Η σειρά Battlefield της ΕΑ είναι το αντίπαλο δέος για τη σειρά Call of Duty της Activision και όχι άδικα. Με προσανατολισμό σε πιο “αληθοφανείς” εμπειρίες, έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί και να αποτελεί κάτι τελείως διαφορετικό μεταξύ των gamers απότι το γρήγορο arcade shooting του CoD. Τα παραπάνω δεν είναι βέβαια πρωτάκουστα. Το πρωτάκουστο γεγονός ήταν το άκουσμα της είδησης του Battlefield Hardline και της νέας τροπής που πήρε η δημοφιλής σειρά. Ξεφεύγοντας λοιπόν από τα τύμπανα του πολέμου και των παγκόσμιων συρράξεων, τα ινία αναλαμβάνει η Visceral και μαζί με την DICE, πλέον μας εισάγει σε νέες εμπειρίες για τη σειρά, όπου καλούμαστε να “ζήσουμε” καταστάσεις μικρότερης κλίμακας και αστικών συγκρούσεων μεταξύ δύο δυνάμεων, Αστυνομίας και κακοποιών στοιχείων. Ναι, πλέον μεταφερόμαστε από τα πεδία των μαχών, στα πεδία των πόλεων και μαχών κατά των ναρκωτικών και της εγκληματικότητας, καλώς ήρθατε στο Hardline!

Battlefield™ Hardline_20150411030724

Η νέα οπτική του τίτλου είναι φυσικά καλοδεχούμενη, από το να βλέπαμε ακόμα ένα sequel της σειράς, με ελάχιστες προσθήκες, τώρα μπορούμε να δούμε κάτι εντελώς καινούριο. Οι αστυνομικές ιστορίες εξάλλου έχουν προσφέρει πολλές φορές σενάρια και καταστάσεις πέραν του δέοντος απολαυστικές, είτε στα videogames, είτε σε σινεμά/τηλεόραση. Φυσικά δεν κρύβεται η έμπνευση των δημιουργών ότι προέρχεται από τα διάφορα sitcoms, καθώς το σενάριο χωρίζεται σε 10 επεισόδια τα οποία εναλλάσσονται με το γνωστό “previously on Hardline” ή “Next on Hardline”, κάτι που δίνει την ευκαιρία στο σενάριο να μεταβαίνει ομαλότερα από κατάσταση σε κατάσταση και από τοποθεσία σε τοποθεσία, ενώ η episodic μορφή ενισχύει και την αίσθηση μας ότι παρακολουθούμε μια αστυνομική σειρά με τα όλα της.

Το σενάριο μας είναι αρκετά κλισέ, υιοθετώντας όλα τα στάνταρτ του είδους: bad cop-good cop, διεφθαρμένοι αστυνομικοί, κυκλώματα, εξουσία, λεφτά. Γενικά, αν και όχι κακό, η ιστορία μας είναι μια κλασσική αστυνομική ιστορία και μάλιστα πολύ προβλέψιμη. Αυτό βέβαια δεν είναι τελείως κακό, καθώς πόσες φορές έχουμε δει και ξαναδεί παρόμοιες ταινίες μεταξύ τους; Εμείς αναλαμβάνουμε το ρόλο του ντεντεκτιβ Nick Mendoza και μαζί μας έχουμε την συνεργάτιδα μας Khai Minh Dao. Με συντροφιά το όπλο και το σήμα μας, θα πορευτούμε στους δαιδαλώδεις δρόμους του υποκόσμου για να καταλήξουμε στο τέλος στο γεγονός ότι η διαφθορά έχει απλώσει τα πλοκάμια της παντού και ότι χρειάζονται πολλά παραπάνω μέσα από αυτά που μας προσφέρει η “κατά γράμμα” εφαρμογή του Νόμου. Με μία πρόταση, το single player campaign του είναι αρκετά διασκεδαστικό. Προσέξατε το “αρκετά”, έτσι; Ενώ μπορώ να πω πως με διασκέδασε αρκετά και μου άρεσε το όλο σκηνικό, παρόλα αυτά φαίνεται ξεκάθαρα πως η προσπάθεια έμεινε στα μισά και θα μπορούσε να τα πάει ακόμα καλύτερα εύκολα.

Battlefield™ Hardline_20150411032237

Η φύση και καταγωγή του τίτλου το περιόρισε αρκετά και ενώ δείχνει καλά στοιχεία, τελικά πέφτει θύμα του εαυτού του. Προσπερνώντας το κλισέ σενάριο, το campaign είναι τελείως γραμμικό και εκτός αυτού κινούμαστε, τι περισσότερες φορές, μέσα σε πολύ μικρές πίστες που θα αποτελούνται από 1-2 ορόφους κτιρίου, ή 1-2 αποθήκες. Το καταλάβαινα πολλές φορές πως το παιχνίδι ήταν πολύ περιοριστικό και δεν αναπτυσσόταν όσο θα έπρεπε. Καταλαβαίνω πως λόγω της αστυνομικής φύσης, θα πρέπει να αναλωθούμε σε μια σκηνή εγκλήματος ή σε ένα κατάστημα όπου θα πρέπει να ψάξουμε για στοιχεία, αλλά όταν αυτό συμβαίνει για πάνω από τα μισά επεισόδια σε ένα campaign 6-8 ωρών (ανάλογα τη δυσκολία) τότε καταλαβαίνεται την “καταπίεση” που ασκείται. Ακόμα χειρότερα, για να επιμηκύνει η εταιρεία την παραμονή μας σε κάποιο χώρο, ελέω της επεισοδιακής φύσης, έβαλε 2-3 σημεία όπου κλεισμένοι εμείς σε κλειστό χώρο θα πρέπει να προστατευτούμε από κύματα εχθρών που έρχονται από τις πόρτες, ενώ το παιχνίδι μας παροτρύνει με τον τίτλο “Survive!”, ναι οκ, ξόδεψα 10 λεπτά τη φορά σε 3 κύματα εχθρών, δεν σώθηκε το campaign με μισή ώρα που μου φορτώσατε. Ευτυχώς υπάρχουν και κάποιες διαφοροποιήσεις στις τοποθεσίες όπως οι βάλτοι όπου θα υπάρχουν meth labs και νησιά με βαρόνους ναρκωτικών και επαύλεις αλλά ως εκεί. Τα υπόλοιπα σκηνικά είναι πολύ περιορισμένα, οι καταδιώξεις φτωχές και λίγες φορές ευχαριστήθηκα over the top σκηνικά, τι στο καλό δηλαδή, παιχνίδι παίζουμε!

Battlefield™ Hardline_20150416180834

Μέσα στο νέο αυτό σκηνικό η Visceral εισήγαγε και stealth στοιχεία, καθώς και σύστημα  XP. Με το σήμα σας (L1) θα μπορείτε να ακινητοποιείται και να συλλαμβάνεται ανυποψίαστους κακοποιούς, κάτι που θα βοηθά στα XP σας (250 αντί των 100 άμα τον σκοτώσετε εν ψυχρό). Ακόμα και αυτό το χαρακτηριστικό όμως υλοποιήθηκε φτωχά. Ενώ μπορείτε να ακινητοποιήσετε και να συλλάβετε έως και 4 εχθρούς ταυτόχρονα, όταν ξεκινάτε το animation χειροπέδησης, οι υπόλοιποι απλά σας κοιτάνε ατάραχοι περιμένοντας τη σειρά τους. Το ΑΙ συνεχίζει να απογοητεύει καθώς η συνεργάτιδα σας είσαι επί της ουσίας αόρατη, καθώς ενώ εσείς προσπαθείτε με stealth να ξεπεράσετε εχθρούς, αυτή θα περάσει ατάραχη από μπροστά τους και δεν θα συμβεί απολύτως τίποτα! Η ΑΙ θα αντιδράσει μόνο όταν μπείτε στο πεδίο δράσης της, ενώ αντιληπτοί κατά την χειροπέδηση θα γίνεται μόνο όταν σας δει κάποιος τρίτος εχθρός που θα ρθει, πέρα από τους ακινητοποιημένους. Εκτός αυτού, οι περισσότεροι δεν κάνουν καν τον κόπο να προειδοποιήσουν ή να κάνουν φασαρία, φτάνοντας έτσι σε σημείο να καθαρίζω ολόκληρο δωμάτιο με άνω των 10 εχθρών απλά με 1 προς 1 χειροπέδηση!

Battlefield™ Hardline_20150411201737

Ως πρόσθετο περιεχόμενο η Visceral πρόσθεσε την ύπαρξη collectables με την μορφή “στοιχείων” όπου συλλέγοντας τα ολοκληρώνουμε υποθέσεις, ενώ διάφοροι εχθροί έχουν εντάλματα σύλληψης εις βάρος τους, οπότε με τη σύλληψη τους κερδίζουμε XP, που μας ξεκλειδώνουν οπλισμό και upgrades.

O οπλισμός χωλαίνει επίσης καθώς πέρα από τα λιγοστά όπλα, που ας πούμε πως είναι λογικό καθώς δεν μιλάμε για στρατό αλλά για αστυνομία, το χειρότερο είναι στον δευτερέυοντα εξοπλισμό μας. Ποιος ο λόγος να υπάρχουν 6-7 διαφορετικά γκλοπ;; Τα breach explosives πότε να τα χρησιμοποιήσω; Τα εκρηκτικά κοντινής απόστασης τα χρησιμοποίησα μόλις μία φορά σε κάποια κύματα εχθρών, ενώ την gas mask επίσης. Υπάρχει και grapling hook το οποίο με το ζόρι το χρησιμοποίησα 2η φορά, πέραν της υποχρεωτικής στους βάλτους. Γενικότερα μπορείτε να κινηθείτε άνετα και να τελειώσετε το σενάριο απλά επιλέγοντας ένα καλό υποπολυβόλο και ένα πιστόλι ή περίστροφο.

Στον τεχνικό τομέα θα μείνετε τουλάχιστον ευχαριστημένοι. Όμορφα γραφικά και textures, εφέ εκρήξεων και πυροβολισμών θα σας βάλουν εύκολα στο κλίμα, ενώ ο αναγνωρισμένα άριστος ήχος της σειράς, είναι εδώ για να τονώσει την ένταση των gunfights. Το κράτημα και η συμπεριφορά των όπλων είναι όσο πιο αληθοφανής γίνεται και στα γνωστά πλαίσια του Battlefield. Χωρίς τα απαραίτητα upgrades δύσκολα θα μπορέσετε να συγκρατήσετε το αυτόματο σας, ενώ οι κλειστοί χώροι θα σας κάνουν να στραφείτε προς τα υποπολυβόλα και περίστροφα.

Battlefield™ Hardline_20150411204332

Για να κλείσω την άποψη μου για το single player, πολύ απλά ο όρος Battlefield που υπάρχει στο όνομα του τίτλου είναι ο υπεύθυνος για όλες τις ελλείψεις, καθώς με ένα reskin δε σώζετε η κατάσταση όταν ένας πολεμικός τίτλος θέλει να κινηθεί σε διαφορετικά μονοπάτια.

Περνάω στο multiplayer το οποίο είναι άλλωστε και το Selling point του τίτλου, καθώς κανείς δεν αγοράζει κάποιο Battlefield μόνο και μόνο για το story mode του. Το διαδικτυακό κομμάτι του Hardline το ανέλαβε η DICE και έτσι, κρατώντας τα κλασσικά Modes πρόσθεσε κάποια καινούρια, ώστε να ταιριάζουν στην αστυνομική φύση του τίτλου. Εν αρχή λοιπόν, έχουμε το Heist Mode, στο οποίο καλούμαστε ως κακοποιοί να αφαιρέσουμε σάκους χρημάτων από το θησαυροφυλάκιο και να τους μεταφέρουμε σε διάφορα σημεία διαφυγής, ενώ ως αστυνομικοί καλούμαστε να σταματήσουμε τους “απέναντι”. Στο Blood Money mode, σκοπός μας είναι να κερδίσουμε μαζεύοντας 5 εκατομμύρια από ένα βουνό χρημάτων που υπάρχει στο κέντρο του χάρτη ή και να κλέψουμε τα χρήματα της αντίπαλης ομάδας.Το Hotwire mode μας δηλώνει 5 σημεία όπου υπάρχουν οχήματα τα οποία και πρέπει να οδηγήσουμε εντός της πίστας για να κερδίσουμε το σημείο.Στο Resue mode θα πρέπει εντός 3 λεπτών να σώσουμε τους ομήρους σε ένα 5vs5 σκηνικό, χωρίς respawn.Τέλος στο Crosshair στόχος μας είναι η φύλαξη ή ο θάνατος ενός Vip, αναλόγως την πλευρά που είμαστε. Σε όλα τα παραπάνω φυσικά προσθέστε και τα Conquest και Team Deathmatch και καταλαβαίνεται πως υπάρχει μια καλή ποικιλία.

Battlefield™ Hardline_20150416024157

Στα του gameplay τώρα δεν πρόκειται να δείτε κάποιες αλλαγές οι γνώστες του BF4, ίσα ίσα μην περιμένετε να δείτε levelation και τις πίστες να αλλάζουν δραματικά παρά σε ελάχιστες και μικρότερης κλίμακας περιπτώσεις.  Γενικότερα η DICE προσάρμοσε το BF4 στο στυλ του “κλέφτες και αστυνόμοι” προσθέτοντας νέα modes, νέα skins και οπλισμό, πλέοντας έτσι με τη μόδα των GTA Online Heists και Payday 2.

Κλείνοντας το Review μου, θα αναφέρω πολύ ξεκάθαρα πως το το Battlefield Hardline δεν είναι ένα κακό παιχνίδι. Μπορεί το single player να έχει τις αδυναμίες του, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δε θα σας διασκεδάσει, απλά δε θα το θυμάστε την επόμενη μέρα! Το multiplayer δε είναι τόσο τεράστιο που θα σας κρατήσει συντροφιά τόσες πολλές ώρες που μόνο και μόνο γιαυτό αξίζει το τίτλος τη αγορά του. Τώρα βέβαια αν ήδη παίζεται ασταμάτητα το BF4, δεν ξέρω πόσο και τι καινούριο θα σας χαρίσει το BF Hardline..

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από τη CD MEDIA, επίσημο αντιπρόσωπο της EA, για τις ανάγκες του Review.