Στις 31 Αυγούστου έγινε διαθέσιμη η open beta του Battlefield 1, η οποία μας έδωσε μια πρώτη γεύση για το τι θα δούμε στον αναμενόμενο τίτλο, ενώ παράλληλα κέρδισε αρκετές θετικές εντυπώσεις. Όσοι είχαν εγγραφεί στο insider πρόγραμμα της EA, απέκτησαν πρόσβαση μια μέρα νωρίτερα, στις 30 Αυγούστου, κερδίζοντας έτσι λίγες ώρες παραπάνω παιχνιδιού. Η open beta, που έγινε διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες  (PS4, Xbox One και PC), τερματίστηκε την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου. Σίγουρα, πέρα από τους οπαδούς της σειράς, πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να την δοκιμάσουν, καθώς η EA εξασφάλισε ένα πολύ ενδιαφέρον περιβάλλον, εκείνο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκπληρώνοντας έτσι την επιθυμία πολλών παικτών που ζητούσαν την επιστροφή των fps σε αυτά τα χρονικά πλαίσια.

Ας δούμε, καταρχάς, το περιεχόμενο της beta που μας επέτρεψε να καταλάβουμε ορισμένα στοιχεία, ως ένα βαθμό φυσικά, για το Battlefield 1. Είχαμε στη διάθεση μας δύο multiplayer modes, το Conquest και το Rush. Το μενού ήταν εύχρηστο σε γενικές γραμμές, οι εναλλακτικές δεν ήταν πολλές, οπότε μπαίνω κατευθείαν στο περιεχόμενο του multiplayer που ενδεχομένως να απασχολεί και τους περισσότερους, μιας και ο σχεδιασμός, η διάταξη κ.λ.π. μπορεί να διαφέρουν πολύ στην τελική έκδοση. Ο μοναδικός χάρτης που ήταν διαθέσιμος, ονομάζεται «Sinai Desert«, που όπως καταλαβαίνετε και από το όνομα είναι μια τεράστια έρημος, με βουνά, λόφους, τα χαρακτηριστικά «χαρακώματα» του Α’ Παγκοσμίου, στρατιωτικές βάσεις, σπίτια· θα αναφερθώ στον οπτικό τομέα πιο αναλυτικά στη συνέχεια. Οι παίκτες κατατάσσονταν στις στρατιωτικές δυνάμεις είτε της Μ.Βρετανίας, είτε της Τουρκίας. Η επιλογή φυσικά ήταν τυχαία. Ασφαλώς πέρα από τα όπλα και τον εξοπλισμό, υπήρχαν και οχήματα εδάφους, άλογα και αεροπλάνα, που έκαναν το παιχνίδι ακόμα πιο ρεαλιστικό, έντονο και διασκεδαστικό.

Στο Conquest, συμμετέχουν συνολικά 64 άτομα, που χωρίζονται σε δύο ομάδες των 32 ατόμων. Σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη υπάρχουν 7 σημαίες, τις οποίες καταλαμβάνουν οι παίκτες και έχουν ως σκοπό να κρατήσουν για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο υπό την κατοχή τους. Τα σημεία αυτά είναι τοποθετημένα σε πολύ σωστές αποστάσεις, ώστε να καλύπτουν όλο το χάρτη και να είναι πιο δύσκολο για τους παίκτες να τα ελέγξουν. Η ομάδα που τα είχε στην κατοχή της για περισσότερο χρονικό διάστημα, δηλαδή η ο ομάδα που συγκεντρώνει τους περισσότερους πόντους, κατά τη διάρκεια των 20 λεπτών που διαρκεί το παιχνίδι, αναδεικνύεται και νικήτρια. Στο mode αυτό υπάρχουν άρματα μάχης, άλογα και αεροπλάνα. Υπάρχουν φυσικά διαφορετικά άρματα μάχης και αεροπλάνα, άλλα έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα, διαθέτουν διαφορετικά όπλα, κανόνια, πολυβόλο, και έχουν διαφορετικό βάρος, κάτι που είτε βοηθάει, είτε δυσχεραίνει το χειρισμό τους.

Στο Rush, συμμετέχουν συνολικά 24 άτομα, που χωρίζονται και πάλι σε δύο ομάδες των 12 ατόμων. Όπως καταλαβαίνετε, σε μια τόσο μεγάλη πίστα, όπως η Sinai Desert, προφανώς θα πρέπει να παίξετε πιο στρατηγικά και να καλύπτετε περισσότερο χώρο, αφού θα συναντάτε και λιγότερους αντιπάλους. Ο στόχος της κάθε ομάδας είναι σχετικά απλός· το παιχνίδι χωρίζεται σε δυο γύρους, όπου ο καθένας διαρκεί 10 λεπτά. Η μια ομάδα καλείται να επιτεθεί σε δυο στόχους, ενώ η άλλη ομάδα οφείλει να αμυνθεί. Όταν η επιτιθέμενη ομάδα, καταφέρει να καταλάβει τους δύο στόχους, ο χρόνος ανανεώνεται και εμφανίζονται δύο νέοι στόχοι. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα καταφέρει να καταλάβει τα περισσότερα σημεία (συνολικά είναι 10). Σε αντίθεση με το Conquest, στο Rush, υπάρχουν μόνο άρματα μάχης και άλογα, όχι αεροπλάνα.

Στη beta υπήρχαν 4 classes (Assault, Support, Medic και Scout) μια εκ των οποίων μπορεί να επιλέξει ο παίκτης κάθε φορά που κάνει spawn. Σε διάφορα σημεία του χάρτη, κυρίως κοντά στα πρόχειρα οχυρώματα υπήρχαν κάποια όπλα και φυσικά αντιαρματικά όπλα και αντιαεροπορικά πολυβόλα που έπαιζαν βασικό ρόλο στην εξέλιξη του παιχνιδιού.  Όσοι αναρωτηθήκατε γιατί παίζουν τόσο βασικό ρόλο, μου δίνετε την ευκαιρία να αναφερθώ στο πρώτο και ίσως βασικότερο μειονέκτημα που εντόπισα. Μολονότι υπάρχουν αντιαρματικά όπλα όπως προανέφερα -μάλιστα με το class «Assault» οι παίκτες διαθέτουν ήδη AT Rockets που μπορούν να κάνουν σημαντική ζημιά- είναι πραγματικά δύσκολο να αντιμετωπίσεις τα άρματα μάχης του παιχνιδιού, ειδικά αν δεν είσαι εξοικειωμένος. Πιο συγκεκριμένα, πάρα πολλοί παίκτες αναφέρθηκαν στο Light Tank, το οποίο ενδεχομένως προκάλεσε ανισορροπία σε αρκετά lobbies, κάτι που έτυχε και σε εμένα. Οι περισσότεροι παίκτες δεν ενδιαφέρονταν καν για τα classes, μιας και σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, και όταν ήταν διαθέσιμα, χρησιμοποιούσαν τα οχήματα προκειμένου να φτάσουν στα objectives και να καταλάβουν. Το θέμα είναι πως, ειδικά στο Rush, οι αμυνόμενοι οφείλουν να απομακρύνουν τους επιτιθέμενους προτού φτάσουν στα objectives. Συνεπώς οι χειριστές των αρμάτων, ιδιαίτερα του Light Tank που ήταν ιδιαίτερα ευκίνητο, απλώς περίμεναν σε κατάλληλα σημεία που τους επέτρεπαν να χτυπάνε από τεράστια απόσταση. Παραθέτω κάποια χαρακτηριστικά post παικτών που βρήκα σε διάφορα φόρουμ, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν το Light Tank και ολοκλήρωσαν ολόκληρα παιχνίδια χωρίς να πεθάνουν!

screenshot_1

screenshot_3

screenshot_2

Πιθανότητα το θέμα αυτό θα αντιμετωπιστεί μέχρι ένα σημείο στην τελική έκδοση του παιχνιδιού. Δεν ξέρω αν θα ήταν σωστή λύση να μειώσουν απλά τη ζημιά που προκαλεί το άρμα. Τα άρματα μάχης του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ασφαλώς δύσκολος αντίπαλος για το πεζικό. Μια ρεαλιστική λύση, που πρότεινε ένας παίκτης μέσω του reddit, είναι να μειωθεί η ταχύτητα με την οποία κινείται το κάνιστρο. Έτσι θα γίνει πιο δύσκολο στο χειριστή του άρματος να στοχεύσει και θα δοθεί παράλληλα η ευκαιρία στους παίκτες να τον αιφνιδιάσουν και εντέλει να τον αντιμετωπίσουν.

Παράπονα εξέφρασαν αρκετοί και για τους σκοπευτές του παιχνιδιού, όσους δηλαδή χρησιμοποιούσαν το class «Scout«. Οι παίκτες αυτοί διέθεταν για βασικό όπλο ένα sniper rifle, και ένα πιστόλι ως sidearm. Όσο προχωράτε στο παιχνίδι θα ξεκλειδώνετε και περισσότερα όπλα για την κατηγορία με την οποία παίζετε. Αρκετοί, λοιπόν, παίκτες παραπονέθηκαν πως τα sniper rifles προκαλούν πολύ μεγάλη ζημιά, ουσιαστικά είναι θανατηφόρα από οποιαδήποτε απόσταση κάτι που προωθεί το camping. Με λίγα λόγια πολλοί παίκτες, παραμένουν ακίνητοι σε μακρινά σημεία του χάρτη, χωρίς να μετακινούνται, και αφού εξοικειωθούν λίγο με το στόχαστρο, μπορούν με ευκολία να σκοτώνουν αντιπάλους σε πολύ μακρινές αποστάσεις.

Ιδιαίτερα όσοι αποφασίζουν να εκμεταλλευτούν τα άλογα που υπάρχουν στο παιχνίδι, είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι. Οι έφιπποι, μολονότι μπορούν να διασχίσουν με ταχύτητα το χάρτη δεν διατηρούν το class που είχαν επιλέξει. Από τη στιγμή, λοιπόν, που αποφασίσετε να ανεβείτε στο άλογο, πρέπει να γνωρίζετε πως θα έχετε στη διάθεσή σας ένα rifle, το οποίο δεν είναι και ιδιαίτερα εύχρηστο εν κινήσει· το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι οι γρήγορες επιθέσεις με melee weapon. Επομένως είναι εύκολη λεία για τους σκοπευτές.

Προσωπικά θεωρώ πως δεν χρειάζεται κάποια αλλαγή σε αυτό το θέμα. Ενδεχομένως μια πολύ μικρή μείωση στο damage των sniper rifles να αρκούσε. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να δυσκολέψεις το παιχνίδι ενός σκοπευτή, και ας μην ξεχνάμε πως και εκείνοι έχουν μεγάλο μειονέκτημα όταν ένας παίκτης με οποιοδήποτε άλλο class βρεθεί κοντά τους. Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω τη λογική «κάθομαι στα όρια του χάρτη ακίνητος σε prone θέση και σημαδεύω στην άλλη άκρη», διότι και δεν θα μπορέσετε να σκοτώσετε αρκετούς αντιπάλους και δεν βοηθάτε αισθητά την ομάδα στα objectives. Ωστόσο, νομίζω πως οι developers έχουν ήδη προνοήσει για αυτό, αφού όταν απομακρύνεσαι παραπάνω από όσο πρέπει από το πεδίο της μάχης, έχεις κάποια δευτερόλεπτα να επιστρέψεις αλλιώς πεθαίνεις. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το bayonet charge,που σου επιτρέπει να κινείσαι γρήγορα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, σκοτώνοντας μάλιστα αντιπάλους να βρεθούν στο δρόμο σας. Το στοιχείο αυτό, μαζί με τα smoke και gas grenades, μπορεί εύκολα να σας προφυλάξει από τους επίδοξους σκοπευτές.

Άφησα τελευταίο τον οπτικό τομέα, που ομολογώ πως με εντυπωσίασε. Η Sinai Desert είναι μια τεράστια πίστα, με πολλά διαφορετικά στοιχεία. Βουνά, οχυρώματα, ένα μικρό χωριό, τρένο, λόφους, βράχια και πολλά άλλα· τα σκηνικά είναι ιδανικά, σε μεταφέρουν με μεγάλη επιτυχία στο περιβάλλον του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στα καλύτερά της η Frostbite engine, θεωρώ μεγάλη επιτυχία πως ένας τόσο μεγάλος χάρτης, με 64 παίκτες, αεροπλάνα, άρματα μάχης, άλογα, τρέχει τόσο απροβλημάτιστα, χωρίς αξιοσημείωτο lag. Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν στους servers τις πρώτες μέρες, οφείλονται σε επίθεση από hackers σύμφωνα με την εταιρείας, οπότε δεν ξέρω αν είναι άξιο θέμα ανάλυσης. Bugs ελάχιστα, πιστεύω θα διορθωθούν αρκετά γρήγορα όσα υπάρχουν. Οι αμμοθύελλες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, δημιουργούσαν καταπληκτική, ρεαλιστικότατη ατμόσφαιρα. Τον πολύ καλό οπτικό τομέα, συνοδεύει και ο κατάλληλος ηχητικός τομέας. Τα όπλα ακούγονται πολύ ρεαλιστικά, ειδικά τα sniper rifles στα οποία αφιέρωσα και τον περισσότερο χρόνο. Πολύ καλή δουλειά και σε αυτό τον τομέα.

Συνοψίζοντας, κυρίως θετικές εντυπώσεις έχω από την open beta του Battlefield 1. Λιγοστά προβλήματα, που πιστεύω πως θα λυθούν μέχρι την κυκλοφορία του τίτλου, καταπληκτικό οπτικά και ηχητικά. Και επειδή πιθανότατα οι περισσότεροι που διαβάζετε έχετε κάποια επαφή με fps τίτλους, θα ήθελα να κλείσω με μια προσωπική συμβουλή. Αυτή την περίοδο αντιμετωπίζουμε σαν καταναλωτές διάφορα διλήμματα, ανάμεσα σε διάφορους τίτλους, Fifa ή Pro, Call of Duty ή Battlefield κ.ο.κ. Είμαι οπαδός της σειράς Call of Duty, από τους πρώτους τίτλους της, και δεν έχω δώσει ιδιαίτερες ευκαιρίες στη σειρά Battlefield, με εξαίρεση το 4 και το Hardline που έπαιξα λιγοστές ώρες. Παίζοντας τώρα Battlefield 1, μου έγινε ξεκάθαρο πως πρόκειται για δύο πολύ διαφορετικούς τίτλους. Πλέον μάλιστα ακολουθεί και τελείως διαφορετική κατεύθυνση και σαν περιβάλλον και χρονολογικά. Νομίζω πως είναι η ευκαιρία του Battlefield να σημειώσει πρωτοφανή επιτυχία πωλήσεων, διότι προσφέρει αυτά που ζητάει η πλειονότητα των χρηστών. Μένει να δούμε και την τελική έκδοση του παιχνιδιού, οπότε προς το παρόν απλώς περιμένουμε. Προσωπικά είμαι αρκετά αισιόδοξος.

Το Battlefield 1 θα κυκλοφορήσει στις 21 Οκτωβρίου για PC, PS4 και Xbox One. Θα χαρούμε να ακούσουμε και τις δικές σας απόψεις γενικότερα για τον τίτλο, ή τι θα μπορούσε να βελτιωθεί από αυτά που είδατε στην beta…