[divider]Ιάσων Ψαρράς – Assassin’s Creed Syndicate Hands-On Preview[/divider]

To βικτωριανό Λονδίνο του 1868 αποτελεί -ιστορικογεωγραφικά- ένα από τα πιο ενδιαφέροντα settings που θα αποκτήσει τον «πρωταγωνιστικό ρόλο» σε παιχνίδι της σειράς Assassin’s Creed. Ένα Λονδίνο τεχνολογικής επανάστασης, ιδεολογικής και ταξικής σύγκρουσης. Ένα Λονδίνο γεμάτο αντιθέσεις, όπου η λεπτή συμβίωση στέμματος και φιλελευθερισμού ταράζεται από τις ιδέες του σοσιαλισμού και του συνδικαλισμού. Ένα Λονδίνο, στο οποίο προνομιούχοι και εξαθλιωμένοι, αριστοκράτες και μικροαπατεώνες βρίσκονται δύο σκοτεινά σοκάκια μακριά. Από τον λιγοστό χρόνο που ξόδεψα με το Assassin’s Creed Syndicate, νομίζω πως η Ubisoft Quebec έχει αδράξει αυτή την ευκαιρία, δημιουργώντας έναν ακόμα αξιοθαύμαστο, ατμοσφαιρικό και εξαιρετικά λεπτομερή ιστορικό «παιδότοπο». Ωστόσο, η απουσία ουσιωδών βελτιώσεων και καινοτομιών, πλην του rope launcher, στο τραχύ, μηχανικά αμήχανο gameplay της σειράς, μετέτρεψε, σχεδόν άμεσα, αυτά τα συναισθήματα θαυμασμού σε απαισιοδοξία και, τολμώ να πω, σε αδιαφορία.

ac-syndicate-debut-trailer

Αρχικά, πρέπει να τονίσω πως δοκίμασα για μόλις δέκα λεπτά την alpha του Syndicate (E3 Build), παίζοντας σε PS4 την αποστολή που έδειξε η Ubisoft κατά την αποκάλυψη του παιχνιδιού. Μπορείτε να παρακολουθήσετε παρακάτω το εν λόγω τμήμα του τίτλου. Επιπλέον, δεν κατάφερα να εκτιμήσω επαρκώς την ποιότητα των γραφικών, καθώς το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε monitors με 21:9 aspect ratio που «μαλάκωναν» σημαντικά την ποιότητα εικόνας και προσέφεραν ένα πολύ άσχημο οπτικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, δεν παρατήρησα pop-in σε επίπεδο που να ενοχλεί, ενώ η draw distance μου φάνηκε αρκετά μεγάλη, όπως ήταν αναμενόμενο. Το frame rate κυμαινόταν σε playable επίπεδα, αν και υπήρχαν μερικά αισθητά «πεσίματα». Με την δραστική μείωση των NPCs στον δρόμο, λίγο optimization ίσως να είναι το μόνο που χρειάζεται για να μην επαναληφθεί το φιάσκο του Unity.

Ο πρώτος μου στόχος ήταν να φτάσω στο stronghold μίας αντίπαλης συμμορίας. Αμέσως πειραματίστηκα με το νέο Rope Launcher, το οποίο δανείζεται απροκάλυπτα τον τρόπο λειτουργίας του από τα Grapnel Gun και Line Launcher της σειράς Batman: Arkham. Ωστόσο, το gadget αυτό αποτελεί καλοδεχούμενη προσθήκη, βοηθώντας σημαντικά στο κάθετο και το οριζόντιο traversal ενός Λονδίνου που χαρακτηρίζεται από το πλάτος των λεωφόρων του και το ύψος των κτιρίων που τις πλαισιώνουν. Λειτουργούσε καλύτερα όταν ήθελα να «διασχίσω» παρά όταν ήθελα να «ανέβω», αφού, στην τελευταία περίπτωση, δεχόμουν prompts για να φτάσω σε οροφές που δεν είχα στοχεύσει.

AC-Syndicate-12

Στη συνέχεια, κλήθηκα να εξουδετερώσω δέκα αντιπάλους μέσα σε ένα mini-sandbox που περιείχε ορισμένα εκμεταλλεύσιμα, περιβαλλοντικά αντικείμενα. Τότε αναγκάστηκα να αξιοποιήσω περαιτέρω τους μηχανισμούς freerunning και γρήγορα αντιλήφθηκα πως είναι ακόμα εξαιρετικά ανακριβείς και αναξιόπιστοι, πρακτικά ανέγγιχτοι από αυτούς που υπάρχουν στο Assassin’s Creed Unity. Μετά από λίγο έγινα αντιληπτός και έμπλεξα σε μία μάχη, ενώ ο Jacob είχε στη διάθεσή του μονάχα τις γροθιές του. Δύσκολα θα αποκαλούσα βελτιωμένο το σύστημα μάχης, με την απόκριση του παιχνιδιού στα inputs μου να μην είναι ιδανική. Ίσως να μην κατάλαβα πως δούλευε ακριβώς το σύστημα αποφυγής/απόκρουσης (σημειώνω πως έχω αφιερώσει περισσότερες από 150 ώρες στη σειρά), αλλά κάποιες φορές συμπεριφερόταν σαν να μην υπήρχε.

AC-Syndicate-111

Μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια, πέρασα στο επόμενο τμήμα της αποστολής· μία καταδίωξη με άμαξες στους δρόμους της πόλης. Οι άμαξες ήταν λίγο… «καράβια» στον χειρισμό, αλλά αυτό δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Ωστόσο, η καταδίωξη ήταν υπερβολικά τυπική και εύκολη. Υπήρχε ένας μηχανισμός που σου επιτρέπει να ανέβεις πάνω στην άμαξα, ενώ αυτή κινείται, αλλά δεν χρειάστηκε να τον αξιοποιήσω. Ύστερα, πέρασα στο τρίτο σκέλος του demo, έναν «πόλεμο» ανάμεσα στη δική μου και μία αντίπαλη συμμορία. Σαν ιδέα, η οποία ίσως να εμπλουτίζεται με ορισμένα RPG στοιχεία, δεν είναι κακή. Βέβαια, εκείνη τη στιγμή, το μόνο που ήθελα να δοκιμάσω ήταν η δυσκολία του συστήματος μάχης και η εφαρμογή του σε ένα encounter σαν αυτό, οπότε επέλεξα να κάνω κάτι περίεργο. Άρχισα να πατάω αποκλειστικά το τετράγωνο. Μόνο ένα πλήκτρο σε μία μάχη με δεκάδες αντίπαλους (αν και αρκετοί ήταν απασχολημένοι, παλεύοντας με τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας μου). Το αποτέλεσμα; Σκότωσα πάνω από δέκα εχθρούς και δέχθηκα μόνο ένα χτύπημα. Τα συμπεράσματα δικά σας.

acsslums-1431461031860_1280w

Το Assassin’s Creed Syndicate μπορεί να έχει μία εξαιρετική ιστορία. Μπορεί να έχει ένα πλήθος από ενδιαφέροντα, καλοδουλεμένα quests. Μπορεί να προσφέρει πολλές ώρες αξιοπρεπούς διασκέδασης στους fans της σειράς και μπορεί να διορθώσει μερικά από τα προαναφερθέντα ζητήματα μέχρι να κυκλοφορήσει. Λογικά θα είναι ένα τεράστιο παιχνίδι με εξαιρετικά υψηλά production values. Αλλά αυτό που έπαιξα ήταν απογοητευτικό. Όχι μόνο επειδή ήταν προβληματικό στους παραπάνω τομείς, αλλά και διότι μοιάζει εξαιρετικά ασφαλές. Δεν τολμάει, δεν πρωτοτυπεί… απλά κάνει μικροεπεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα συνταγή. Μία συνταγή που δεν μπορεί να ασπασθεί την παροιμιακή φράση: «if it ain’t broke, don’t fix it», γιατί απλά έχει «σπάσει» προ πολλού.

[divider]Ubisoft Press Event – Νίκος Φρονιμάκης[/divider]

Με μια ωραία παρουσίαση ξεκίνησε η Ubisoft την ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους και τα sites αυτό το Σαββατοκύριακο στην εκδήλωση του Gameathlon 2015 η οποία διοργανώνονταν στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στο κέντρο της Αθήνας.Σε αυτή την εκδήλωση ήμασταν στην ευχάριστη θέση να παίξουμε το demo του Αssassin’s Creed Syndicate ενώ ενημερωθήκαμε σχετικά με τις θέσεις της εταιρίας όσον αφορά το παιχνίδι για το PlayStation 4.Επίσης να πούμε ότι αυτή ήταν η πρώτη επίσημη παρουσίαση του παιχνιδιού στην Ελλάδα από την Ubisoft uk.Αρχικά,η παρουσίαση έγινε μέσω κάποιον trailer του game και ένας από τους εκπροσώπους της εταιρίας έπαιξε ένα δεκάλεπτο περίπου demo δείχνοντας τις δυνατότητες του παιχνιδιού.Βέβαια εδώ να επισημάνουμε ότι αυτό που είδαμε ήταν η Alpha έκδοση του τίτλου που έχουμε δει στα social media εδώ και περίπου δύο μήνες.Οπότε όπως καταλαβαίνετε δεν είδαμε κάποιο καινούργιο υλικό.Μετά από αυτή την μια ώρα παρουσίασης περάσαμε σε μια άλλη αίθουσα όπου είχαμε την δυνατότητα να παίξουμε το ίδιο demo που είδαμε αλλά και να κάνουμε και κάποιες ερωτήσεις στους εκπροσώπους της Ubisoft.Εδώ θα μιλήσω για το παιχνίδι το οποίο μου φάνηκε αρκετά αξιόλογο στην φάση που ήταν αν και υπήρχαν θέματα με τα physics ενώ η ανάλυση δεν ήταν στο maximum βαθμό.Το gameplay ήταν σχεδόν ίδιο με το Unity όπως και τα γραφικά θα έλεγα με κάποιες μικρές αλλαγές όπως έχουμε δει και μέσα από τα τελευταία video.Υπάρχουν θέματα με τους εχθρούς του Jacob αφού σε βλέπουν προτού τους δεις εσύ.Επίσης ένα άλλο θέμα είναι οι άμαξες όπου δεν υπάρχει η φυσικότητα της κίνησης των αλόγων και είναι πολύ βαρύ το σύστημα οδήγησης.Τέλος μπορούμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν απευθύνετε μόνο στους σκληροπυρηνικούς fan του game αφού δείχνει μια ελαφρότητα ως προς την δυσκολία ειδικά στις μάχες σώμα με σώμα σε μάχη συμμοριών.Σίγουρα είναι φιλόδοξη η προσπάθεια αλλαγής στρατηγικής ως προς gameplay του παιχνιδιού κλέβοντας άμαξες και μαχόμενος με συμμορίες,απλά φαίνεται ότι υπάρχει πολύ δουλειά ακόμα να γίνει ώστε να υπάρξει ένα αποτέλεσμα που θα μας εντυπωσιάσει.Σχετικά με τις ερωτήσεις που έγιναν μάθαμε ότι θα υπάρχει περισσότερο υλικό για το PlayStation 4 στο Single Player σε σχέση με τις άλλες παιχνιδομηχανές.Ελπιζω στο μέλλον να δούμε πιο όμορφα πράγματα από την Ubisoft με ένα παιχνίδι να βγαίνει στην ώρα του ολόκληρο και να αξίζει τον κόπο των χρημάτων που θα δαπανηθούν.

Ευχαριστούμε θερμά το CowboyTV και την Ubisoft για αυτή την πρωτόγνωρη, για τα ελληνικά δεδομένα, εμπειρία.