παιχνιδιού, καταφέρνοντας να εδραιωθεί ευκολότερα και επάξια στην ιδιαίτερη κατηγορία παιχνιδιών που το ίδιο δημιούργησε.

Με την επιδρομή της Red Legion με αρχηγό τους τον Dominus Gaul, ο Traveller παγιδεύεται και αποδυναμώνεται στερώντας το Light από τους Guardians. Η πηγή δύναμης των Guardians είναι πλέον αιχμάλωτη του Gaul και όλοι τους είναι πλέον θνητοί και με ανενεργά Ghosts, με όλα να δείχνουν καταδικασμένα. Την ώρα που ο Gaul έχει ως σχέδιο να μάθει τα μυστικά του Traveller και θα τιθασεύσει το Light ώστε να γίνει ο υπέρτατος Θεός, εμείς καταφέρνουμε να βρούμε μια αχτίδα φωτός, στην κυριολεξία ένα κομμάτι του Traveller που έχει ίχνη Light μέσα του, επαναφέροντας τις δυνάμεις μας και τη δυνατότητα του Ghost να μας αναγεννά όποτε πεθαίνουμε.

Το σενάριο ακολουθεί μια πεπατημένη οδό και δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας ωστόσο έχει μια σωστή ροή και ισορροπημένη εξέλιξη, κάτι που βοηθούν η καλύτερη αφήγηση και τα cut scenes που υπάρχουν. Σε αντίθεση με το πρώτο Destiny όπου (κανείς) έτρεχες να διαβάσεις τα Grimoire Cards στο site της Bungie, εδώ επιτέλους έχουμε ένα κανονικό Story mode που καταφέρνει να μας βάλει στο κλίμα του σύμπαντος που δημιούργησε η Bungie. Φαίνεται σε πολλά σημεία πως οι διάλογοι υπάρχουν επίτηδες για να εξηγήσουν πολλά πράγματα σχετικά με τις εξωγήινες φυλές και εξελίξεις της ιστορίας, κάτι που θεωρητικά θα έπρεπε να ξέρουμε από το Destiny 1. Όπως και να χει, το Story Mode του Destiny 2 είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά για τη σειρά και προσωπικά πιστεύω της αξίζει, καθώς φαίνεται πως υπάρχει πολυετής σκέψη και προσπάθεια γύρω από το Σύμπαν που έχουν δημιουργήσει και ήταν κρίμα να πάει χαμένο με ένα άνευρο και κενό campaign όπως είχαμε στο πρώτο παιχνίδι.

Το campaign πλαισιώνεται, πέραν από τις βασικές αποστολές, από τα strike και nightfall strike missions, τα οποία μπορείτε να παίξετε από τη μέση της ιστορίας και μετά, χωρίς να απαιτείται. Εμφανέστατα βελτιωμένα, τα 5 (+1 για PS4) strike missions προσφέρουν αποστολές τριών ατόμων με αρκετό ενδιαφέρον, με τελικό προορισμό κάποιον εχθρό τύπου «boss» και φυσικά το loot. Τα nightfall Strike missions είναι η δυσκολότερη έκδοση τους και είναι μια παραλλαγή τους χωρίς Matchmaking, χρονικό περιορισμό και απαιτούν υψηλό power για να τις καταφέρετε, σίγουρα όσοι αρέσκεστε στο challenge τότε τα Nightfall Strike Missions είναι για εσάς και δύο κολλητούς σας. Δυστυχώς τα Strike Missions είναι κλειδωμένα πίσω από ένα random playlist και μερικές φορές θα βρεθείτε να επαναλαμβάνεται τις ίδιες αποστολές. Τα adventures είναι ένα είδος υποαποστολών, χωρίς να αποτελούν κάτι ιδιαίτερο, αλλά θα σας χαρίσουν αρκετές ώρες απασχόλησης στα πλαίσια του Campaign, χωρίς όμως να είναι υποχρεωτικά. Μέσα σε όλα τα παραπάνω υπάρχουν τα lost sectors, αχαρτογράφητες περιοχές τις οποίες μπορείτε να κάνετε loot, ενώ και κάθε Guardian θα σας δώσει και επιπλέον επιλογές για αποστολές όπως τα Patrol Missions, δυνατότητα να επαναλάβετε αποστολές κτλ, όλα με σκοπό να κερδίσετε το αντίστοιχο «νόμισμα» της περιοχής τα οποία τα ανταλλάσσετε με Bright Engrams, τα οποία είναι τα loot boxes στην ουσία του παιχνιδιού. Πολύ ενδιαφέροντα βρήκα τα Public Events τα οποία πραγματικά σας «τραβάνε» να συμμετάσχετε μόλις τα δείτε και πλέον υπάρχει η δυνατότητα για Public Heroic event με μεγαλύτερη δυσκολία και καλύτερο loot φυσικά. Τις τελευταίες μέρες ενεργοποιήθηκε και το  Faction Rally όπου διαλέγετε φατρία και όλες σας οι ενέργειες έχουν σκοπό το εκάστοτε δωράκι που έχει το κάθε Faction.

Ως μια γενική εκτίμηση και σύγκριση με το Destiny 1, εδώ τα πάντα έχουν απλοποιηθεί. Η εξέλιξη αυτή σαφώς βοηθά τον τίτλο να αναπνεύσει και αυτόματα γίνεται πιο προσβάσιμος σε όλους μας. Η ύπαρξη πλέον χάρτη είναι καθοριστική, όλα τα σημεία ενδιαφέροντος και τα public events είναι ορατά στο χάρτη ενώ υπάρχουν και σημεία fast travel για γρήγορη μετακίνηση. Εξαιρετική προσθήκη αποτελούν τα milestones όπου με το L2 μπορείτε να δείτε το progress σας και τι εκκρεμότητες έχετε αφήσει στο παιχνίδι χωρίς να χάνεστε μέσα σε μενού και υπομενού. Όλα είναι συμμαζεμένα και ανα πάσα ώρα και στιγμή ξέρετε τι πρέπει να κάνετε για να δείτε progress στον χαρακτήρα σας. Το customization του χαρακτήρα μας είναι αρκετά απλοποιημένο και με επεξηγηματικά κείμενα και μπορείτε εύκολα να δείτε το κάθετι αφορά τον οπλισμό σας ή το gear σας, ενώ έχουν προστεθεί τα mods που προσφέρουν έξτρα ιδιότητες και η δυνατότητα για fusion ενός δυνατότερου όπλου σε ένα κατώτερο ώστε να αυξήσετε το power του δεύτερου. Γενικώς, μετά την ενασχόληση μου με το vanilla Destiny 1 όπου και το παράτησα, το Destiny 2 με έβαλε πανεύκολα ξανά μέσα στον κόσμο του και δε με δυσκόλεψε καθόλου ώστε να καταλάβω τις πολλαπλές RPG και MMO άκρες του, όπου συνήθως γίνεται πανικός. Η απλοποίηση καταλαβαίνω πως ίσως ξενίσει τους παλαιότερους, αλλά αν κρίνω από τον εαυτό μου, η στροφή αυτή ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να κάνει η Bungie για να τραβήξει κοινό.

Θεωρώ φοβερό το να μπαίνω κάθε φορά στον κόσμο του Destiny 2 και να βρίσκω όλο και κάτι καινούριο να κάνω και να ασχοληθώ ώστε να δω progress στον χαρακτήρα. Κορωνίδα όλου του περιεχομένου βέβαια αποτελεί το εκάστοτε Raid, η συνεργατική πολύωρη αποστολή 6 φίλων (δεν υπάρχει matchmaking) όπου απαιτείται πραγματική συνεργασία και στρατηγική προκειμένου να φέρετε εις πέρας της καλύτερη εμπειρία που θα αποκομίσετε από το παιχνίδι. Φυσικά, πέρα από το PvE κομμάτι, υπάρχει και το PvP τμήμα του τίτλου, το Crucible. Με πολλαπλά modes όπως τα Control, Clash, Supremacy, Survival, Countdown, ρίχνεστε στην μάχη 4vs4 ανάμεσα σε 11 διαφορετικούς χάρτες, με σκοπό φυσικά και πάλι το loot. Δυστυχώς δεν μπορείτε να επιλέξετε το mode που θέλετε καθώς υπάρχει και εδώ τυχαία playlist, ενώ το gameplay το βρήκα κάπως ανισόρροπο. Υπήρχαν στιγμές όπου με συνεπήρε η μάχη και άλλες όπου ήταν βαρετά είτε λόγο του mode που επιλέχθηκε είτε λόγω των αντιπάλων που μοιάζανε ανίκητοι μπροστά στα όπλα μου (και όχι δεν είμαι απλά κακός στο Crucible). Όπως και να χει το PvP είναι καλοδεχούμενο καθώς πολλές φορές το επέλεξε για να ασχοληθώ μια ώρα στα γρήγορα για έντονες μάχες παρά να κάνω grinding μια αποστολή. Φυσικά και εδώ υπάρχει το ελιτιστικό mode των Trials of the Nine όπου ξεκλειδώνει μετά το power 260+ και καλείστε να διεκδικήσετε μοναδικό loot συμπληρώνοντας 7 συνεχόμενες νίκες σε έναν μοναδικό χάρτη.

Δεν θα μπορούσα να κλείσω το κείμενο μου χωρίς να αναφερθώ στον άριστο τεχνικό τομέα του τίτλου. Το παιχνίδι το έπαιξα στο PS4 Pro σε 1080p TV και τα γραφικά του με εντυπωσίασαν στο σύνολο τους. Αν και στα 30fps, στα 1080p με supersampling από 4Κ, η εικόνα είναι κρυστάλλινη εντυπωσιακή. Τα γραφικά ως ποιότητα είναι μεν πολύ καλά αλλά αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν πραγματικά είναι ο μεγάλος ρόλος που παίζει ο πολύχρωμος φωτισμός και φυσικά το art style της bungie. Οι εξωτικοί πλανήτες και τα γήινα/εξωγήινα τοπία είναι φανταστικά σχεδιασμένα, με άριστο level design, μικρό platforming και από τα πιο εντυπωσιακά sky boxes που υπάρχουν σε videogames. Ήταν η πρώτη φορά που με το Destiny 2 ένιωσα πραγματικά vibes από Halo την ώρα που τριγυρνούσα στα κλειστά ή ανοιχτά τοπία του τίτλου, τα οχήματα και ειδικά ο χειρισμός τους είναι καρφί απευθείας από τα Halo της εταιρίας. Το soundtrack δε του παιχνιδιού δεν πέφτει παρακάτω, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο ποιοτικά και ατμοσφαιρικά soundtracks (τουλάχιστον) των τελευταίων χρόνων με φοβερές ενορχηστρώσεις είτε περιπλανιόμαστε είτε λαμβάνουμε μέρος σε μια έντονη μάχη. Την καλύτερη των εντυπώσεων βέβαια συνεχίζει να μου κάνει το gunplay του παιχνιδιού, πραγματικά το πιστολίδι του Destiny 2 είναι το πιο απολαυστικό πράγμα που έχει καταφέρει η Bungie. Το κάθε όπλο το νιώθεις, η κάθε σφαίρα που φεύγει έχει αντίκτυπο και η κάθε αλλαγή στο gear μας μετράει στη μάχη, ανεπανάληπτη Bungie για άλλη μία φορά σε αυτόν τον τομέα, ξεπερνώντας εύκολα άλλα στούντιο που βγάζουν μάλιστα καθαρόαιμα FPS παιχνίδια.

Το Destiny 2 είναι, όπως ανέφερα και στην αρχή, ένα άξιο sequel. Βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, με πλούσιο περιεχόμενο ήδη από την vanilla έκδοση, νέο campaign mode, προσβάσιμο, εθιστικό gun play και με έναν τέλειο τεχνικό τομέα. Το Destiny 2 όμως ως ένας καθαρά online τίτλος είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που δεν θα σταματήσει να βελτιώνεται μήνα με το μήνα, χώρια τα expansions που έχουν προγραμματιστεί. Σίγουρα δεν προσφέρει κάποια τεράστια καινοτομία, αλλά ποντάρει στα σίγουρα και προσφέρει μια ολοκληρωμένη και γεμάτη εμπειρία. Κάποια θέματα με το PvP και τα αναγκαστικά playlists δεν το κρατάνε και πολύ πίσω και είμαι σίγουρος πως η εταιρία δε θα σταματήσει να βελτιώνει και να εμπλουτίζει τον κόσμο του. Αν είστε λάτρεις των online παιχνιδιών τότε το Destiny 2 έχει να σας προσφέρει πολλές συγκινήσεις, ενώ αν έχετε και φίλους σας να μοιραστείτε την εμπειρία τότε ο τίτλος απογειώνεται.